103 - Τὸ αἷμα ὡς πηγὴ ἐγκληματικότητος
Τὸ αἷμα εἶναι πάντα συνδεδεμένο μὲ ἐπανάσταση. Γιὰ τὸν
θεωρητικὸ τοῦ ἐπαναστατικοῦ συνδικαλισμοῦ Γεώργιο Σορὲλ καὶ γιὰ τὸν θεωρητικὸ
τοῦ ἐθνικοσοσιαλισμοῦ Ἀλφρέδο Ῥόζενμπεργκ,, ὁ μῦθος τοῦ εἰκοστοῦ αἰῶνος ὑπῆρξε
τὸ αἷμα. Προέλευση τοῦ μύθου αὐτοῦ ἦταν ὁ Ἰταλοεβραῖος ἰατρὸς ἐγκληματολόγος
Καίσαρ Λομπρόζο (1835-1909) καὶ οἱ παραδόσεις ὅλων τῶν θρησκειῶν.
Στὴν Παλαιὰ διαθήκη (Λευϊτικόν, XVII-11 ἕως 14) διαβάζουμε: "Ἡ ζωὴ πάσης σαρκὸς εἶναι τὸ
αἷμα αὐτῆς...Δὲν θέλετε φάγει αἷμα ούδεμιᾶς σαρκός". Στὸν χριστιανὸ ὀρθόδοξο
ἀπαγορεύεται κατὰ τὶς νηστεῖες του νὰ τρώγῃ τροφὲς μὲ αἷμα (κρέας, ψάρι, αὐγὰ
καὶ γαλακτερὰ προερχόμενα ἀπὸ ζῶα μὲ αἷμα), ἐνῷ ἐπιτρέπονται τὰ θαλασσινὰ ὀστρακοειδῆ
διότι δὲν ἔχουν αἷμα. Στὸ κρέας κόσερ ἤ χαλὰλ, στοὺς ἑβραίους καὶ τοὺς
μουσουλμάνους πρέπει νὰ ἀφαιρεθῇ τὸ αἷμα.
Ἡ παράδοση διατείνεται πὼς τὸ αἷμα εἶναι ἡ ἴδια ἡ ζωή, καὶ
ἡ ποιότητα τῆς ζωῆς ὁρίζεται ὑπὸ μορφὴν καλοῦ ἤ κακοῦ αἵματος. Στὴν χριστιανικὴ
παράδοση ἡ γυναῖκα δὲν δύναται νὰ ἔχει σχέση μὲ τὴν ἐκκλησία κατὰ τὴν διάρκεια
τῆς περιοδικῆς της ἐμμήνου καθάρσεως, ὅταν χάνῃ αἷμα. Ὁ Λομπρόζο στὸ βιβλίο
του, Ἡ ἐγκληματικὴ γυναῖκα, σχετίζει ἀρνητικὲς
ὄψεις τῶν γυναικῶν μὲ τὴν ἔμμηνη
κάθαρση. Ἡ συνοχὴ καὶ οἱ δεσμοὶ τῆς οἰκογενείας βασίζονται στὸ κοινὸ αἷμα. Τὸ
παγκόσμιο ἔθιμο τῆς ἀδελφοποιΐας γίνεται μὲ ἀνταλλαγὴ αἵματος καὶ μὲ τὸν ὅρκο, ὡς
βλάμηδες, "ἡ ζωή σου εἶναι ζωή μου καὶ ἡ ψυχή σου εἶναι ψυχή μου".
Ἄν καὶ ὁ ταξικὸς πόλεμος τῶν μαρξιστῶν-λενινιστῶν βασίζεται
θεωρητικὰ στὴν οἰκομικὴ καὶ ὄχι τὴν βιολογικὴ ἐξόντωση τοῦ ταξικοῦ ἐχθροῦ, ὅλες
οἱ ἐπαναστάσεις τους ὑπῆρξαν ἑκατόμβες μὲ ἄφθονο αἷμα νὰ ῥέῃ. Ἀλλὰ καὶ ἡ 21η Ἀπριλίου
ἐκατηγορήθη ὅτι δὲν ὑπῆρξε πραγματικὴ ἐπανάσταση ἐπειδὴ ἐχύθη ἐλάχιστο αἷμα λόγῳ
προσωπικῆς ἀπέχθειας τοῦ Γεωργίου Παπαδοπούλου γιὰ τὸ ἐπαναστατικὸ ἔγκλημα.
