Jan 20, 2014

87 - Λαιμητόμο γιὰ τὸν Γιῶργο Παπανδρέου;

87 - Λαιμητόμο γιὰ τὸν Γιῶργο Παπανδρέου;

Ἐπὶ χρόνια ὑποστηρίζω τὸν ΓΑΠ. Ἐπὶ χρόνια τὸν συγκρίνω μὲ τὸν ἀδιάφθορο Ῥοβεσπιέρρο. Ἐπὶ χρόνια προβλέπω ὅτι θὰ καταλήξῃ, ὅπως ὁ Ῥοβεσπιέρρος στὸν ἄδικο ἀποκεφαλισμό. Ὅμως, ἀκούγοντας προσεκτικά, σήμερα τὸν ἐξαίρετο δημοσιογράφο Γιῶργο Δελαστίκ, στὴν ἐκπομπὴ τοῦ Γιώργου Σαχίνη, στὸ Ῥάδιο 98.4 Κρήτης, δηλαδὴ ἀκούγοντας ἕναν δημοσιογράφο, τὸν Δελαστίκ, ἀποκλεισμένο ἀπὸ τὸ Κατεστημένο, τοῦ ὁποίου χρόνια παρακολουθῶ τὶς καταπληκτικὲς σὲ ἐγκυρότητα ἀναλύσεις, νὰ ἀποδεικνύῃ ὅτι ἀπὸ τὸ 2009 ἤδη, καὶ πρὸ ἀκόμη ἀναλάβῃ τὴν ἀρχή, ὁ ΓΑΠ εἶχε ἀποφασίσει νὰ μᾶς δέσῃ στὸ ΔΝΤ, χωρὶς κούρεμα, παρὰ τὶς συμβουλὲς τοῦ τότε ἐπικεφαλῆς φίλου του Στρώς-Κάν, αὐτὸ μὲ ὑποχρεώνει νὰ ἀλλάξω γνώμη καὶ νὰ δηλώσω ὅτι, ἔστω καὶ ἀπὸ ἄγνοια τῆς οἰκονομικῆς ἐπιστήμης, ὁ ΓΑΠ εἶναι ὑπεύθυνος γιὰ τεράστιο ἔγκλημα κατὰ τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ καὶ πρέπει νὰ καταδικασθῇ σὲ θάνατο, ἀφοῦ ἐπαναφερθῇ, γι'αὐτὸν εἰδικά, ἡ ποινἠ τοῦ θανάτου. Καὶ ἐπειδή, ὁ ΣΥΡΙΖΑ, ὅταν ἔλθῃ στὴν ἀρχή, ἀποκλείεται νὰ δυνηθῇ νὰ ἐφαρμόσῃ ἐπαναστατικὴ πολιτική, ἐπειδὴ δὲ τὸ ΚΚΕ, ὡς σοφὴ κουκουβάγια, ἀποκλείεται νὰ ἀναλάβῃ τὴν ἐξουσία καὶ νὰ βάλῃ σὲ πράξη τὸ σωστὸ πρόγραμμά του καὶ ἐπειδὴ τέλος, τὸ ἀντάρτικο πόλεων, ὡς μὴ μαζικὸ κίνημα, ἀποκλείεται ἀπὸ μόνο του νὰ δώσῃ μόνιμη λύση, μόνον ἐὰν τὸ μαζικὸ κίνημα τῆς Χρυσῆς Αὐγῆς, ξεπεράσῃ τὰ σχέδια τῶν ἀντιπάλων του νὰ τὸ κηρύξουν ἐκτὸς νόμου καὶ ἐκτὸς δράσεως, καὶ ἀφοῦ ἀποφασίσῃ, στὸ ὄνομα τοῦ ἐθνικομπολσεβικισμοῦ, νὰ συμμαχήσῃ, ἔστω καὶ προσωρινά, μὲ μαρξιστικά-λενινιστικὰ στοιχεῖα τῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας, τότε μόνον θὰ ἐπιβληθῇ λαϊκὴ δικαιοσύνη καὶ θὰ τιμωρηθῇ παραδειγματικὰ ὁ ΓΑΠ.

Συνεπῶς, καλῶ τὸν Γεώργιο Παπανδρέου νὰ ἀπολογηθῇ ἐνώπιον τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ, ὡς ἐνώπιον λαϊκοῦ δικαστηρίου, καὶ νὰ προσπαθήσῃ νὰ διαψεύσῃ τὶς φοβερὲς αὐτὲς κατηγορίες ποὺ τὸν βαρύνουν. Ὁ Ῥοβεσπιέρρος ἀπεκεφαλίσθη ἄδικα. Θὰ ἦτο φοβερὸ ὁ ΓΑΠ νὰ ἀποκεφαλισθῇ δικαίως.(Βλέπε παρακάτω τὸ σχόλιό μου ἀριθμὸ 13)

            Δημήτρης Κιτσίκης                     20 Ἰανουαρίου 2014




21 comments:

