Nov 28, 2015

261 -Ὁ ἐθνικομπολσεβικισμὸς σὲ πράξη: Τὸ ΚΚ τῆς Ῥωσίας καὶ ἡ Ῥωσικὴ Δούμα καλοῦν τὴν Τουρκία νὰ ἐπιστρέψῃ τὴν Ἁγιὰ Σοφιὰ στὸ Πατριαρχεῖο

261 -Ὁ ἐθνικομπολσεβικισμὸς σὲ πράξη: Τὸ ΚΚ τῆς Ῥωσίας καὶ ἡ Ῥωσικὴ Δούμα καλοῦν τὴν Τουρκία νὰ ἐπιστρέψῃ τὴν Ἁγιὰ Σοφιὰ στὸ Πατριαρχεῖο

Ἡ ῥωσικὴ Δούμα ὑποστηρίζει τὴν θέση τοῦ Κομμουνιστικού Κόμματος τῆς Ῥωσίας ποὺ ζητεῖ τὴν ἐπιστροφή τῆς Ἁγίας Σοφίας στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καὶ τὸ Πατριαρχεῖο:

«Ἀναμένουμε ἀπό τὴν τουρκικὴ πλευρὰ μία φιλικὴ κίνηση – τὴν ἐπιστροφὴ τῆς Ἁγίας Σοφίας στὴν χριστιανικὴ ἐκκλησία. Ἡ ῥωσικὴ πλευρὰ εἶναι ἔτοιμη νὰ συνδράμῃ ὑλικά, ἀλλὰ καὶ μὲ τοὺς καλύτερους Ῥώσους συντηρητὲς καὶ ἐπιστήμονες γιὰ τὴν ἀποκατάσταση ἑνὸς μνημείου γιὰ τὴν παγκόσμια Χριστιανοσύνη. Ἡ κίνηση αὐτὴ θὰ βοηθήσῃ τὴν Τουρκία καὶ τὸ Ἰσλὰμ νὰ ἀποδείξουν ὅτι τὸ καλὸ ὑπερβαίνει τὴν πολιτική»

Αὐτὰ ἐδήλωσε ὁ Σεργκέι Γκαβρίλοφ, μέλος τοῦ Κομμουνιστικοῦ Κόμματος τῆς Ῥωσίας καὶ συντονιστὴς τῆς κοινοβουλευτικῆς ἐπιτροπῆς γιὰ τὴν προστασία τῶν χριστιανικῶν ἀξιῶν τῆς Ῥωσικῆς Δούμας.

Μὲ τὴν ἀπόφαση αὐτὴ τῆς Δούμας ἐδόθη ἕνα τρανὸ παράδειγμα ὅτι ἡ συνεργασία τῶν δύο ἐπαναστατικῶν ἄκρων, τοῦ φασισμοῦ καὶ τοῦ κομμουνισμοῦ, ὑπὸ τὴν μορφὴ τοῦ ἐθνικομπολσεβικισμοῦ, δύναται νὰ κατατροπώσῃ τὸν καπιταλιστικὸ ἰμπεριαλισμὸ καὶ τὴν ἰδεολογία του τοῦ φιλελευθερισμοῦ. Ἄς τὸ καταλάβουν αὐτὸ στὴν Ἑλλάδα τὸ ΚΚΕ καὶ ἡ Χρυσῆ Αὐγή καὶ ἄς σταματήσουν τὶς ἑκατέρωθεν ὕβρεις.

Δημήτρης Κιτσίκης                       28 Νοεμβρίου 2015


video

Βίντεο: Ἡ Ἁγιὰ Σοφιὰ ἐπιστρέφει στὴν Ὀρθοδοξία

80 comments:

  1. να ήταν μόνο αυτό, πρέπει να ξυπνήσει και ο μαρμαρωμένος Βασιλεύς....

    ReplyDelete
  2. 1) Στούς τίτλους τοῦ βιδεοσκοπημένου κομματιοῦ πού παραθέσατε γράφει:

    " Ἡ 29η Μαῒου 1453 εἶναι μία μέρα Ἐθνικοῦ Πένθους καί Μνήμης ".

    Συμφωνεῖτε; Ἐθνικό Πένθος;;;; Διότι ἐγώ ἄλλα ἔχω διαβάσει στά βιβλία σας γιά τό συγκεκριμένο γεγονός. Ὅπως ἄλλα ἔχω διαβάσει στά ἴδια βιβλία,γιά τόν Κωνσταντῖνο Παλαιολόγο.