Τὰ παραπάνω εἶναι ἁπλῶς διαπιστώσεις ἱστορικοῦ καὶ σὲ
καμμία περίπτωση δὲν συμπεριλαμβάνουν ἀποδοχὴ τοῦ ἐπαναστικοῦ ἐγκλήματος. Ὅταν
καὶ στὴν χώρα μας, ἀναποφεύκτως πνιγῇ τὸ Κολωνάκι στὸ αἷμα, ὅσο καὶ φρικιαστικὸ
αὐτό, καὶ δικαίως, νὰ μᾶς φανῇ, δὲν θὰ παύσῃ ὡς φαινόμενο, νὰ εὑρεθῇ μέσα στὸν ῥοῦ
τῆς Ἱστορίας. Ἡ Ἱστορία ἐγεννήθη μὲ τὴν πτώση τοῦ Ἀδὰμ καὶ θὰ λάβῃ τέλος μόνον
μὲ τὴν Δευτέρα Παρουσία.
Δημήτρης Κιτσίκης 12
Ἀπριλίου 2014
Μια και το αίμα είναι πηγή ζωής, και "το αίμα νερό δεν γίνεται",υπάρχει μια πρωτόγονη ανιμιστική τάση στον πόλεμο που αποδίδεται με την έκφραση "θα σου πιω το αίμα". Στον κανιβαλισμό ο τρώγων τον άλλο δυναμώνει από τα ζωτικά υγρά του σκοτωμένου εχθρού, όπως και αυτός που τρώει ένα θήραμα. Όμως στην πραγματικότητα στο φαί και στο πιοτό γίνονται τα μεγαλύτερα εγκλήματα.
ReplyDeleteΕπιφανειακά το τελετουργικό της θυσίας του ζώου δένει τους ανθρώπους σε μια αλυσίδα, ασ πούμε, ενοχής, τη στιγμή που μάρτυρεςτης θυσίας είναι οι θεοί. Το πιο σημαντικό όμως είναι οι τελετουργικές μικροκινήσεις που δένουνε τα σώματα γύρω από μια παράξενη δραματουργία. Χάρη στο τελετουργικό, το κακό, η ανελευθερια και η σιχασιά που πηγάζει από την τελετουργία εγκαθίσταται σαν βδέλλα στο κορμί και στο μυαλό.
ReplyDeleteΤο παράξενο στο έγκλημα είναι η ψυχολογία του εγκληματία. Ο Τολστόη και ο Ντοστογιέφσκι τον εμφανίζουν αφενός να μηνκαταλαβαίνει πώς και γιατί το κάνει και το έκανε, και αφετέρου να μην μπορεί να σταματήσει από τη στιγμή που το ξεκίνησε.
ReplyDeleteΝομίζω πως είναι σαν να τον έχει καταλάβει κάποιο κακό πνεύμα.
Το πνεύμα αυτό το κακό νομίζω πως είναι ο Φόβος, ο οποίος παίρνει μια παράξενη, εξωτερική μορφή, και εισχωρεί στην αντίληψη την ίδια του εγκληματία.
DeleteΌπως ο Έρωτας μπαίνει στην ίδια την αντίληψη του κόσμου και των ανθρώπων, ο έρωτας στις διάφορες μορφές του, έτσι και ο Φόβος, που τον αντιμάχεται, παίρνει υλική μορφή, όπως είναι οι στρατιές στο πεδίο της μάχης.
ΠΩΣ ΤΑ ΣΥΝΔΕΩ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. Στην Ελλάδα βασιλεύει η Ανατολική του Χριστού Εκκλησία. Ο Κιτσίκης έχει απόλυτο δίκιο, υπογραμμίζοντας ότι η Ελλάδα ΔΕΝ ανήκει στην Ευρώπη.
ReplyDeleteΟ Μπαλτάκος είναι συμπαθές πρόσωπο ταγμένο στην υπηρεσία της Ορθοδοξίας, και όπως ο ίδιος λέει, στους πυλώνες της νεωτέρας Ελλάδος ή μάλλον σκέτα της Ορθοδοξίας, που είναι ο στρατός, η αστυνομία, οι δικαστικοί, και η Εκκλησία πάνω απόλα, η οποία μας βαπτίζει θυσιάζοντάς μας ΕΝ ΜΕΡΕΙ (το κόψιμο της τούφας του μαλλιού του βρέφους, ο ημιπνιγμός στην κολυμπήθρα) και μας θάβει.
