116 – Κατάθλιψη –Πῶς τὴν καταντήσαμε ἔτσι τὴν χώρα μας;
Κατ’ἀρχὰς ζητῶ συγγνώμην ἀπὸ τοὺς ἀναγνῶστες μου γιὰ τὴν
σιωπή μου. Σήμερα ἔφθασα στὴν Ἀθήνα ἀπὸ τὸ Παρίσι. Καὶ ἤδη μὲ ἔχει πιάσει μία
φοβερὴ κατάθλιψη. Ἡ ἀλήθεια εἶναι ὅτι αὐτὴ ἡ
χώρα δὲν ὑπάρχει πιά καὶ διαπιστώνω ὅτι:
1 – Τὸ κρατίδιο εἶναι πλέον στέκι γερόντων ἤ γηρασμένων
νέων.
2 – Τὸ μόνο ποὺ ἀπομένει εἶναι ἡ ἄνοδος τοῦ τουρισμοῦ ὡς «ἐθνικὴ
βιομηχανία».
3 - Τὰ
γεροντάκια καὶ τὰ γκαρσόνια τῆς Εὐρώπης ἐπῆγαν
νὰ τρελλαθοῦν ἀπὸ τὴν χαρά τους ἐπειδὴ εἶχαν τοὐλάχιστον μία ποδοσφαιρικὴ νίκη
κατὰ τῆς Ἀκτῆς τοῦ Ἐλεφαντοστοῦ. Ἀντιγράφω ἀπὸ τὴν Βικιπαίδεια: «Ἡ οἰκονομία τῆς
Ἀκτῆς τοῦ Ἐλεφαντοστοῦ βασίζεται στὴν γεωργία. Γιὰ 30 χρόνια ἦταν ὁ 3ος παραγωγὸς
καφέ στὸν κόσμο. Τώρα κατέχει τὴν ἕβδομη θέση. Μὲ 40% τῆς παραγωγῆς, εἶναι ὁ πρῶτος
παραγωγὸς κακάο στὸν κόσμο. Ἐκτὸς ἀπὸ καφὲ καὶ κακάο, παράγει μεγάλες ποσότητες
βαμβακιοῦ ποὺ ἐξάγει κυρίως στὴν Κίνα, τὴν Ἰνδονησία, τὴν Ταϊλάνδη καὶ τὴν
Ταϊβάν. Ἡ Ἀκτὴ τοῦ Ἐλεφαντοστοῦ παράγει ἐπίσης καλαμπόκι, ρύζι, μανιόκα καὶ
φοινικέλαιο. Ὁ κύριος φυσικὸς πόρος εἶναι τὸ ξύλο». Βάλε καὶ τὰ διαμάντια καὶ τὸ
χρυσό. Ἀλλὰ καὶ τί μ’ αὐτό; Αὐτοὶ εἶναι Ἀφρική.
Ἐμεῖς Εὐρώπη. Αὐτοὶ πρὸ τοῦ 1960 ἦσαν τὰ γκαρσόνια τῶν Γάλλων. Τώρα εἴμεθα ἐμεῖς
τὰ γκαρσόνια τῆς Εὐρώπης.
4 – Μὰς ἔμειναν τὰ ἀγαθὰ τῆς δημοκρατίας καὶ διώκουμε ἄγρια
ἕνα νόμιμο κόμμα ποὺ ἀποκαλοῦμε «ἐγκληματικὴ ὀργάνωση» ἐνῷ ταυτόχρονα ὑπακούομε
στὴν Δύση ποὺ καθημερινὰ στὶς χῶρες τοῦ κόσμου διαπράττει φοβερὰ ἐγκλήματα καὶ ῥίχνει
στὶς στράτες τοῦ πλανήτου δεκάδες ἑκατομμύρια ἀπελπισμένους πρόσφυγες, ἐνῷ ὑποστηρίζει
τὴν ναζιστικὴ καὶ ἀντισημιτικὴ πραξικοπηματικὴ κυβέρνηση τοῦ Κιέβου. Προβλέπω ὅτι
ἐὰν παραμείνῃ ἀκόμα στὴν φυλακὴ ὁ Νῖκος Μιχαλολιᾶκος θὰ μεταμορφωθῇ, χάρη στὸν
σημερινὸ Ἰωάννη Ῥάλλη ποὺ εἶναι ὁ Ἀντώνης Σαμαρᾶς, σὲ Μανώλη Γλέζο τοῦ ἐθνικισμοῦ.
5 – Μὲ μόνη πολιτιστικὴ ἐνέργεια τὴν προσπάθεια ἐπαναπατρισμοῦ
τῶν Μαρμάρων ἀπὸ τὴν Ἀγγλία γιὰ τουριστικοὺς καὶ μόνον σκοπούς, ἡ
βαγγελοσαμαρικὴ κυβέρνηση διώχνει τὰ ὑπολείμματα τοῦ πνευματικοῦ δυναμικοῦ τῆς
χώρας στὸ ἐξωτερικό, κάτι ποὺ ἰσοδυναμεῖ μὲ τεράστιο ἔγκλημα ποὺ σὲ ἄλλους καιροὺς
θὰ ἐτιμωρῆτο μὲ τὴν ποινὴ τοῦ θανάτου.