    2) Ἡ πρόταση τῆς ρωσικῆς δούμας εἶναι μιά χαρά πρόταση. Ἀπό κεῖ καί πέρα ἀδυνατῶ νά τήν ἀντιληφθῶ ὡς δεῖγμα ἐθνικομπολσεβικισμοῦ. Μᾶς λέτε δηλαδή ὅτι ὁ Πούτιν καί ἡ ρωσική δούμα εἶναι ἐκπρόσωποι τοῦ φασισμοῦ; Τό ἴδιο λένε - φυσικά ἀπό ἄλλες ἰδεολογικές ἀφετηρίες κινούμενοι - οἱ Pussy Riot, Madonna, καί ὅλοι οἱ καριερίστες τῶν δυτικοχορηγούμενων ΜΚΟ. Ὁ μόνος πού δέν τό παραδέχεται φαίνεται νά εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Πούτιν....

    Ἀκόμα δέν ἀντιλαμβάνομαι πῶς κατατροπώθηκε ὁ καπιταλιστικός ἰμπεριαλισμός καί ἠ ἰδεολογία τοῦ φιλελευθερισμοῦ ἀπό τήν συγκεκριμένη ὑποτιθέμενη συνεργασία κομμουνισμοῦ καί φασισμοῦ... Ἄν μάλιστα ἡ σπουδαία αὐτή πρωτοβουλία πνευματικῆς καί ἱστορικῆς προοπτικῆς, ἐπικαλυφθεῖ μέ ἰδεολογήματα θά ἀκυρωθεῖ στήν πράξη καί θά μείνουν οἱ κραυγές...

    ReplyDelete
  3. Η Κωνσταντινούπολη ή ένα μέρος από αυτή, τουλάχιστον η Αγία Σοφία και κάποιες άλλες περιοχές θα επανέλθουν στην Ελλάδα. Αυτό θα γίνει με την "παρέμβαση" του ρωσικού παράγοντα.
    Η πρόταση βουλευτών του ρωσικού ΚΚ, ας παραδειγματίσει και τους βουλευτές του ΚΚΕ.
    Το κόμμα Ρόντινα και το κόμμα του Ζιρινόφσκκι είναι αδερφά κόμματα.
    Η Χρυσή Αυγή είναι η μοναδική επιλογή για μία ισχυρή Ελλάδα και για μία αξιοπρεπή ζωή.
    Ο πρόεδρος Πούτιν αντιπροσωπεύει τον Ιησού Χριστό.


    Λαμπροί εορτασμοί στην Κόκκινη Πλατεία για τα 70 χρόνια από τη Νίκη των Συμμάχων
    http://www.zougla.gr/kosmos/article/rosia-live-i-lampri-eortasmi-stin-kokini-platia-gia-ta-70-xronia-apo-ti-niki-ton-simaxon

    ReplyDelete
  4. zaratustra, έτσι δείχνουν ακόμη και οι κομμουνιστές, οι οποίοι σε ολες τις άλλες χώρες καταστρέφουν τα Εθνικά ιδεώδη και τις,Παραδόσεις, ως αντιθέτως άκρατοι υπερασπιστές της! Είναι Εθνικομπολσεβίκοι στην κυριολεξία, έτσι εξαλείφεται το μίσος Φασισμού-Κομμουνισμού. Η παραπάνω κίνηση θυμίζει καλλίτερα Στρασσερισμό θα έλεγα εγώ, ο οποίος τουλάχιστον στα οικονομικά συμπίπτει κατά πολύ του Εθνικομπολσεβικισμού. Η Ελληνική πραγματικότητα συμφέρει τα μέγιστα ένα Εθνικομπολσεβικικό ακόμ και ένα Εθνοαναρχικό κίνημα. Μακάρι να είχαν μύαλό Χρυσή Αυγή, ΛΑΕ και Αναρχικοί να συσπειρωθούν γύρω από τον Εθνικομπολσεβικισμό/Στρασσερισμό. Τότε το κυνοβούλιο, όχι κοίνοβούλιο, θα ήταν καταδικασμένο, καθώς τα δύο "άκρα", συγκλίνοντας μεταξύ των θα κονιορτοποιούσαν τον κατάπτυστο φιλελευθερισμό. Φυσικά εν Ελλάδι, για να αποφευχθή αυτό, το ΚΚΕ είναι κόμμα διαβρωτικό σε Εθνικά θέματα και Παραδόσεις, ενώ πλέον αποτελεί ξεκάθαρα συστημικό κόμμα. Το ΛΑΕ ήταν μία ευκαιρία αν και δυστυχώς είναι αδύνατο εν Ελλάδι να συμφιλιωθούν Χ.Α. και ΛΑΕ. Ο Πλεύρης είχε μία ιδέα ανάλογη. Έλεγε σε μία από τις εκπομπές του:"Μη σας φανεί περίεργο μία μέρα, να ενωθεί η άκρα-δεξιά με την άκρα-αριστερά σε Ένα Κόμμα και να τους διαλύσει ολους!". Ο ίδιος ο Φασίζων Εθνικιστής Πλεύρης ομίλησε περί Στρασσερισμού/Εθνικομπολσεβικισμού. Συνεπώς ως Φασίζων Εθνικιστής και Φυλετιστής αρχικά, πλέον ασπάζομαι όλο και περιδδότερο τον Εθνικομπολσεβικισμό, με την μορφή του Στρασσερισμού και μίας Θεοκρατικής Ορθοδοξίας ανάλογη το Ισλάμ στην Μέση Ανατολή.