Το αίμα του Θεανθρώπου που πίνουμε και η σάρκα του που τρώμε την Κυριακή μας θυμίζει ότι ο θύτης είναι το θύμα. Έτσι εξηγείται το έγκλημα. Ο εγκληματίας εγκληματεί όχι διότι δεν ταυτίζεται με το θύμα αλλά διότι ταυτίζεται ΕΝ ΜΕΡΕΙ - αυτοί που λένε ότι ο εγκληματίας δεν έχει συμπάθεια για το θύμα λένε ΜΑΛΑΚΙΕΣ.
Ο Μπαλτάκος είναι συμπαθές πρόσωπο.
Ο Μιχαλολιάκος πηγαίνει στου Μπαλτάκου πανικόβλητος, σύμφωνα με αποκαλύψεις του Τράγκα, και ο Μπαλτάκος του λέει ότι δεν σε σώζει τίποτα, πρέπει να υποστείς τη μοίρα σου. Ο Σαμαράς όπως κάθε ηγέτης στην Ελλάδα από τον καιρό του Όθωνα, σύμφωνα με τον καθηγητή Πετρόπουλο, μακαρίτη Eλληνοαμερικανό ιστορικό, έχει να ικανοποιήσει τις αντιμαχόμενες φατρίες και τους ξένους, εξίσου διαιρεμένους. Πάντα καρατομείται - μόνο οι Γλύξμπουρκ τα καταφέρανε εν μέρει και αυτοί να μην καρατομηθούνε μέχρι τον Κοκό. Ο Τσίπρας δεν ξέρουμε σε ποιον υπολογίζει - θα μπορούσε ίσως ο κος Κιτσίκης να μας φωτίσει έμμεσα έστω.
ReplyDeleteΌμως οι ξένοι από τον καιρό της Επανάστασης έχουνε να κάνουνε, όσο δυνατοί και αν είναι, με το genius loci. Και οι ξένοι Άγγλοι, Γάλλοι - δεν ξέρω για τους Ρώσους - φάγανε τα μούτρα τους με τους Ρωμιούς ραγιάδες που αρχίσανε να ξαναλέγονται Έλληνες. Δεν πα νάστελνε ο Σουλτάνος το Δράμαλη, τον Κιουταχή και τον Ιμπραήμ, δεν πα να τους βάλανε τον Όθωνα και έπειτα τον Γλύξμπουργκ, αυτό το κομματικό σύστημα με τις αντιφάσεις του είναι η ίδια η καρδιά της νεωτέρας Ελλάδος.
Το ένα τμήμα όμως αυτής της καρδιάς, το δεξί, είναι παντα ορθόδοξο. Γι `αυτό και εμείς οι ετερόχθονες στην ψυχή, δύσκολα θα μας σηκώσει ο τόπος. Και τώρα έρχεται η καίρια ερώτηση.
Θα μπορούσε να χαραχτεί μια γραμμή που να ξεκινάει από το Γαλλικό Κόμμα, το Κωλεττικό, να περνάει από το ΠΑΣΟΚ, και να φτάνει στον Τσίπρα, που να εξηγεί την ιδεολογία αυτού που λέγεται κέντρο ;
Eδώ σας θέλω.
Ed;v saw u;elv.