6 – Στὴν ἐξωτερική πολιτική, ἡ ἐμμονή μας νὰ παραμένουμε
προσκολλημένοι στὴν καταρρέουσα Εὐρωπαϊκὴ Ἕνωση, μᾶς κλείνει κάθε σοβαρὴ διέλευση
πρὸς τὴν Ὀρθόδοξη Ῥωσία καὶ πρὸς Ἀνατολάς, πρὸς τὸν φυσικὸ χῶρο τοῦ ἀλεξανδρινοῦ
ἑλληνισμοῦ, μέχρι τοὐλάχιστον τὸν Ἰνδό ποταμό. Οὐσιαστικά, ἡ ἔλλειψη ἐξωτερικῆς
πολιτικῆς μᾶς παρομοιάζει μὲ τὴν Ἀκτὴ τοῦ Ἐλεφαντοστοῦ πρὸ τοῦ 1960, ὅταν ἡ
χώρα αὐτὴ ἦταν ἀποικία τῆς Γαλλίας.
7 –Τὸ πλέον ἀνησυχητικὸ ὅμως εἶναι ἡ μεταμόρφωση τοῦ ἱστορικοῦ ΚΚΕ σὲ σοφὴ
κουκουβάγια ποὺ ὡς Κασσάνδρα προβλέπει σωστὰ τὴν καταστροφὴ τῆς χώρας, χωρὶς ὅμως
νὰ δρᾷ δυναμικὰ γιὰ νὰ ἀποτρέψῃ τὸ κακό.
8 –Τέλος τὸ ἀπίστευτο: Ὁ ἄλλοτε τιμημένος ἑλληνικὸς στρατὸς
εὑρίσκεται σὲ λήθαργο καὶ δὲν ἐπεμβαίνει γιὰ νὰ τραβήξῃ ἀπὸ τὰ μαλλιὰ τὸν
πνιγμένο στὰ νερὰ τοῦ Αἰγαίου. Αἶσχος καὶ ντροπὴ στὸν ἀποκαλούμενο κατ’ εὐφημισμὸ
ἑλληνικὸ στρατό, τὴν στιγμὴ ποὺ στὴν Αἴγυπτο, ὅπως μὲ τὸν Νάσερ ἄλλοτε καὶ τώρα μὲ τὸν Σίσι,
ὁ αἰγυπτιακὸς στρατὸς τιμᾷ τὴν πατρίδα του.
Δημήτρης Κιτσίκης 27 Ἰουνίου 2014
Ας υποθέσουμε κατ’αρχήν πως αρχές, αξίες και πολυτιμότητα κρατών ή εθνών (ή οτιδήποτε άλλο όρο θα προτιμούσε κανείς να χρησιμοποιήσει) είναι έννοιες υπαρκτές και εξακολουθούν να αξιολογούνται με τα ίδια κριτήρια που εχρησιμοποιούντο στις πολιτικές μας συζητήσεις 30 χρόνια πριν. Ας δεχθούμε επίσης πως αρχές και αξίες δεν είναι δυνατόν να διαχωριστούν από τούς φορείς τους (Μιχαλολιάκος, Ελληνικός στρατός, ΚΚΕ). Το ερώτημα στην περίπτωση αυτή είναι εάν οι φορείς σε αντίθεση με την ενυπάρχουσα αξία τους, δεν προσμετρώνται ως άξιοι, και ως εκ τούτου, σε κάποιο βαθμό είναι περιττοί. Συζητώντας για τους φορείς αυτούς καθεαυτούς δεν θα τους προσέθετε περισσότερη αξία από αυτήν που ήδη έχουν (ή αυτή που τους προσμετράται με βάση τα κριτήρια που χρησιμοποιεί ο καθένας για την αξιολόγησή τους). Μιά πολύ περισσότερα υποσχόμενη συζήτηση θα ήταν εάν εστιάζαμε στην κατανόηση των αρχών και αξιών που διέπουν την λειτουργεία τής σύγχρονης Έλληνικής κοινωνίας, ώστε κατόπιν με μεγαλύτερη ακρίβεια να θέταμε τις βάσεις της επιλογής των κατάλληλων φορέων.
ReplyDeleteΤὸ πρόβλημα ποὺ θέτει ὁ Ἰπτάμενος Δαίμων ἐντάσσεται στὴν μαθηματικὴ λογικὴ καὶ ἔχει μεγάλο ἐνδιαφέρον, εἰδικὰ ἡ ἀντιστοιχία φορέως (ὁ ἄνθρωπος) καὶ ἀξίας ποὺ ὑποστηρίζει ἤ λέγει ὅτι ὑποστηρίζει ὁ ἄνθρωπος αὐτός. Τὸ ΚΚΕ ὡς ὑποστηρικτὴς τοὺ ἐπιστημονικοῦ σοσιαλισμοῦ πάντα ἐπαναλαμβάνει πὼς τὰ πρόσωπα εἶναι δευτερεύοντα, τὸ πρόγραμμα ἔχει σημασία. Ἐγώ, ὡς ῥομαντικὸς, κακῶς βεβαίως, δύναμαι νὰ αὐτοκτονήσω ἀπὸ ἔρωτα γιὰ τὴν ἐξωτερικὴ ἐμφάνιση μίας γυναίκας. Θὰ μοῦ χρειασθοῦν 50 χρόνια γιὰ νὰ εἰσέλθω στὸ εἶναι της καὶ νὰ ἀγαπήσω τὴν ἀξία ποὺ πάντα ηὑρίσκετο ὀπίσω ἀπὸ τὰ φλογερά της μάτια, τὰ ὁποῖα ἔσβησαν μὲ τὴν πάροδο τοῦ χρόνου. Φαινομενολογία καὶ ὀντολογία, ἀποκαλοῦν τὸ προαναφερθὲν οἱ φιλόσοφοι.