  1. Καί ἐγώ ἐκτιμῶ ἰδιαίτερα τόν Δελαστίκ. Μπορεῖ σέ σχέση μέ ἄλλους νά μήν προβάλλεται στά τηλεοπτικά κανάλια, νά ἔχει ὑποστεῖ διώξεις γιά τήν διατύπωση γνώμης ( περίπτωση τῆς θεωρούμενης καί " ἐγκύρου " ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ), ἀποκλεισμένος ὅμως δέν εἶναι. Ἀρθρογραφεῖ καθημερινά στήν ἐφημερίδα ΕΘΝΟΣ ( ἰδιοκτησίας Μπόμπολα ἐκ τῶν στυλοβατῶν τοῦ συστήματος), καί λίγο πρίν νά κλείσουν τήν ΕΡΤ πέρυσι τό καλοκαίρι ἦταν τακτικότατος προσκεκλημένος τῆς ΠΡΩΊΝΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ στή ΝΕΤ. Πρωϊνῆς ἐκπομπῆς πού εἶχε κόψει ἀκόμα πιό πρίν ἡ συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ -ΔΗΜΆΡ.

    Δέν ξέρω τί στοιχεῖα παρέθεσε ὁ Δελαστίκ στόν Σαχίνη. Τόν ἔχω ἀκούσει στό παρελθόν στή ΝΕΤ πολλές φορές, νομίζω ὄμως ὅτι ἐπιμένει ὑπερβολικά στά νούμερα. Τόν θεωρῶ ἄριστο ἀναλυτή γιά τρέχοντα πολιτκά ζητήματα, ἀλλά νομίζω ἡ οὐσία χρειάζεται λίγο περισσότερη γνῶση ἱστορίας καί πολιτισμῶν. Κατά τήν γνώμη μου γιά νά πετύχει κάποιος καλά οίκονομικά ἀποτελέσματα δέν χρειάζεται νά εἶναι γνώστης τῆς οἰκονομικῆς ἐπιστἠμης. Ἡ οἰκονομία εἶναι ἁπλά δείκτης τῆς πολιτικῆς καί κοινωνικῆς κατάστασης. Δροῦμε καί σκεπτόμαστε πολιτικά γιά νά ἀλλάξουμε τήν οἰκονομία. Δέν γίνεται ὅμως μέσῳ οἰκονομικῶν νόμων καί ἀλλαγῶν νά διαμορφώσουμε πολιτική. Αὐτός εἶναι καί ὁ λόγος πού καί ἡ Ἑλλάδα δέν τά καταφέρνει μέ τά μνημόνια, αὐτός εἶναι καί ὁ λόγος πού κάί ἡ Εὐρώπη θά καταρρεύσει. Διότι ἀμφότερες δέν δροῦν πολιτικά μέ τήν πραγματική ἔννοια τοῦ ὅρου. Τά προβλήματα τῆς χώρας μας στόν πολιτικό καί κοινωνικό τομέα ἀντανακλοῦν στήν εἰκόνα τῆς οἰκονομίας. Καί ἐπειδή ἡ χώρα εἶναι ἕνα μπάχαλο ἀπό γεννησιμιοῦ της - γιά λόγους ἱστορικούς πού γνωρίζετε καλύτερα ἀπό ἐμένα - ἡ οἰκονομία της εἶναι προβληματική. Ἕνα θνησιγενές κράτος πού δημιουργήθηκε ὑπό τύπον ἐξόφλησης μιᾶς συναλλαματικῆς καταλήγει στό κοτέτσι πού ζοῦμε σήμερα...

    Συνεπῶς, ὄτι καί νά ἔκανε ὁποιοσδήποτε δέν θά ἐκατάφερνε τίποτα καλύτερο ἄν δέν ἀσχολιόταν μέ τά δομικά προβλήματα τῆς χώρας. Κάτι τέτοιο ὅμως προὑποθέτει , πέραν τῶν γνώσεων, ἡγετικά προσόντα καί γνώση τῆς ψυχολογίας τοῦ κόσμου. Ἔτσι τό ἔγκλημα σέ βάρος τοῦ λαοῦ - τό ἄλλο ὄνομα μιᾶς ριζικῆς καί οὐσιαστικῆς λύσης - χωνεύεται εὐκολότερα. Μήν ξεχνᾶμε ὅτι ὁ ΓΑΠ προσέφερε τήν λύση τοῦ δημοψηφίσματος - μιἀ διαδικασία ἀμέσου δημοκρατίας - καί ὁ γραικύλος οχι μόνο τό ἀρνήθηκε ἀλλά καί τόν λοιδώρησε. Δέν θυμᾶμαι τότε ὁ Δελαστίκ νά εἶχε ὑποστηρίξει τήν πρόταση δημοψηφίσματος. Ἄν δέν τό εἶχε ὑποστηρίξει - ἐπαναλαμβάνω δέν θυμᾶμαι -- τότε στή πράξη εἶχε στηρίξει Βενιζέλο.