Ἐκτιμῶ κύριε Κωσταντῆ τὸ ἐπίπεδο τῶν σχολίων σας. Ἀρχικῶς ἐπενέβαιναν στὸ μπλὸγκ οἱ συνήθεις κεκράχτες τῶν μπλὸγκ ποὺ τὸ μόνον ποὺ γνωρίζουν νὰ κάνουν εἶναι νὰ ὑβρίζουν, νὰ προβοκάρουν καὶ νὰ χρησιμοποιοῦν γλῶσσα πεζοδρομίου, ὅπως αὐτὸς ποὺ μοῦ εἶχε γράψει κάποιος: "Ἀληθεύει κύριε καθηγητὰ ὅτι ἔχετε Τουρκάλα γκόμενα;" Ἀπὸ τὴν ἄλλη πλευρά, ἐπειδὴ τὰ κείμενά μου εἶναι προχωρημένα, μερικοὶ φοβοῦνται νὰ τὰ σχολιάσουν μήπως τοὺς πιάσῃ ὁ χωροφύλακας. Ὅσα λέτε ὑπερεασπίζοντας ἕως ἕναν βαθμὸ τὸν κύριο Μπαλτᾶκο, εἶναι ἐνδιαφέροντα. Ἀλλὰ τὸ νὰ θεωρῆται ἔγκλημα ἡ κρυφὴ κάμερα καὶ ἡ κρυφὴ κασέτα σὲ μία ἐποχὴ ποὺ ἀνενόχλητα ἡ NSA κατασκοπεύει στὶς κρεβατοκάμαρες ὅλον τὸν πλανήτη καὶ ὅπου ἔχει ἐξαφανισθῇ ἡ ἔννοια τῆς privacy, εἶναι ἀπαράδεκτο. Ὅσο γιὰ τὸ τρόπο μὲ τὸν ὁποῖο μία μικρὴ χώρα πρέπει νὰ ἑλίσσεται μεταξὺ τῶν Μεγάλων Δυνάμεων, αὐτὸ εἶναι ἕνα μεγάλο θέμα ποὺ ἀφήνεται στοὺς γίγαντες ἐντὸς μεσοπατώματος, ὅπως ἦσαν ὁ Ἐλευθέριος Βενιζέλος καὶ ὁ Ἰωάννης Μεταξᾶς.
ReplyDeleteΔημήτρης Κιτσίκης
Σας ευχαριστώ. Η θεωρία μου είναι ότι αυτό που η αριστερά ονομάζει παρακράτος συγκεντρώνει ζωτικές λειτουργίες μιας οποιασδήποτε κοινωνίας είναι βασισμένης στον ψυχοσωματικό εξαναγκασμό, όπως είναι όλες, όπως λέτε, από τον καιρό του Αδάμ, και ότι οι αριστεροί μας δεν το παραδέχονται. Το μίσος για την κανέλλη που εκμεταλλεύεται η Χρυσή Αυγή με τον Κασιδιάρη προέρχεται από την σνομπαρία ενός τμήματος μορφωμένων Ελλήνων προς τους ανθρώπους που πάνε στρατό, πάνε στην Εκκλησία, πιστεύουνε αφελώς στον Κολοκοτρώνη, διάφορα τέτοια. Αυτοί όμως είναι τουλάχιστον ο μισός λαός της Ελλάδας.
ReplyDeleteΚλασσικες χριστιανικες μπουρδολογιες με παραμυθια για αγριους οπως η ανασταση , τα θαυματα , ο Λαζαρος και η Δευτερα Παρουσια.Καταδικασμενο το Εθνος χωρις καμια ουσιαστικη ελπιδα για ανακαμψη , τοσο πολιτικα οσο και πολιτισμικα , αφου δεν ακολουθει πιστα τα ηθη και τα εθιμα των προγονων του , αλλα εχει αποδεχτει απαθεστατα εδω και πολλους αιωνες την απυθμενη κι ανευ λογου εβραολατρεια.
ReplyDeleteΥΓ.Οντως το αιμα φαινεται να πλησιαζει....
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΜΟΣΧΑΣ ΣΤΗ ΝΑΖΙΣΤΙΚΗ ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
http://www.paratiritis.net/2014/04/14449/
Από το βιβλίο του καθηγητή Πετρόπουλου που προανέφερα είναι γνωστή τακτική των ελληνικών αντιμαχομένων παρατάξεων να εμπλέκουν τις ξένες δυνάμεις στους μεταξύ τους ανταγωνισμούς στην προσπάθειά τους να βρούνε προστάτη. Απηχώντας τις απόψεις του Κιτσίκη, ο Πετρόπουλος θεωρεί ότι ο Μαυροκορδάτος κατόρθωσε να επωφεληθεί της εμπλοκής όλων των δυνάμεων ώστε να υποστηρίξουνε από κοινού την ανεξαρτησία της Ελλάδας ως κράτους.