ReplyDeleteΔημήτρης Κιτσίκης
Ἒχετε δίκιο, κι εγώ ἐσύχναζα στό κυλικείο της φιλοσοφικής σχολής και απέφευγα αυτό της μαθηματικής, καθαρώς για λόγους στατιστικής. Εἰμαι σίγουρος όμως πώς το κοινώς αποδεκτό σημείο είναι ότι η πραγματικά επαναστατική πράξις είναι όχι η θυσία τής οντολογίας πρός χάριν τής φαινομενολογίας (ἐνδεικτική πράξις βαγγελο/σαμαρο/σημιτικού συντηρητισμού), αλλά η πεντηκονταετής επιμονή σε αρχές και αξίες.
ReplyDeleteΘα πω κάτι τετριμμένο. Το χαλι τις Ελλάδας όπως το περιγραφει ο Κιτσίκης είναι το χαλι μιας γενιάς που δεν μπορεί να κάνει τίποτα καλύτερο από την παιδική της ηλικία. Κατά τι γνώμη μου γίνεται αυτό επειδή για κάποιο μυστηριώδη λόγο δεν μπορεί να γνωρίσει τον ερωτα.
ReplyDeleteΣτην Ελλαδα και στον κοσμο επικρατουν αγορασμενες θεωριες και πουλημενοι φορεις.
ReplyDeleteΓι αυτο η βαση του προβληματος δεν ειναι ουτε οι θεωριες ουτε οι φορεις αλλα το οτι επιτρεπουμε να υπαρχει ενα συστημα στο οποιο ολα πουλιωνται και αγοραζονται.
Και ακομη βαθυτερα βρισκεται το οτι επιτρεπουμε στον πλουτο να συσωρευεται σε τετοιες ποσοτητες ωστε να αγοραζει τα παντα. Τις θεωριες, τους πολιτικους και μεσω αυτων το συστημα οπου ολα πουλιωνται και ολα αγοραζονται.
Το οτι υπαρχουν ατομα σαν τους χρυσαυγιτες βουλευτες που αντι να τα τσεπωσουνε και να μπουνε στο συστημα, παραμενουν φτωχοι και πανε φυλακη, δεν εχει εκτιμηθει δεοντως.
Οση τρελλα και να διαθετουν δεν ειναι ευκολο οταν απο πανω εχεις και το μεγαλυτερο μερος του λαου να ζηταει το κεφαλι σου και να σε αντιμετωπιζει σαν εγκληματια.
Πολυ ευκολα γινεσαι Βοριδης η Γεωργιαδης η απλως "σοφη κουκουβαγια" που ξεκκοκαλιζει αγωνιστικα μισθους και χρηματοδοτησεις.
Ελπιζω να ξυπνησουμε εμεις, πριν ξυπνησουν αυτοι.
Χωρίς να συμφωνήσω ή να διαφωνήσω για τους χρυσαυγίτες βουλευτές, νομίζω ότι το πουλιούνται και αγοράζονται είναι ένα καίριο πρόβλημα που επειδή η ανθρωπότητα δεν μπορεί να το λύσει έρχεται και επανέρχεται. Κάθε τόσο οδηγεί σε πολέμους. Δεν είναι μονάχα ελληνικό πρόβλημα, αν και συμφωνώ με τον Κιτσίκη και εν μέρει με τον κο Δημήτρη Κωνσταντακόπουλο ότι υπάρχει μια ιδιοτυπία στο ελληνικό συναίσθημα που είναι ενάντια στο Χρήμα.
ReplyDeleteΤο Χρήμα προκαλεί κίνηση. Money makes the world go round, που λέει το τραγούδι της Μινέλλι. Ο ελληνικός λαός καλείται να ξαναμπεί στην πρωτοπορία της ανθρωπότητας για πρώτη φορά μετά από δυόμισι χιλιάδες χρόνια. Φαντάζομαι ο κος Κιτσίκης θα συμφωνήσει και θα μπει μπροστάρης. Εδώ θα έχουμε ελληνισμό ενάντια στο χρήμα. Εφόσονν το χρήμα είναι κίνηση και η κίνηση είναι πόλεμος, ο ελληνισμός θα νικήσει το χρήμα με όπλο την αιωνιότητα. Ο ελληνισμός καταφέρνει να υπερβεί τον τρόμο του πρωτόγονου ανθρώπου μπροστά στη φύση, τους κατακλυσμούς, τις αρρώστιες, λέγοντας ο Θεός είναι μαζί μας αρκεί να μην κουνιόμαστε. Αντί να λατρεύει τις πυραμίδες και τα ζιγκουράτ, που μένουνε σταθερά κι ας ψοφάει αυτός, ο Έλληνας μένει σταθερός με τον εαυτό του.
Κύριε Κιτσίκη, γιατί δεν λέτε όλη την αλήθεια στο κοινό σας: Ο Νίκος ο Μιχαλόλιας μισεί θανάσιμα τον εσχατόγερο Μανώλη Γλέζο και ουδέποτε θα ήθελε να του ομοιάσει. Επίσης, στις 31 Μαΐου 1941 που οι Γλέζος + Σιάντας κατέβασαν την Χιτλερική Σημαία από την Ακρόπολι, δεν ήσαν Κομμουνισταί: Ήσαν Νεολαίοι του Μεταξά, τουτέστιν μέλη της ΕΟΝ. Άρα το κατέβασμα της Χιτλερικής Σημαίας από τους Γλέζο + Σιάντα πρέπει να χρεωθεί στην Πατριωτική Παράταξη και όχι στους Μπολσεβίκους.