    Ὅλα τά ὑπόλοιπα γιά ἐγκλήματα σέ βάρος τοῦ λαοῦ ἠχοῦν στά αὐτιά μου κάπως παράφωνα. Αὐτός ὁ λαός εἶναι μαθημένος νά ζεῖ μέ τό ψέμμα. Νομίζω ὁ Δημόκριτος εἶχε πεί : ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΛΕΕΙ ΨΕΜΜΑΤΑ ΘΕΛΕΙ ΚΡΕΜΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΑΥΤΌΣ ΠΟΥ ΑΚΟΥΕΙ ΤΑ ΨΕΜΜΑΤΑ ΘΕΛΕΙ ΚΡΕΜΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΥΤΙΑ.... Ἀπό τούς σημερινούς πολιτκούς μόνον ὁ ΓΑΠ καί τό ΚΚΕ δέν εἶπαν ψέμματα στόν λαό τῶν γραικύλων... Αὐτό ὅμως δέν σέ προστατεύει ἀπό τήν ἀναποτελεσματικότητα καί τήν ἀποτυχία ...

    Ὅλοι οἱ ὑπόλοιποι ἀπό Χρυσῆ Αὐγή, ΝΔ, ΑΝΕΛ, σημιτικές καί βενιζελικές λινάτσες, ΔΗΜΑΡ μέχρι ΣΥΡΙΖΑ εἶναι γιά τά πανηγύρια...

    ReplyDelete
  2. Πρέπει να δούμε τα πράγματα όπως ήταν τότε.

    Οι κύριοι δανειστές μας ήταν οι ευρωπαίοι, όχι το ΔΝΤ. Στους ευρωπαίους επίσης έχουμε παραχωρήσει από τον καιρό του σημίτη το δικαίωμα της νομισματοκοπης. Άρα η ομολογία του Στρος-Καν, είναι επιχειρήματα υπέρ του Παπανδρέου. Έφερε στην Ευρώπη μια πιο λογική φωνή...

    Αυτό που μου έκανε εντύπωση εκείνη την εποχή είναι ότι η δεύτερη (ταυτόχρονη) κίνηση του Παπανδρέου ήταν η προσπάθεια επαναδιαπραγμάτευσης με την Τουρκία, το περίφημο tabula rasa.
    Ο μόνος λόγος για να κανείς κάτι τέτοιο (χάνοντας ότι είχες κερδίσει τόσα χρόνια... αν υποθέσουμε ότι είχες κερδίσει κάτι) είναι για να κερδίσεις χρόνο. Θυμηθείτε τις δηλώσεις υπέρ της Τουρκίας από την Μερκελ κατά καιρούς...

    Έστω ότι ο ΓΑΠ αποφασίσει να συγκρουστεί την εκείνη με την ευρώπη.

    Με ποιο συμπαράσταση εντός της χώρας?

    Με την ελίτ της χώρας? Αυτή την είχαν πουλήσει προ καιρού, όπως και τις προηγούμενες φορές.

    Με τον λαό? Να σας πω με τι ασχολιόταν ο λαός εκείνη την εποχή κύριε Κιτσίκη...

    Είχε μάθει από τον Καραμανλή ότι η χώρα ήταν θωρακισμένη, και ασχολιόταν με το θέμα του πολυτελούς αυτοκίνητου που θα αγόραζε με δάνειο, γιατί ο Καραμανλής είχε μειώσει στο μισό τους δασμούς.... Επίσης ασχολιόταν με το ποιος θα πρωτοδιορησει το παιδί του στα Stage...

    Ότι περιγραφεί ο zaratrustra για τον λαό παραπάνω τα βρίσκω απόλυτα σωστά. Η μέθοδος αποβλακωσης του ήταν τρομερά ιδιοφυής. Έβλεπε τα στραβά που γίνονταν, δεν έβλεπε όμως τις συνέπειες των, λόγω του ότι η χώρα δανειζόταν και κάλυπτε τις τρύπες. Μέχρι που κατέρρευσε μεμιάς... όπως έχει ξαναγίνει και παλαιότερα... και όχι μόνο μια φορά...

    Επίσης από ιδρύσεως του Ελληνικού κράτους, πιστεύω ότι ο Ελληνας δεν συμμετείχε στην διακυβέρνηση του τόπου. Ακόμα και το κράτος το είχε απέναντι τις περισσότερες φορές.


    Γιαυτούς τους λόγους το θέμα του δημοψηφίσματος δεν τον άγγιξε. Για τους ίδιους λόγους ακόμα πιστεύει ότι θα γυρίσει γρήγορα στης εποχή των παχιών αγελάδων, όπως του τάζουν οι αντιμνημονιακοί με γελοία επιχειρήματα. Οι υπόλοιποι λένε δεν μπορεί θα τα καταφέρουν οι τωρινοί.
    Τόσα χρόνια τα έφερναν βόλτα, κάτι θα κάνουν και τώρα.

    Φοβάμαι πολύ ότι ο λαός μας δεν είναι ακόμα έτοιμος για αυτα που πρέπει να αντιμετωπίσει...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kostandisJanuary 21, 2014 at 1:13 AM
      "Με τον λαό? Να σας πω με τι ασχολιόταν ο λαός εκείνη την εποχή κύριε Κιτσίκη...
      Είχε μάθει από τον Καραμανλή ότι η χώρα ήταν θωρακισμένη, και ασχολιόταν με το θέμα του πολυτελούς αυτοκίνητου που θα αγόραζε με δάνειο, γιατί ο Καραμανλής είχε μειώσει στο μισό τους δασμούς.... Επίσης ασχολιόταν με το ποιος θα πρωτοδιορησει το παιδί του στα Stage..."