ReplyDeleteΤο ζήτημα της αρχαίας ελληνικής θρησκείας ή μάλλον πίστης είναι τεράστιο και είναι κρίμα που το τελευταίο βιβλίο του μεγάλου κλασσικού φιλολόγου Βιλαμόβιτς Η πίστη των Ελλήνων δεν έχει μεταφραστεί στα ελληνικά. Η ταύτιση του Χριστιανισμού με μια εβραϊκή θρησκεία, έτσι απλά, είναι σκέτη μπούρδα. Αν οι Χρυσαυγίτες φίλοι μας θέλουνε να προκόψουνε, ας στραφούνε προς την αλήθεια και την επιστήμη, και ας αφήσουνε την τσογλαναρέικη νοοτροπία του στρατου, όπου κάνω τον άντρα μόνο και μόνο για να με βλέπει ο λοχαγός μου και να μου δώσει άδεια. Η αρχή της επιστήμης είναι ότι μιλάω για αυτά που ξέρω και δεν ντρέπομαι να παραδεχτώ ότι δεν ξέρω. Αν ο Χριστιανισμός κράτησε δύο χιλιάδες χρόνια και ακόμα κρατάει, δεν είναι εύκολο έτσι απλά να τον σβήσεις με μια μονοκοντυλιά, διότι απλά δεν τον σβήνεις, σε σβήνει αυτός. Ακόμα και σήμερα όταν κάποιον τον πάνε μέσα, είναι ο Χριστούλης που τον κοιτάζει πάνω από τον πρόεδρο του Δικαστηρίου και πίσω από τον Μπαλτάκο στο βίντεο είναι πολλές χριστιανικές εικόνες. Αν έχει δίκιο ο Τράγκας σε αυτά που ξεφούρνισε, γονατιστός σχεδόν τον παρακαλούσε ο Μιχαλολιάκος τον Μπαλτάκο, να κάνει ό,τι του ζητάει ο Σαμαράς για να μην πάει μέσα.
Προσοχή λοιπόν να μην κοιτάμε το εφήμερο.
This comment has been removed by the author.
DeleteΑν θέλετε να κάνουμε μια διάκριση, η επίσημη θρησκεία είναι αγιοποίηση του Πρέπει, της Υποχρέωσης, και θεμελιώνεται στην τελετουργία, που είναι ένα είδος βασανιστηρίου. Αυτή είναι πάνω κάτω η θρησκεία του μπαλτάκου, έτσι φαίνεται απέξω τουλάχιστον στον αδαή. Η πίστη όπως και ο έρωτας δεν είναι υποχρέωση. Η αντίδραση στην υποχρέωση είναι και πάλι υποχρέωση. Το να βάζεις μπρος το Δωδεκάθεο σαν αντίδραση στον επίσημο Χριστιανισμό ή στον Χριστιανισμό νέτα σκέτα δεν είναι πίστη αλλά αντίδραση. Το ίδιο δυστυχώς ισχύει και για την οργανωμένη αριστερά, η οποία τα μασάει διότι θέλει και να είναι ελεύθερη και να κυβερνάει. Δεν γίνεται όμως ρε μπάρμπα. Δεν μπορείς να έχεις οργανωμένο κράτος δικαίου χωρίς να έχεις παρακράτος.
DeleteΕξίσου δεν μπορείς να είσαι και ηδονιστής και ηθικός. Και υπέρ της Δικαιοσύνης και των θεσμών και υπέρ της κοινωνίας (Ρουπακιώτης).
".......η επίσημη θρησκεία είναι αγιοποίηση του Πρέπει, της Υποχρέωσης, και θεμελιώνεται στην τελετουργία, που είναι ένα είδος βασανιστηρίου.Η πίστη όπως και ο έρωτας δεν είναι υποχρέωση. Η αντίδραση στην υποχρέωση είναι και πάλι υποχρέωση"
DeleteΕαν η πιστη δεν ειναι υποχρεωση πρεπει να αλλαξουν πολλα στην Ελλαδα οπως η εδραιωση νομικα της επισημης Ελληνικης Εθνικης θρησκειας. Ολα αυτα τα λετε εσεις.Εθνος δεν υπαρχει οταν δεν ακολουθεις τους προγονους σου.Τελος παντων.Ετσι κι αλλιως εγω θα εχω πεθανει και μαλλον δεν θα εχει αλλαξει κατι.Και δεν ειμαι χρυσαυγιτης.Μη βγαζετε αυθαιρετα συμπερασματα.Αυτοι προσκυνησαν το χριστιανισμο για να ανεβουν στην εξουσια.Αυτοι αλλαξαν τις ναζιστικες ιδεες τους.Οι πρωτοι ανθελληνες στην Ελλάδα ειναι η χρυση αυγη.Αυτοι αμαυρωνουν την Ελληνική Θρησκεία και την Ελληνική Φιλοσοφία με τις ναζιστικες τους καταβολες.