ReplyDeleteἈνώνυμε Θεόδωρε, ἔχετε δίκαιο γιὰ τοὺς Γλέζο καὶ Σιάντα ἀλλὰ γιατί σπείρετε ζιζάνια ἀποκαλῶντας τὸν Μιχαλολιᾶκο Μιχαλόλια καὶ ὑποστηρίζοντας ὅτι μισεῖ θανάσιμα τὸν "ἑσχατόγερο"(ντροπή σας) Γλέζο. Τὸ νὰ μισῇς θανάσιμα δὲν εἶναι ἑλληνικὸ χαρακτηριστικὸ καὶ ὁ Νῖκος Μιχαλολιᾶκος εἶναι Ἕλλην.
ReplyDeleteΔημήτρης Κιτσίκης
Υπάρχει αδράνεια διότι το ελληνικό γένος έχασε το ένστικτο επιβολής και επιθετικότητας. Και αυτό οφείλεται στην άνεση που είχε συνηθίσει ο λαός κατά το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα. Σας λέω, υπάρχει μια σοφία πίσω από τη λιτότητα των αρχαίων Σπαρτιατών.
ReplyDeleteΈνστικτο επιβολής και επιθετικότητας έχει το θύμα, αυτός που είναι δυνατός δεν έχει αίσθημα επιβολής και επιθετικότητας. Επιθετικός και θέλων να επιβληθεί είναι ο αδύναμος.
ReplyDeleteΈνα απλό παράδειγμα είναι ότι και το πιο θηριώδες γομάρι κάοποια στιγμή πέφτει για ύπνο.
Delete«αυτός που είναι δυνατός δεν έχει αίσθημα επιβολής και επιθετικότητας».
DeleteΔιαφωνώ κατηγορηματικά. Νομίζω ότι η ιστορία με δικαιώνει.
Η θαλαλασσοκρατορία των Άγγλων οφείλεται στο αίσθημα επιβολής και επιθετικότητας ;
DeleteΒεβαίως.
DeleteThis comment has been removed by the author.
ReplyDeleteΖητάω επίσης να διαλευκανθεί χωρίς κομματική εμπάθεια το ζήτημα Γλέζου και Σιάντα που έχει απασχολήσει και στο παρελθόν. ας πούμε απόσο ξέρω η εγγραφή στην ΕΟΝ ήταν υποχρεωτική και η ανάπτυξη του ΕΑΜ και της ΕΠΟΝ γίνεται από το 43. Επίσης να αναλυθεί από τους επαΐοντες η σχέση του κου Νίκου Μιχαλολιάκου με παλαιότερες του νεοναζισμού κομματικές πρακτικές (Μάνη).
DeleteΤέλος ζητάω να συζητηθεί σοβαρά αυτό που λένε διάφοροι, ότι δηλαδή για πρώτη φορά ίσως μετά το 1821 απειλείται ο ελληνισμός στο σύνολό του, και ότι άρα χρειάζεται επανορισμός του διότι αυτή τη φορά εμφύλιος πόλεμος ίσον καταστροφή όλων ανεξαιρέτως.
ReplyDeleteπιστευω οτι η εαμοβουλγαρικη μισελληνικη διεθνιστικη αριστερα επικρατησε απολυτα απο το 74 μεχρι σημερα, διαλλεκτικα λογω της απολυτης ανικανοτηατς και ανεπαρκειας της σφαλιαροφαγικης ξεφτιλοδεξιας που αποποιηθηκε ακομα και την δεξια της ταυτοτητα για να γινει αποδεκτη και αρεστη απο τους εαμοβουλγαρους ρεβανζιστες πλουτοκρατες κεφαλαιουχους.
ReplyDeleteτο βενιζελικο εθνικο κεντρο η μεγαλυτερη ελπιδα που ειχε ο ελληνισμος απο το 1909 δυστυχως καταντησε τσοχατζοπουλικο πασοκ και λιαν συντομως καροτικο τσυριζαιικο αριστεριστιο ρεπουσιο εκτρωμα.....
η χα δεν βλεπω να τραβαει πλεον καηκε γρηγορα...εκανε πολυ καλη δουλεια το καθεστως.....αν δεν ειχε τις γερμανικες μπουρδες περι αδολφου και παπαριων και επιανε το νημα εκει που τελειωσε (προσωρινα ελπιζω) στης 1 νοεμβρη του 1920 τοτε ναι θα πηγαιναμε για το ////γη ο πλανητης των ελληνων///// οπως λεει και ενας τρελαρας που ξερει πολλα αλλα το παιζει γραφικος για τον φοβο των ιουδαιων....
και ναι συμφωνω απολυτα με τον ιχωρ οτι χωρις ενστικτο επιβολης και βουληση για επικρατηση δηλαδη για πρωταθλητισμο -οπως ειναι απο τη φυση του ο ελληνισμος- εισαι τελειωμενος και καταντας σφαλιαροφαγος χριστιανοδεξιουλης σαν την ξεφτιλονουδουλα.....
Αν δεν κάνω λάθος, η δεξιά στην Ελλάδα είναι αποκλειστικά και μόνο η αντίθεση στο ΚΚΕ,
ReplyDeleteλαθος κανεις
Deleteη δεξια ειναι απο το 1821 και μορφοποιηθηκε ,σχηματοποιηθηκε και αυτοσυνειδητοποιηθηκε ουσιαστικα το 1909 σαν αντιδραση στον βενιζελο
Μπαλτάκος : Εγώ αντικομμουνιστής γεννήθηκα, αντικομμουνιστής θα [πεθάνω. Σαν τον Αθανάσιο Διάκο. Πάμε για εμφύλιο, μάγκες. Από μας θα ξεκινήσει ο Γ Παγκόσμιος.