      Eγώ είμαι 36 ετών. Η αίσθησή μου είναι ότι πολλοί σαν κι εμένα από τη γενιά μου είναι άτεκνοι χωρίς ιδιαίτερη ελπίδα να αλλάξει η κατάστασή τους, εκτός κι αν το δούνε σαν αναγκαία θυσία. Νομίζετε πως είμαστε όλοι μαλάκες ή πρόβατα ή θύματα ή δεν ξέρω τι - δεν εννοώ ότι το σκεφτήκατε ποτέ. Ή μήπως κάτι άλλο συμβαίνει ή και συνέβαινε στη χωρα της φαιδράς πορτοκαλέας ; Το θέτω σαν ερώτημα.

      Delete
    2. Για να κάνουνε δύο άνθρωποι παιδιά σήμερα πρέπει να είναι ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΟΙ.
      Η γενιά των γονιών μας σε μαζική κλίμακα αρχίζω να υποψιάζομαι εμπόδιζε με χίλιους δυο τρόπους τα παιδιά τους να ερωτευτούνε.

      Delete
    3. Είμαστε περίπου στην ίδια ηλικία και με τα ίδια προβλήματα.

      Εσύ θεωρείς ότι είναι έτοιμος ο Ελληνικός λαός να αντιμετωπίσει αυτά πού πρέπει να αντιμετωπίσει για να βγει από την σημερινή κατάσταση;

      Ήταν το 2009;

      Delete
    4. Όχι.
      Πρέπει να τα λύσει ο καθένας μόνος του παίρνοντας ό,τι βοήθεια του παρουσιαστεί, αλλά δεν μπορεί να στηριχτεί σε αυτά που τού λένε οι άλλοι. Το πρόβλημα είναι κατά κάποιον τρόπο μεταφυσικό.
      Πρέπει να αφουγκράζεται και την παραμικρή λεπτομέρεια, διότι οποιαδήποτε συνταγή πολύ απλά έχει καταρρεύσει.

      Delete
    5. Συγκεκριμένα υποθέτω χωρίς να είμαι σίγουρος ότι σε σχετικά γερή θέση είναι οι πολύ παραδοσιακοί Έλληνες, που πιστεύανε στο Θεό, ένα καλό μέρος των μεταναστών για τον ίδιο λόγο, και ότι την πατήσανε όλοι όσοι έχουνε αρπαχτεί από την ιδέα ότι πρέπει να τα καταφέρουνε. Γιατί εδώ έχεις φαινόμενα που δεν εξαρτώνται από τη βούληση. Εξ ου και οι αναλύσεις φταίει εκείνος φταίει ο άλλος δεν επαρκούν. Στην κάποια συμπάθεια του Κιτσίκη για τη Χρυσή Αυγή και τη 17Ν διακρίνω μια συμπάθεια για την ανθρωπιά εκείνου που ακούει την ψυχή του την ίδια.

      Delete
  3. Ἄκουσα τὴν συνέντευξη τοῦ Δελαστικ. Ὅσο γίνεται πιὸ συνοπτικὰ παρατηρῶ τὰ ἑξῆς, σχολιάζοντας κυρίως τήν αναφορά του στήν στάση τοῦ ΓΑΠ, ἀφοῦ μέ αὐτήν ἀσχολεῖται ἡ ἐδῶ ἀνάρτηση. Ὅσα ὅμως εἶπε ὁ Δελαστίκ γιά τίς μεθοδεύσεις πού γίνονται ὅσον ἀφορᾶ στίς ἐρχόμενες ἐκλογές, εἶναι πολύ πιό ἐνδιαφέροντα.

    Οἱ συζητητὲς ἔδωσαν ὑπέρμετρο βάρος σὲ οἰκονομικὰ στοιχεῖα παραγνωρίζοντας τὴν πολιτική. Ὅπως εἶπα καὶ πρὶν θεωρῶ τὴν οἰκονομία περισσότερο ὡς δείκτη καὶ ὄχι κινητήρια δύναμη τῆς κοινωνίας. Ἡ οἰκονομία δὲν μπορεῖ νὰ ἀλλάξει τὶς κοινωνικὲς σχέσεις, ἀλλάζοντας ὅμως τὶς κοινωνικὲς σχέσεις , ἀλλάζει ἡ οἰκονομία.