    ReplyDelete
  5. Τέλος ισχυεί ότι είχε πει ο Καθηγητής εν σχεσει με τους πρώην πλέον περιούσιους. Η έχθρα είναι τοκογλυφική και όχι φυλετική. Εγώ ο ίδιος έχω μητέρα με Μικρασιατική/Πολίτική καταγωγή, η οποία φυλετικώς κατά το ήμισυ ανήκει στον Αρμενοειδή τύπο, στον οποίο ανήκαν οι αρχικοί Εβραίοι. Ήταν δε ο δεύτερος ποπληθέστερος τύπος στην Ανατολική Μικρά Ασία μετά του Μεσογειακού στα παράλια και του Αλπικού στην ενδοχώρα, κατά την Ρωμανία.

    ReplyDelete
  6. Εγω απο τα πολυ λιγα που βλεπω και καταλαβαινω συνεχως εχω την αισθηση οτι ο φιλελευθερισμος, δηλαδη, εννοω, το στρατιωτικοοικονομικο συμπλεγμα που ονομαζεται Δυση, δανειζεται διαρκως κολπα που εχουν δοκιμαστει στο παρελθον απο τα κομμουνιστικα και φασιστικα κινηματα και καθεστωτα. Δεν βλεπω κανεναν απολυτως φασισμο η μπολσεβικισμο, τουλαχιστον προς το παρον, και επαναλαμβανω οτι η διοχετευση της πολιτισμικης, βιολογικης πνευματικης, οικονομικης και δημογραφικης απελπισιας των Ελληνων στην Μεγαλη Ιδεα μου θυμιζει παρα πολυ το διαιρει και βασιλευε. Εθνικισμο βλεπω.

    Οι Ρωσοι εχουν για ονειρο τους την καθοδο στις θερμες θαλασσες, οι Τουρκοι να ξαναγινουν αυτοκρατορια, οι Ελληνες να ξυπνησει ο μαρμαρωμενος βασιλιας και ο Ιωαννιδης ειχε ονειρο να ενωσει Ελλαδα και Κυπρο.

    ReplyDelete
  7. Ἀπαντῶ στὸν Ζαρατοῦστρα ὅτι ἡ Ἱστορία διδάσκει: 1 -Ὁ Δραγάσης, ὡς ὑπαρκτὸ πρόσωπο ἀλλαξοπίστησε, ἔγινε ῥωμαιοκαθολικός, συνεπῶς ἐπρόδωσε τὴν Ὀρθοδοξία καὶ γι αὐτὸ οἱ Ὀρθόδοξοι τοῦ 1453 ἐπροτίμησαν τὸν Ἀλεβῆ καὶ κρυπτοχριστιανὸ Πορθητὴ γιὰ νὰ τοὺς ἀπελευθερώσῃ ἀπὸ τοὺς Φράγκους. Ὁ Παλαιολόγος, ὡς μῦθος, ἀντιπροσωπεύει τὸν πόθο τοῦ λαοῦ τῆς Ἔνδιάμεσης Περιοχῆς γιὰ Αὐτοκρατορία, τὴν βυζαντινωθωμανική, Σήμερα, ὁ Ἔρντογαν, ἀφοῦ τὸ 2002 διεκήρυξε τὴν πίστη του στὸν Πορθητή, κατήντησε προδότης ἰσλαμιστής, ὡς Νεότουρκος τοῦ 1914 καὶ θὰ ἀντικατασταθῇ γιὰ νὰ ἐπιστρέψῃ ἡ Αύτοκρατορία. 2 - Ὁ ἐθνικομπολσεβικισμὸς, γερμανικῆς προελεύσεως (στρασσερισμὸς κλπ) ἀπέτυχε στὸν μεσοπόλεμο, ἀλλὰ ἀνενεώθη μετὰ τὸ 1945 στὸν Τρίτο Κόσμο καὶ μετὰ τὸ 2000 στὴν Ῥωσία. Ὁ Πούτιν ἔβαλε ἐξ ἀρχῆς σὲ πράξη τὸν ἐθνικομπολσεβικισμό, μεταξὺ Ζιρινόβσκι και ΚΚΡωσίας. 3 -Οἱ ἐνστάσεις στὴν Ἑλλάδα ὡς πρὸς τὸν ἐθνικομπολσεβικισμὸ προέρχονται ἀπὸ ἀγνοια τῆς ἰδεολογίας αὐτῆς, τὴν ὁποία ἀπὸ δεκάδες χρόνια, μέσῳ τῶν γραπτῶν μου (βλέπε τὸ βιβλίο μου "Ὁ Ἐθνικομπολσεβικισμός"κλπ) προσπαθῶ νὰ ἐξηγήσω στὸ ἑλληνικὸ κοινό. Ἡ παρατήρηση τοῦ Ἀντωνιάδη γιὰ Ῥόντινα-ΚΚΡ εἶναι ἀπολύτως σωστή.Δημήτρης Κιτσίκης