Επιτελους να πεσει η χουντα του χριστιανισμου.
Αμεση καθαρση του ιουδαιοχριστιανικου μιασματος του μισους της πλανης και της αμαθειας.
ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ή ΕΛΛΗΝ
http://www.youtube.com/watch?v=Ez6rgDcWVyc
ΙΟΥΔΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ή ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ?
http://www.youtube.com/watch?v=EXpedYmFCzU
Η επιλογη ειναι καθαρα προσωπικη και αφορα αποκλειστικα ελευθερους ανθρωπους!
Οχι ρωμηους!
ΓΕΙΑ ΧΑΡΑ!
Έχετε δίκιο και με συγχωρείτε αν σας πέρασα προς στιγμήν για Χρυσαυγίτη.
DeleteΕίδα και τα δύο βίντεο τα οποία είναι πολύ ωραία και έχουνε μέσα αγνό συναίσθημα. Θα ήθελα όμως να καθησυχάσω τον κο ανώνυμο ότι, αν και οι Γραικορωμαίοι αυτοκράτορες, όπως τους λέει ο Κοραής, καταδίωξαν και κατέστρεψαν ό,τι είχε απομείνει από το αρχαίο πνεύμα στην προσπάθεια να ελέγξουν πλήρως τη ζωή των υπηκόων τους - μια ιστορία που δεν έχει μελετηθεί από τους Νεοέλληνες ιστορικούς ιδιαίτερα, εκτός και αν κάνω λάθος - το αρχαίο πνεύμα έμεινε ζωντανό στην ψυχή των αγροτικών μας πληθυσμών, που είναι το διαμάντι της ιστορίας μας. Ακόμα λάμπει το διαμάντι αυτό πίσω από τα φαινόμενα. Οι αγροτικοί μας πληθυσμοί ενμέρει κατορθώσανε να κάνουνε δικό τους το Χριστιανισμό τον άνωθεν επιβληθέντα, μια θρησκεία διανοουμένων, επηρεασμένη από τους Γνωστικούς.
ReplyDeleteΈχει σημασία να γνωρίσουμε τον φιλόλογο Βιλαμόβιτς, διότι φωτισμένος από το πνεύμα του καιρού του, του 19ου αιώνα, είδε στην πίστη του αρχαίου λαού το υπόστρωμα από το οποίο ξεπήδησε η σοφία των φιλοσόφων. Το υπόστρωμα αυτό είναι πανανθρώπινο, δεν είναι μόνο ελληνικό, και οι αρχαίοι Έλληνες μπορούνε να καυχηθούνε ότι πλησιάσανε όσο μπορούσανε το κοινό ανθρώπινο υπόστρωμα. Η δόξα των αρχαίων Ελλήνων είναι ότι πλησιάσανε το θείο μέσα από τον άνθρωπο.
Εκεί σκοντάφτει η θρησκεία του Μπαλτάκου. Αφελώς ο ίδιος λέει ότι πάνω απόλα βάζει την παράταξή του, το κόμμα του, τη Νέα Δημοκρατία - με άλλα λόγια, το σόι του. Το ίδιο ισχύει με τον εθνικοσοσιαλισμό του Μιχαλολιάκου, στο βαθμό που είναι πράγματι τέτοιος - διότι ο Μιχαλολιάκος έχει δύο πτυχές, αυτή του εθνικοσοσιαλιστή και αυτή του Μωραίτη ή Μανιάτη κομματάρχη. Όμως το ελληνικό πνεύμα είναι η υπέρβαση της ηθικής του σογιού. Και στην αρχαία Ελλλάδα υπήρχανε τα σόγια, πάρα πολύ μάλιστα - αυτό που ξεχώρισε όμως τους αρχαίους Έλληνες ήτανη υπέρβαση της ηθικής της φάρας.