    Ἂς τοὺς κάνουμε ὅμως τὸ χατήρι καὶ ἂς σκεφτοῦμε μπακάλικα. Στὰ τελείως ἀποσπασματικά οἰκονομικὰ στοιχεῖα πού ἄκουσα διέκρινα λογικὰ ἅλματα. Τὸ πιὸ κραυγαλέο, καὶ πιὸ συνηθισμένο ταυτόχρονα, ἀνάμεσα στοὺς ἀντιμνημονιακοὺς τῆς συμφορᾶς εἶναι: Λένε ὅτι πρὸ μνημονίου, σὲ μία χρονικὴ στισμὴ Α εἴχαμε χρέος 100 καὶ μετὰ τὸ μνημόνιο σὲ μία χρονικὴ στιγμὴ Β τὸ χρέος πῆγε στὰ 150. Ἄρα τὸ μνημόνιο εἶναι λάθος. Φυσικὰ τὸ μνημόνιο μπορεῖ νὰ εἶναι λάθος, αὐτὸ ὅμως δὲν τεκμαίρεται ἀπὸ τὴν προηγούμενη ἀρλούμπα, πού εἶναι σὰν νὰ συγκρίνεις μῆλα μὲ ἀχλάδια. Ἂν θὲς νὰ κάνεις σύγκριση πρέπει νὰ συγκρίνεις τὸ 150 μὲ τὸ χρέος πού θὰ ὑφίστατο τὴν χρονικὴ στιγμὴ Β ἂν δὲν εἶχε ἐφαρμοστεῖ τὸ μνημόνιο. Αὐτὴ ὅμως ἡ σύγκριση μπορεῖ νὰ γίνει μόνον καθ’ ὑπόθεσιν. Ποιός μοῦ λέει ὅτι δέν θα ἦταν 450, ὁπότε τό 150 φαντάζει λίγο. Παίζει μάλιστα μεγάλο ρόλο ποιὰ οἰκονομικὴ πολιτικὴ θὰ ἐφαρμοζόταν ἀντὶ τοῦ μνημονίου, ἡ προηγούμενη, μία καινούργια καὶ ποιά, ποιὲς ἦταν οἱ πιθανότητες, καὶ οἱ προυποθέσεις πραγματοποίησής της. Ὅλα αὐτὰ γιὰ νὰ καταλήξουμε σὲ ἕνα νούμερο πού θὰ μπορούσαμε νὰ συγκρίνουμε μὲ τὸ 150. ( Οἱ ἀριθμοὶ εἶναι ἐνδεικτικοὶ )

    Λογικὴ ἀμφισβήτηση μπορεῖ νὰ ἐφαρμοσθεῖ καὶ στὸ ἐπιχείρημα περὶ κουρέματος. Λέγεται ὅτι ὁ ΓΑΠ ἀρνήθηκε τὸ κούρεμα, ἐνῷ τὸ ΔΝΤ ἦταν θετικό. Εὔκολη κατηγορία πού παραβλέπει τὴν ἀρνητικὴ στάση τῆς Εὐρώπης. Ἐνῶ ὅλα αὐτὰ τὰ χρόνιά μας τὰ ἔχουν κάνει τσουρέκια καὶ ἐξαπολύουν μύδρους ὅτι τάχα ὁ ΓΑΠ ἔφερε τὸ ΔΝΤ στὴν Εὐρώπη γιά νά διαλύσῃ τήν εὐρωπαϊκή οἰκογένεια ( ἐ[δω γελᾶνε καί κλᾶινε μαζί), τώρα οἱ ἴδιοι ἄνθρωποι βλέπουν στὴν τότε στάση τοῦ ΔΝΤ ἕνα φίλο τῆς Ἑλλάδας. Τρεῖς λαλοῦν καὶ δυὸ χορεύουν …
    ὁλόκληρη ἡ συνέντευξη Δελαστίκ ἐδῶ

    ReplyDelete
  4. Ὅλα τὰ παραπάνω δὲν ἀναιροῦν τὸ γεγονὸς ὅτι ἡ ἐξέλιξη τῶν γεγονότων εὐνόησε τὶς εὐρωπαϊκὲς τράπεζες, τὸ βασικὸ ὅμως εἶναι ἂν ὁ ὁποιοσδήποτε πρωθυπουργὸς μποροῦσε νὰ πετύχει κάτι καλύτερο. Γνωρίζοντας ὅτι, κατὰ βάθος, δὲν μποροῦσε νὰ πεῖ στὸν ἑλληνικὸ λαὸ τὴν πλήρη ἀλήθεια γιὰ νὰ τὸν πάρει μαζί του, στήριγμά του. Ὅταν πρέπει νὰ πεῖς τὴν ἀλήθεια καὶ μέσα σὲ μία στιγμὴ νὰ ἀποκαλύψεις 200 χρόνια ψεμμάτων, ξέρεις τί σὲ περιμένει ἀπό τόν συνένοχο τῶν ψεμμάτων ἑλληνικό λαό. Σοφὰ ἔπραξε ὁ ΓΑΠ, ἀφοῦ ὁ κουρασμένος μπεμπέκος τοῦ φόρτωσε τὴν καυτὴ πατάτα, ὁ δὲ μπιμπικιάρης κινέζος ἔδινε πούστικες ὀρμήνειες γιὰ τὴν εὐρωπαϊκὴ προοπτική της χώρας. Ἂν μάλιστα δὲν εἶχε ξεσπάσει ἡ ἱστορία μὲ τὸν Στρώς Κάν καὶ τὴν καμαριέρα, θὰ τὰ εἶχε καταφέρει… Φυσικὰ καὶ εἶχε συζητήσει ἀπὸ τὸ 2009 τὸ ἐνδεχόμενο ὑπαγωγῆς στὸ ΔΝΤ. Εἶναι δυνατὸν ὅλα αὐτὰ νὰ συζητιῶνται φωναχτὰ καὶ φανερά; Ἢ μήπως ἑλληνικὴ ἱστορία εἶναι αὐτὴ πού μάθαμε στὸ σχολεῖο καὶ γιορτάζουμε σὰν ψωροπερήφανα γαλιὰ 2 φορὲς τὸν χρόνο;