ReplyDeleteδεν θα ειναι εμφυλιος θα ειναι εσωτερικος πολεμος
Deleteαπο την μια πλευρα θα ειναι οι αναρχοαριστεροι μαζι με τους λαθρομεταναστες τους, και απο την αλλη ολος ο ελληνικος λαος με επικεφαλης την χα
ελπιζω να κερδισουμε εμεις οι ελληνες και οχι οι αντιελληνες διεθνιστες μαρξιστοισλαμιστες με τους τουρλκαλβανους ουτσεκαδες τους βιαστες νηπιων, τους μπαλκανιους αληταραδες και λοιπους ισλαμοταλιμπαν....
αρα αντι να κλαιγομαστε για τον αναποφευκτο εσωτερικο πολεμο που ερχεται και που δεν εξαρταται απο μας τους ελληνες αν αρχισει , και ουτε μπορουμε να τον σταματησουμε ας το παρουμε αποφαση και ας αφοσιωθουμε με ολη μας την δυναμη και ενεργεια πως θα κερδισουμε τον αναποφευκτο πολεμο ο οποιος δεν κερδιζεται με ξορκισμους και αφορισμους αλλα με σοβαροτητα και ωριμοτητα....
Αν οι Ελληνες ηταν σε θεση να κανουν εμφυλιο θα ηταν πολυ ευχαριστο.
ReplyDeleteΣτην πραγματικοτητα ειναι το μονο που δεν χρειαζεται ν ανησυχουμε. Η ελαχιστη νεολαια μας το πολυ πολυ για καμια ψηφιακη μαχη κανει.
Συμφωνω οτι θα εχουμε προβλημα με τους λαθρομεταναστες και η μονη ελπιδα να σωθουμε ειναι να εχουμε το κρατος συμμαχο μας γιατι μεχρι στιγμης μονο αυτο δεν συμβαινει.
Χρειαζομαστε ηγεσια που θα θεωρει απαραδεκτη την παραχωρηση της χωρας και θα ενωσει τον λαο.
Ο μονος που εστω και στα λογια υποστηριζει το πρωτο ειναι η Χ.Α.
Για το δευτερο ελπιζω οτι θα της δοθει η δυνατοτητα να δειξει.
Η παρατηρηση οτι η Χ.Α καηκε ελπιζω οτι θα βγει λαθος, οσο για το τι πιστευαν η πιστευουν καποιοι καλο θα ηταν να συζητηθει περισσοτερο και να κατηγορουμε λιγοτερο.
Οντως στην Χ.Α μερικοι, ειδικα στα νιατα τους,φαινεται οτι εντυπωσιαστηκαν απο τον ναζισμο.
Επειδη οι ανθρωποι δεν κρινονται απο ταμπελες αλλα απο το τι πιστευουν, δεν εχω κανενα προβλημα αν ο Χιτλερ ειχε ιδεες σαν τις παρακατω να τις επικροτησω.
Αν τις εφορμοσε η οχι ειναι θεμα ιστοριας και δεν κανει τις ιδεες χειροτερες η καλυτερες.
Μιλωντας λοιπον στην "Πολιτκη Διαθηκη" για τον Φρανκο και την αναγκη της ηγεσιας να ενωνει τον λαο, δηλωνει
Δεν μπορώ να συγχωρήσω στον Φράνκο το γεγονός ότι δεν προχώρησε στην ομόνοια των Ισπανών, αφ' ότου τελείωσε ο εμφύλιος πόλεμος, καθώς και ότι εκτόπισε τους φαλαγγίτες, προς χάριν των οποίων είχαμε τη βοήθεια μας στην Ισπανία, αντιμετωπίζοντας τους ως ληστές και πρώην εχθρούς. Δεν αποτελεί λύση για μία χώρα το να τεθεί ο μισός πληθυσμός της υπό την σπάθη της δικαιοσύνης, ενώ την ίδια στιγμή μία μειοψηφία πλιατσικολόγων πλουτίζουν με τις ευχές του διεφθαρμένου κλήρου. Υπέστημεν εξαπάτηση διότι εάν γνώριζα την αληθινή κατάσταση, ουδέποτε θα επέτρεπα στην αεροπορία μας να βομβαρδίσει έναν πεινασμένο και εξουθενωμένο πληθυσμό, αποκαθιστώντας ταυτόχρονα τον κλήρο σε όλα τα προκλητικά προνόμια του.
Ανεκαθεν ειχα μια επιφυλαξη για το κατα ποσον η γραμμενη απο τους νικητες ιστορια ειναι αληθινη. Παρατηρωντας σημερα τον τροπο που ο ιδιος μηχανισμος προπαγανδας αντιμετωπιζει τους αντιπαλους της παγκοσμιοποιησης, απο τον Μιλοσεβιτς μεχρι τον Πουτιν και εγχωρια την Χ.Α, οι επιφυλαξεις μου γινονται ολο και περισσοτερες.
Από καιρό αντικείμενο της ιστορίας έχει γίνει η ιδεολογική χρήση της ιστορίας. Μερικοί πάνε ακόμα παραπέρα και λένε ότι η ιστορία είναι ιδεολογία.
ReplyDeleteΗ μόνη αντικειμενική άποψη είναι να μην έχεις άποψη, κατά το εν οίδα ότι ουδέν οίδα του Σωκράτη.