ReplyDeleteΤο μυαλό και το συναίσθημα έχουν συχνά την τάση να επιστρέφουν στην αρχή του πολιτισμού. Όπως τα παιδιά τους αρέσει να παίζουνε με τόξα, πέτρες και ραβδιά, ενώ ο στρατός έχει προχωρήσει στους πυραύλους, έτσι και πολύ σύνθετα πράγματα όπως η πολιτική και η γραφειοκρατία συχνά έχουν μια ανάποδη όψη, παιδαριώδη και χονδροειδή. Ο Πούτιν έκανε κάτι έξυπνο. Λέει στην τηλεόραση σε αυτούς που τον πιέζουν να επαναφέρει τη θανατική ποινή, όχι, λέει, δεν θα το κάνω, επειδή οι ποινικολόγοι λένε ότι η θανατική ποινη αυξάνει την εγκληματικότητα αντί να τη μειώνει. Εδώ υπάρχει κάτι βυζαντινό. Τα αισθήματα παραμένουνε πρωτόγονα - θα επανέλθω αμέσως σε αυτή τη λέξη - αλλά αντί να πει όπως οι βλάκες οι Αμερικάνοι της Καλιφόρνιας, θα τους καθαρίσω τους εγκληματίες, βάζει μπροστά μια ευφυία. Αυτό το έξυπνο στυλ, κάπως τεχνοκρατικό, το έχω δει και σε μια Ρώσο αξιωματούχο που είχε έρθει στην Ελλάδα και της είχε πάρει συνέντευξη ο Δημήτρης Κωνσταντακόπουλος, και σε μια συνέντευξη του Αλεξάντερ Ντούγκιν από τον ίδιο Κωνσταντακόπουλο, και στην περίπτωση της Κριμαίας.
ReplyDeleteΕδώ υπάρχει μια ένδειξη για το θέμα του αίματος, που ήταν και η αρχική ανάρτηση. Αυτό που φαίνεται πρωταρχικό, πρωτόγονο, απειλητικό ως βία φυσική, αναπότρεπτη, αν το καλοδείς, ανακαλύπτεις ότι δεν είναι και τόσο πρωτόγονο όσο φαινότανε. Κάπου είχε δίκιο ο Ρουσσώ, αν όντως είχε πει ότι ο άνθρωπος είναι φύσει καλός.
Όταν οι αρχαίοι Έλληνες συζητούσανε με τις ώρες αν η αρετή είναι ή όχι διδακτή, ίσως βρισκόντουσαν σε ένα παρόμοιο δίλημμα με τον Πούτιν. Αν υπερασπίζομαι το καλό, είμαι καλός ; Κάτι τέτοιο δεν πάει να δείξει - άλλος αυτός - ο Αϊζενστάιν στον Ιβάν τον Τρομερό ; Ο μονάρχης γίνεται κακός και σκληρός και αναγκάζεται να θυσιάσει την ψυχή του την ίδια, να την κολάσει, για το καλό της χώρας του, της ύψιστης αποστολής του. Ο Θεός του ζητάει να κολαστεί για τους άλλους, για το ίδιο του το θέλημα. Του ζητάει να πάει στην Κόλαση διότι το να θέλει να είναι στον Παράδεισο είναι απαγορευμένο. Αν θες να είσαι στον Παράδεισο, ο Θεός σου λέει, επειδή το θες, στο αρνούμαι. Είσαι αμαρτωλός, κολασμένος, επειδή θέλεις να ευτυχήσεις.
Και ποιος σας είπε όμως ότι ο Θεός δεν θέλει να ευτυχήσουμε ; Ή, μάλλον, μήπως η επιθυμία έχει την κόλαση μαζί της ; Μήπως νομίζουμε ότι επειδή αυτά που μας βάζει μπροστά η επιθυμία, δεν τα έχουμε ακόμα, ή δεν θα τα έχουμε, βάζουμε εμείς οι ίδιοι το Θεό να μας έχει τιμωρήσει, ενώ αυτουνού ούτε καν του είχε περάσει αυτή η ιδέα από το μυαλό Του - που δεν έχει βέβαια, αν υπάρχει, διότι Θεός μάλλον είναι τα πάντα.