    Ἐν πάση περιπτώσει πολλοὶ παραβλέπουν αὐτὸ πού ὁ κόσμος ( ΔΝΤ, ΕΕ, ΕΚΤ) ἔχει τούμπανο καὶ μεῖς κρυφὸ καμάρι… Ὅτι δηλαδὴ ἡ Ἑλλάδα σὰν χώρα δὲν ἔχει λόγο διεθνῶς καὶ γιὰ αὐτὸ ὑπεύθυνη εἶναι ἀποκλειστικὰ ἡ ἴδια. Ἡ σοβαρὴ ἐσωτερικὴ πολιτικὴ μιᾶς χώρας καὶ ἡ κοινωνικὴ της συμπεριφορὰ εἶναι προϋπόθεση γιὰ νὰ σταθεῖ διεθνῶς. Αὐτὸ τὸ πασίγνωστο δεδομένο ἔφερε καὶ δάνεια καὶ μνημόνια καὶ θὰ φέρει καὶ ἄλλα. Αὐτὸ τὸ δεδομένο ἐμποδίζει τὴν μονομερῆ διαγραφὴ τοῦ χρέους. Οἱ ξένοι θὰ ἦταν ἠλίθιοι νὰ μὴν τὸ ἐκμεταλλευτοῦν. Κατὰ τὴν γνώμη μου ὁ ΓΑΠ προσπάθησε νὰ σώση ὅτι ἦταν δυνατὸν νὰ σωθῆ, ἀλλὰ τὸν ρίξανε ἀπὸ μέσα. Μνημονιακοὶ σπεκουλαδόροι καὶ ντεμὲκ ἀντιμνημονιακοί…Ἐντὸς Ἑλλάδος…

    Δὲν θὰ ἐπανέλθω στὰ τοῦ δημοψηφίσματος πού ἦταν μία μοναδικὴ εὐκαιρία γιὰ τὸν ἑλληνικὸ λαὸ νὰ βγεῖ ἀπὸ τὴν ἀφάνεια. Βαρέθηκα. Τί νὰ λέμε τώρα…Ἀκόμα καὶ σήμερα ἂν τοῦ βάλουμε τὸ ἐρώτημα, ἂν προτιμᾶ νὰ ἀκυρώση ἡ Ἑλλάδα τὴν συμμετοχή της στὸ μουντιὰλ καὶ παράλληλα νὰ καταργηθῆ τὸ μνημόνιο, ἐ τότε θὰ κορδωθεῖ περήφανα καὶ θὰ πεῖ τὸ μεγάλο ΟΧΙ. Θὰ προτιμήση ἀκόμα καὶ 10 μνημόνια στὴν πλάτη ἀρκεῖ νὰ πάει ἡ ἐθνικὴ ὁμάδα στὴν Βραζιλία τὸ καλοκαίρι. Καὶ μόλις τελειώσει τὸ μουντιὰλ θὰ ξαναρχίση, ὡς γνήσια κότα, τά κακαρίσματα, καί θά βρίζει τὸν ΓΑΠ ὡς προδότη καὶ δωσίλογο…

    ReplyDelete
  5. Κατά κάποιον τρόπο ζούμε την κρίση του Χριστιανισμού. Ο Χριστός ήρθε για να απαλλάξει τον κόσμο από τη βία.Οι άνθρωποι ζούσανε επί δυο χιλιάδες χρόνια μεταξύ βίας και μη βίας. Τώρα ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να αποφασίσουνε.Μεταξύ άλλων η ελληνική κοινωνία ήτανε τρομακτικά βίαιη πολύ πριν την κρίση.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Η βασική έκφραση αυτής της βίας ίσως είναι ο εξής. Πηγαίνανε τα παιδιά τους στο σχολείο για να μη και δεν πάνε τα παιδιά τους στο σχολείο. Να μάθουνε αγγλικά μη και δεν ξέρουνε αγγλικά. Παντρευόντουσαν μη και μείνουν ανύπαντροι. Το κίνητρο της ζωής ήτανε ο φόβος.

      Delete
  6. Εὐχαριστῶ θερμὰ τὸν Ζαρατούστρα γιὰ τὴν ἐμπεριστατωμένη γνώμη του: "Σοφὰ ἔπραξε ὁ ΓΑΠ" καὶ "στὰ τοῦ δημοψηφίσματος ποὺ ἦταν μία μοναδικὴ εὐκαιρία γιὰ τὸν ἑλληνικὸ λαὸ νὰ βγῇ ἀπὸ τὴν ἀφάνεια". Ὁ θυμός μου ἦταν τέτοιος ποὺ νομίζω ὅτι ἀδίκησα ἕναν ἄνθρωπο τὸν ὁποῖο ἀπὸ τὸ 1982 ὑπεστήριζα μὲ θέρμη σὲ σημεῖο ποὺ δύναμαι νὰ καυχηθῶ ὅτι συνέβαλα behind the scenes στὴν ἄνοδό του στὴν ἐξουσία. Παραμένει ὅμως ἡ ἐπιθυμία μου νὰ τὸν ἀκούσωμε νὰ ἀπολογεῖται, καὶ μὲ βιβλίο ἀκόμη, γιὰ τὶς φοβερὲς κατηγορίες ποὺ τοῦ προσάπτουν.
    Δημήτρης Κιτσίκης

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μου προκαλεί φοβερό εκνευρισμό το γεγονός οτι τον υπερασπίζομαι τον ΓΑΠ. Όταν ήταν στην εξουσία τον έβριζα νυχθημερόν.