ReplyDeleteΌταν όμως δεν έχεις άποψη, δυσκολεύεσαι να ανήκεις σε μια κοινότητα. Διότι η κοινότητα ΕΧΕΙ ιδεολογία. Πρόδρομος της ιστορίας είναι ο μύθος, ο οποίος είναι συνεκτικό στοιχείο της κοινότητας. Αυτό που προσπαθούσα να πω προηγουμένως στον Ιχώρ είναι ότι η δύναμη των εθνών δεν οφείλεται σε κάποιον βολονταρισμό, όπως πικρά φαίνεται κατάλαβε ο Χίτλερ, αλλά σε μιαν εδραιωμένη ψυχοσωματική κίνηση.
ReplyDeleteΗ υπόθεσή μιυ ας πούμε για την περίπτωση της αγγλίας είναι ότι η δύναμη αυτή λέγεται φεουδαρχία. Αν λοιπόν πρόκειται να σωθεί το ελληνικό έθνος, αυτό θα ποφείλεται σε μια φυσική για το έθνος αυτό ψυχοσωματική κίνηση και όχι στη θέληση του ενός ή του άλλου.
Εἶναι θλιβερὸ μετὰ ἀπὸ 70 χρόνια ἑλληνικῆς τραγωδίας νὰ ὑπάρχουν ἀκόμη ἄνθρωποι ποὺ χρησιμοποιοῦν συνθηματολογικὸ λεξιλόγιο ὅπως ἐαμοβούλγαροι! Τελικὰ μόνη λύση γιὰ νὰ σωθῇ αὐτὴ ἡ ταλαίπωρη χώρα εἶναι νὰ τῆς ἐπιβληθῇ ἕνας ἀπόλυτος μονάρχης τεραστίων διαστάσεων ποὺ νὰ συνομιλῇ ἀπ' εὐθείας μὲ τὸν Θεὸ καὶ νὰ ἀγνοῇ τὰ κραξίματα τοῦ μέσου Ἕλληνος οἱασδήποτε ἰδεολογικῆς τοποθετήσεως ποὺ τὸ μόνο ποὺ εἶναι σὲ θέση νὰ κάνῃ εἶναι νὰ ἐπιτίθεται μὲ ὕβρεις καὶ μῖσος κατὰ τοῦ Συνέλληνος μὲ ἀποτέλεσμα νὰ μηδενίζῃ κάθε προσπάθεια μεγαλεξανδρινῆς ἀνατάσεως. Πάντως, καὶ ἡ χώρα αὐτὴ νὰ ἐξαφανισθῇ λόγῳ ἀνικανότητος τῶν κατοίκων της, ὁ ἑλληνισμὸς δὲν πρόκειται ποτὲ νὰ πεθάνῃ διότι εἶναι ἡ ἴδια συμπαντικὴ καρδιά τοῦ Θεοῦ.
ReplyDeleteΔημήτρης Κιτσίκης
Μήπως τότε υπάρχει που τους Έλληνες τους κρατάει μακριά από τον ελληνισμό, που είναι όπως τον λέει ο Κιτσίκης ; Μήπως κάτι μας έχουνε βάλει στο μητρικό μας γάλα ;
ReplyDeleteΘα συνυπογραψω τοσο το σχολιο του κ. ΚΙτσικη οσο και του Κωνσταντη για την αναφορα του στην Σωκρατικη δηλωση αγνοιας.
ReplyDeleteΠολλες φορες συνανταω απο αριστερα και δεξια αποψεις διατυπωμενες με τετοιον τροπο που μου φερνουν στο μυαλο μια αλλη σχετικη ρηση του Φιλοσοφου.
ΜΑΝΙΑΝ ΓΕ ΜΗΝ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΜΕΝ ΕΦΗ ΕΙΝΑΙ ΣΟΦΙΑΝ, ΟΥ ΜΕΝΤΟΙ ΓΕ ΤΗΝ ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΣΥΝΗΝ ΜΑΝΙΑΝ ΕΝΟΜΙΖΕ. ΤΟ ΔΕ ΑΓΝΟΕΙΝ ΕΑΥΤΟΝ ΚΑΙ, Α ΜΗ ΟΙΔΕ, ΔΟΞΑΖΕΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΟΙΕΣΘΑΙ ΓΙΓΝΩΣΚΕΙΝ ΕΓΓΥΤΑΤΩ ΜΑΝΙΑΣ ΕΛΟΓΙΖΕΤΟ ΕΙΝΑΙ
Την τρελλα ελεγε οτι ειναι το αντιθετο της σοφιας. Δεν θεωρουσε τρελλα ομως το να μην γνωριζεις. Το να αγνοεις ομως τον εαυτο σου και να νομιζεις οτι ξερεις πραγματα που δεν γνωριζεις, το θεωρουσε πολυ κοντα στην τρελλα.
Βλεπω γυρω μου πολλους που ειναι τοσο σιγουροι για τις αποψεις τους που ειναι ετοιμοι να μαλωσουν με οποιον διαφωνει και συμπεριφερονται σαν μανιακοι.
Η αληθεια ειναι οτι την αληθεια δεν την κατεχει κανενας, αλλα και να την κατειχε καποιος, ποιος θα εκρινε ποιος ειναι αυτος;
Το μονο που μπορουμε να κανουμε ειναι να διαλεγομαστε καλοπιστα για να αποφυγουμε οσο μπορουμε καταστασεις στις οποιες για να επιβιωσεις, το καλυτερο που εχεις να κανεις ειναι να διαλεγεις στρατοπεδο και να σταματας να σκεπτεσαι.