      Ενα αλλο φαινομενο που τον δικαιωνει και τον διαχωριζει απο την ντοπια σαπιλα ειναι οτι δεν του δινουν βημα. Ενω δινει συχνα συνεντευξεις σεCNN,BBC,κ.α., μιλαει σε συνεδρια (αληθεια ποσοι Ελληνες πολιτικοι μπορουν να σταουν σε διεθνη συνεδρια;), στην Ελλαδα δε προβαλλεται καθολου.

      Delete
    2. Μου προκαλεί φοβερό εκνευρισμό το γεγονός οτι τον υπερασπίζομαι τον ΓΑΠ. Όταν ήταν στην εξουσία τον έβριζα νυχθημερόν.

      Ένα άλλο φαινόμενο που τον δικαιώνει και τον διαχωρίζει απο την ντόπια σαπιοκρατια είναι οτι δεν του δίνουν βήμα. Ενώ δίνει συχνά συνεντεύξεις σε CNN, BBC,κ.α., μιλάει σε συνέδρια (αλήθεια πόσοι Έλληνες πολιτικοί μπορούν να σταθούν σε διεθνή συνέδρια;), στην Ελλάδα δεν προβάλλεται καθόλου. Μόνο ύβρεις.

      Delete
    3. Ἕνα βιβλίο ἀπό τόν ΓΑΠ τό θέλω καί ἐγώ. Νά γράψει ὅμως γιά συγκεκριμένα γεγονότα καί πρόσωπα. Καί αὐτοκριτική βέβαια. Ὄχι σάν αὐτά τοῦ Σημίτη μέ αὐτοκριτική μηδέν καί μπόλικη θεωρία καί ὑπεροψία...

      Α καί ὁπωσδήποτε τήν παρουσίαση τοῦ βιβλίου ἐνώπιον κοινοῦ, νά τήν κάνει ὁ Βενιζέλος...

      Delete
    4. Υπάρχει συχνά μια φυσική συμπάθεια του ευαίσθητου ανθρώπου για αυτόν που όλοι οι άλλοι τον βρίζουν, συμπεριλαμβανομένων και τωνΧίτλερ, Αττίλα και Μουσολίνι. Η συμπάθεια αυτή είναι σωστή διότι όλοι αισθάνονται και ας μην το λένε όλοι ότι το δίκιο δεν είναι ποτέ με τη μεριά της πλειοψηφίας. Δεν είναι με τη μεριά της πλειοψηφίας διότι η πλειοψηφία διαμορφώνεται λεκτικά, με αναγωγή, ενώ η βάση της συνείδησης είναι προλεκτική. Απ ό,τι καταλαβαίνω καθότι άσχετος ο ΓΑΠ παραδόξως παρά τα τόσα ψέματα συμπεριφέρεται σαν ηγέτης και του αποδίδεται απ`όλους μια κάποια προσωπικότητα, ενώ κανέναν από τους διαδόχους του δεν παίρνει κανείς στα σοβαρά.
      Το ίδιο φαίνεται να ιπιστεύει ο κόσμος προς το παρόν και για τον Αλέξη Τσίπρα.

      Delete
    5. Το τί κάνει ο ηγέτης ενός κράτους - τώρα τι πα να πει κρατος και τι ηγέτης είναι άλλο θέμα - είναι ένα πράγμα, και το τι κάνει ο κόσμος, όχι ο λαός, είναι ένα άλλο. Ποιος λαός όμως ; ;Εδώ δεν μιλάμε για υπανάπτυκτους από την Ουγκάντα - άλλοι αυτοί, δεν έχουνε πρόβλημα. Ούτε μιλάμε για χωριάτες Έλληνες, άλλοι αυτοί. Δεν έχουνε πρόβλημα Εδώ μιλάμε για ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΥΣ Έλληνες, Αυτούς που οι ίδιοι λένε για τους εαυτούς τους με θράσος, μικροαστική θάλασσα και τέτοιες αηδίες που λένε για τους εαυτούς τους κάτι απερίγραπτοι τύποι σαν τον Αλέκο Παπαδόπουλο, πρώην υπουργό οικονομίας ή οικονομικών, δεν ξέρω... και ακόμα και ο αξιόλογος κατά τ άλλα Σταύρος Λυγερός. Μιλάμε για μάς, για τους μορφωμένους Έλληνες. Οι χωριάτες ΔΕΝ ΕΧΟΥΝΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ, έχουνε τους δικούς τους κώδικες που είναι ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΙ. Πρόβλημα έχουμε ΕΜΕΙΣ. Και το πρόβλημα που έχουμε είναι ένα πράγμα παράξενο που δεν έχουμε καταλάβει τι είναι και που όταν το λέμε, ή προσπαθούμε να το εκφράσουμε, φωνή βοόντος εν τη ερήμω.

      Οι Νεοέλληνες σε μαζική κλίμακα ζούσανε σε πλήρη διάσταση με τις αισθήσεις τους. Αρπάζονταν από την πολιτική, σαν τους καφενόβιους, σαν τον Ρωμιό του Σουρή, αλλά και δικηγόροι και οδοντίατροι και πανεπιστημιακοί και όλος ο κόσμος. Είναι τραγωδία νεοελληνική. Οι Νεοέλληνες κολλάνε σε ένα σημείο του παρελθόντος.

      Εγώ μπορώ μόνο να μεταφέρω ένα προσωπικό παράδειγμα. Πώς λέει ο κος Κιτσίκης για την κόρη μας τη μπασκετμπολίστρια, που άμα της αντιμιλήσουμε μπορεί να μάς δώσει καμιά σφαλιάρα ;

      Η κόρη μας η μπασκετμπολίστρια κάποια στιγμή γυρνάει στον μπαμπά της και τού λέει, μπαμπα, δεν καταλαβαίνω. Και ο μπαμπάς δεν ξέρει να τής απαντήσει.

      Τι δεν ξέρει να τής απαντήσει ο μπαμπάς ;

      Υπήρχε μια ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ. Η μυθολογία αλλάζει περιοεχόμενο, αλλάζει θεούς και δαίμονες, εκεί που υπήρχε Ηρακλής και Θησέας μπήκανε το δημόσιο, τα στέιτζ -καλή ώρα που λέγαμε πριν, το ΚΚΕ, ο σοσιαλισμός, η λογοτεχνία, ο Καβάφης, ο Κοκκαλης και ο Βαρδινογιάννης, η 17 Νοέμβρη,ο Κολοκοτρώνης, το κρυφό σχολειό. Αλλά η μυθολογία ήτανε σε διάσταση με τα ΜΑΤΙΑ τα ΑΥΤΙΑ και τις αισθήσεις. Κάθε φορά που αυτή η μυθολογία έμπαινε σε κρίση, αμέσως οι Νεοέλληνες κάνανε ένα εσωτερικό ή εξωτερικό συμβούλιο και εξορίζανε τις αισθήσεις, όπως το τραγούδι που λέει ο Κράους ο Φίσερ κιο Κραπφτ / σκεφτήκαν και βρήκαν πως φταίει ο Μαρξ.

      Αυτό δεν θα ήτανε πρόβλημα αν η μυθολογία ήτανε λειτουργική, αν βόηθαγε. Όμως ΔΕΝ ΒΟΗΘΑΓΕ.

      Αυτή είναι η αίσθησή μου η προσωπική. Όσο για τον ΓΑΠ, τελικά, όπως και ο μπαμπάς του, ίσως για κάποιον κόσμο να είχε και αυτός, ο άσωτος υιός, κάτι το παραδόξως πατρικό.

      Delete
    6. Οι Έλληνες δεν ψάχνανε την αλήθεια. Αυτή είναι η αίσθησή μου, και ίσως είαι λάθος η αίσθηση αυτή, ή ένα σύμπτωμα, ή μια παρηγοριά. Αν όμως έχω κάπου δίκιο σε αυτή μου την υποψία, τότε ας μού πει κάποιος τι ψάχνανε και εγώ του δίνει το Νόμπελ Φυσικής και το Νόμπελ Χημείας μαζί.

      Delete
  7. Κωσταντῆ, προσοχὴ στὸν ὁρισμὸ τῶν λέξεων. Ἡ λέξη χωριάτης εἶναι ὑποτιμητική. Προτιμότερο νὰ γίνεται ἀναφορὰ στὸν ἀγρότη. Ὁ Ἀνδρέας σὲ ἐλάχιστα χρόνια ἐξεμαύλισε ὅτι εἶχε παραμείνει ἀπὸ τὴν ἀγροτιά. Δυστυχῶς τὸ θρησκευτικὸ στοιχεῖο ἔχει ἀτονήσει στὸν Ἕλληνα ἀγρότη. Ὅσο γιὰ τοὺς μορφωμένους, αὐτοὶ δὲν ἔχουν παιδεία διότι μόνη παιδεία εἶναι ἡ σωκρατική. Στὴν Ἑλλάδα ὑπάρχουν φροντιστήρια. Σχολεῖα δὲν ὑπάρχουν. Ποῦ εἶναι ἡ Ἀκαδημία τοῦ Πλάτωνος, τὸ Λύκειο τοῦ Ἀριστοτέλους, τὸ Μουσεῖο τῆς Ἀλεξανδρείας;
    Δημήτρης Κιτσίκης

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ευχαριστώ για τη διόρθωση. Πράγματι εννούσα χωρικούς, χωρίς διάθεση υποτίμησης. Απλώς δεν ξέρω πώς να το πώ έτσι όπως λένε ή λέγανε οι ίδιοι τον εαυτό τους.

      Delete
    2. Ίσως να μην υπάρχει. Ίσως θεωρούν την κατάστασή τους φυσική, άρα δεν αυτοχαρακτηρίζονται. Σε παραμύθια του 19ου αιώνα βρίσκω τις λέξεις ζευγίτης, ψαράς, αργάτης = εργάτης του χωραφιού, που δεν του ανήκει το χωράφι.

      Delete