Για να το κάνω πιο σαφές. Εδω έχεις μια χώρα δέκα εκατομμυρίων ανθρώπων που βρίσκεται σε τρομακτική κρίση. κανείς δεν τη θέλει. τη διαισθανόμαστε όλοι από την παιδική μας ηλικία. Οι προηγούμενες γενιές, οι αμέσως προηγούμενες, λένε συνέχεια όλη την ώρα για το μαύρο χάλι. Εκεί που περίμενες οι κοινωνίες ως συνολο να έχουνε ένα ρυθμό, κάτι ρε παιδί μου, μια αρμονία, η Ελλάς είναι το αντίθετό της. Ε, κάτι πρέπει να φταίει, άλλος λέει η έλλειψη πατριωτισμού, άλλος η απομάκρυνση από την ορθοδοξία, άλλος η Τουρκοκρατία, άλλος ο εμφύλιος πόλεμος , άλλος ο καπιταλισμός και δεν έχει τελειωμό.
ReplyDeleteΜήπως φταίει εν τέλει ότι οι Έλληνες δεν αγαπανε τη χώρα τους ; Μήπως ρε παιδί μου, θέλουνε να σηκωθούνε να φύγουνε ; Γιατί να μην το πούμε ; Είναι ντροπή ;
Deleteκαι που θελουνε να πανε στην τουρκαλβανια?
Deleteποιο ειναι ντροπη? τι επιπεδο νηπιαγωγειου ειναι αυτο τι ασυναρτησιες και τι μπερδεμα τι εχετε τελικα μεσα στο μυαλο σας ορισμενοι σαχλοαστοι-προφανως παχυσαρκοι υπερκαταναλωτες που νομιζαν οτι μια ζωη θα ερχονται τα λεφτα απο τον ουρανο και αυτοι απλως θα διαμαρτυρονται για περισσοτερες αυξησεις φιλοσοφωντας περι μαρξ σταλιν βυζαντιο και το φυλο των αγγελων...
οι ουγγροι λιθουανοι ρουμανοι βουλγαροι σερβοι κροατες προρτογαλοι ιρλανδοι ισπανοι ιταλοι και η συντριπτικη πελειοψηφια του γερμανικου λαου ειναι σε πολυ χειροτερη κατασταση απο τον μεσο παχυσαρκο ελληνα ακομα και σημερα που ειναι υπο πτωχευση και δεν κανει ετσι σαν υστερικοι οπως κανετε εσεις ολα τα αηδιαστικα ανθρωπακια που καταφευγετε στο σωκρατη και σε γελοιες φιλοσοφιες αναξιες λογου για να μην χρειαστει να δουλεψετε. τρεμετε τη δουλεια και κυριως τη χειρωνακτικη αυτο ειναι ολο
αυτη η κατεξεφτελισμενη αριστεριστικη γενια ενος κατεξεφτελισμενου δαμανακικου και λαλιωτικου πολυτεχνειου ειναι τελειωμενη και της αξιζει η καταστροφη (αρκει να μην καταστραφει μαζι της και η ελλαδα) μπας και βγει μια επομενη γενια ελληνων με Ε κεφαλαιο και κυριαρχησει παλι στον πλανητη και αργοτερα σε ολο το γαλαξια.....
Και δε μου λε ρε μεγάλε πούσαι λεβέντης έχεις δει εσύ χειρώνακτα που να είναι ευχαριστημένος με την κατάστασή του ; Και έχεις δει κανένα να ΜΗΝ θέλει να εργαστεί ; Ποιος σού είπε πως τρέμουμε τη δουλειά επειδή μιλάμε για Σωκράτη και για μπούρδες ; Ξέρεις τι κώλο που έχουμε στρώσει για να τα μάθουμε αυτά ; Ξέρεις τι κόσμος κυκλοφορεί που θα έκανε οποιαδήποτε χειρωνακτική δουλειά, και δεν τού δίνουνε ; Και ποιος δουλεύει, εμείς που προσπαθούμε να βγάλουμε άκρη ή εσύ που κάθεσαι και ονειρεύεσαι τον Σούπερμαν ;
DeleteΔουλειά σημαίνει αφεντικό, ω ηλίθιοι - και συγγνώμη αλλά δεν ζητάω συγγνώμη. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ. Έχω ξελαρυγγιαστεί να το λέω. Και κανείς δεν λέει ότι ΑΥΤΟ είναι το πρόβλημα.
DeleteΑΥΤΟ μας συμβαίνει. Δεν το καταλαβαίνετε ; Ο άνθρωπος δεν αντέχει αφεντικό. ΓΙ ΑΥΤΟ έχουμε κρίση.
DeleteΚατ' αρχάς, εσείς πως ορίζετε τον όρο ελληνισμό;
ReplyDeleteΟ ελληνισμός είναι μια λέξη λόγια.Ως τέτοια, δεν μπορεί να εκφράσει αυτό που θέλουμε να πούμε. Επειδή τυχαίνει να είμαστε Έλληνες, δηλαδή η μητρική μας γλώσσα να ήτανε τα ελληνικά και να έχουμε ένα συναίσθημα προσωπικό, πολύ βασικό, γι`αυτό που είμαστε και θέλουμε και αισθανόμαστε, ψάχνουμε να το βρούμε στο περιβάλλον και δεν το βρίσκουμε. Νομίζω πως ο ελληνισμός είναι κάτι σαν τον έρωτα. Αυτά που διαβάζω για την αρχαία Ελλάδα μου θυμίζουν τις πρώτες εικόνες που είχα από την παιδική μου ηλικία, βρεφική σχεδόν, που η μητέρα μου μου έλεγε τραγουδάκια μέσα σε ένα δωμάτιο ημιφωτισμένο.
ReplyDeleteΜετά όμως συνέβη κάτι το ανεξήγητο. Όλος ο κόσμος μιλούσε μονάχα για το εξωτερικό. Όλοι φαινόντουσαν ζάμπλουτοι.
ReplyDeleteΕίναι σαν κάτι να έγινε και να μετατοπίστηκε το ψυχικό κέντρο. Το αποτέλεσμα ήτανε να πεταχτείς έξω από το σπίτι σου. Στις εφημερίδες λοιπόν διαβάζω να γίνεται τώρα σ όλη την Ελλάδα αυτό που συνέβη σε μένα κάπου 5 χρονών.
ReplyDeleteΠροτού όμως να γίνει αυτό το πράγμα που γίνεται τώρα, είχεγίνει κάτι άλλο που πάντα προσπαθώ να καταλάβω και κανείς δεν με βοηθά, ειδικά οι γονείς μου που είναι οι μόνοι που θα μπορούσανε. Είναι σαν να χάσανε όλοι ανεξαιρέτως οι Έλληνες τα λεφτά τους. Όχι τώρα, αλλά κάπου στις αρχές ή τα μέσα της δεκαετίας του 80. Εσένα σου μιλάγανε σαν να ήσουνα ζάμπλουτος, και ταυτόχρονα δεν είχες μία.
DeleteΕδώ στο Παρίσι είναι το ίδιο πράγμα. Υπάρχουν Έλληνες που νοικιάζουν πανάκριβα διαμερίσματα και χρωστάνε 10 νοίκια.
Συμπέρασμα. Ο ελληνισμός φαίνεται δεν αντέχει τα λεφτά.
Κατά πάσα πιθανότητα η κρίσις έγκειται περισσότερο στο αίσθημα δικαίου και ανισότητος παρά στο αφεντικό. Ο υπολογισμὀς της δικαιοσύνης και της ανισότητος θέτει το ερώτημα ποιά είναι η ακριβής μέθοδος υπολογισμού του πλεονεκτήματος που έχει κάποιος στο θέμα της ανισότητος. Το μέτρο του πλεονεκτήματος διαφέρει αναλόγως του συνομιλητού, αλλά ένα αντικειμενικό μέτρο θα μπορούσε να θεωρηθεί η “ικανότης”. Η “ικανότης” είναι κάτι που καθορίζεται από τις διαφορετικές βαθμίδες ευημερίας που είναι προσιτές σε κάποιον με βάση το εισόδημά του. Φτώχεια στο πλαίσιο αυτό δεν είναι το χαμηλό εισόδημα αλλά το εισόδημα που είναι ανεπαρκές για τη διατήρηση αυτού το οποίο είναι κοινώς αποδεκτό ως βασική “ικανότης”. Κατά συνέπεια οι άνθρωποι αναλόγως των επιθυμιών τους χρειάζονται λιγότερα ή περισσότερα μέσα για να επιτύχουν ένα συγκεκριμένο επίπεδο ευημερίας. Στο πλαίσιο αυτό στην δεκαετία του ’80 η πρόσβασις σε υψηλότερες βαθμίδες ευημερίας με χαμηλότερο εισόδημα εθεωρείτο πλούτος. Κατά την άποψή μου την δεκαετία αυτή υπήρξε επίσης μιά μετατόπισις του ενδιαφέροντος από αυτό που τα αγαθά επιτρέπουν σε ένα άτομο να πραγματοποιήσει όταν τα κατέχει προς τα αγαθά αυτά καθεαυτά.
DeleteΊσως τώρα λοιπόν να μπορώ να ορίσω τον ελληνισμό.
ReplyDeleteΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ είναι το πνεύμα του ανθρώπου που είχε τα ελληνικά σαν μητρική του γλώσσα. Δεν αναφέρεται στην αρχαία Ελλάδα, ούτε στη γλώσσα ως τέτοια. Αρνείται τις οικονομικές σχέσεις όταν αυτές δεν έχουν ψυχικό περιεχόμενο. Λατρεύει την ομορφιά, την αγάπη, τα πάντα. Σιχαίνεται τη βία και τον καταναγκασμό. Απεχθάνεται το ψέμα. Απεχθάνεται επίσης το αντριλίκι.
Πάνω απόλα απεχθάνεται την ψευτοθρησκεία. Η ψευτοθρησκεία είναι μια φωνή που σού λέει ότι πρέπει να υποφέρεις.Γι`αυτό και ο ελληνισμός δεν είναι πατριωτισμός. Ο πατριωτισμός είναι μια μαλακία.
Ο εχθρός του ελληνισμού είναι η ψευτοθρησκεία. Η ψευτοθρησκεία είναι η φωνή που σού λέει ότι πρέπει να υποφέρεις. Η ψευτοθρησκεία διαδίδεται με χιλιάδες τρόπους. Η ψευτοθρησκεία είναι η ενοχοποίηση, Η λέξη ελληνισμός δεν αρκεί διότι είναι ενοχοποιητική. Ο ελληνισμός είναι η ΑΠΟΥΣΙΑ ενοχής.
ReplyDeleteΠαρακαλῶ νὰ διαβάσετε τὸ νέο μου ἄρθρο ποὺ μόλις τώρα ἀνήρτησα γιὰ νὰ ἀπαντήσω στὰ περὶ ἑλληνισμοῦ.
ReplyDeleteΔημήτρης Κιτσίκης