    ReplyDelete
  8. Κύριε Καθηγητά είμαστε σίγουροι ότι αλλαξοπίστησε πραγματικά? Μήπως λόγω απόγνωσης έκανε τον Ενωτικό στους Δυτικούς για βοήθεια?

    ReplyDelete
  9. 1 -Ὄχι,Κωνσταντινουπολίτη, εἶναι ἀπολύτως ἀποδεδειγμένο ὅτι ἀλλαξοπίστησε. Μία πρόσθετη ἀπόδειξη ὅτι ἔκτοτε ἀναφερόμεθα στὸν μῦθο Παλαιολόγο καὶ ὄχι στὸ πραγματικὸ πρόσωπο εἶναι ὅτι τὸν ἀποκαλοῦμε Μαρμαρωμένο ἐνῷ ὁ πραγματικὰ Μαρμαρωμένος Βασιλεὺς εἶναι ὁ Ἰωάννης Βατάτζης τοῦ ΙΓ΄αἰῶνος κατὰ τῶν Φράγκων καὶ ὄχι κατὰ τῶν Τούρκων στὸν ΙΕ΄αἰῶνα. 2 - Ὁ ἐθνικομπολσεβικισμός, Ζαρατοῦστρα, δὲν εἶναι ἁπλῶς φασισμός, εἶναι ΣΥΝΘΕΣΗ φασισμοῦ καὶ κομμουνισμοῦ. Οἱ κατηγορίες τῶν φιλελευθέρων ποὺ βλέπουν ἀρνητικὰ τὶς ὁλοκληρωτικὲς ἰδεολογίες, ἐπικεντρώνονται στὸν περιορισμὸ τῶν ἀτομικῶν ἐλευθεριῶν ποὺ φυσικά, καὶ δικαίως κατὰ τοὺς ὁλοκληρωτικούς, περιορίζονται. Εἶναι τίτλος τιμῆς γιὰ τὸν Πούτιν νὰ θεωρεῖται ὁλοκληρωτικός, δηλαδὴ λαοκρατικὸς καὶ ὄχι δημοκρατικός. Εἶναι τίτλος τιμῆς νὰ ἀποκαλεῖσαι φασιστὴς ἀλλὰ καὶ κομμουνιστής. Δημήτρης Κιτσίκης

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ευχαριστώ πολύ κύριε Καθηγητά! Συνεχώς λόγω του μπλοκ σας μαθαίνω σημαντικές πτυχές της ιστορίας μας! Στο ότι είναι τιμή να αποκαλείσαι αμφότερα τα παραπάνω, συμφωνώ απολύτως! Ειδικά για το πρώτο...Το θέμα με τον κομμουνισμό κύριε Καθηγητά είναι μερικά αφύσικα πράγματα που υποστηρίζει ο Μαρξισμός, όπως και του ότι οι μαρξιστές αντιτίθονται στα Εθνικά ιδεώδη και την κληρονομιά! Όμως ευτυχώς ο Εθνικομπολσεβικισμός λύνει το πρόβλημα αυτό και μάλιστα προωθεί ό,τι το Εθνικό!

      Delete
  10. Κυριε Κιτσικη, εγω δεν γνωριζω καλα τα ιστορικα και κοινωνικα θεματα που πραγματευεστε αλλα εχω μια καποια μικρη ιστορικη παιδεια, οποτε νιωθω τη επιθυμια να σας πω οτι φρασεις σαν αυτη - ο Κωνσταντινος Δραγασης αλλαξοπιστησε κ.λπ. εγειρουν υποψιες, αδικαιολογητες ισως, οτι δεν ανηκουν σε αυτο που θα λεγαμε αντικειμενικη ιστορικη ερευνα, που ειναι μια μεθοδολογια που απαιτει οχι την αντικειμενικοτητα των φυσικων επιστημων, αλλα την εγνοια να μην γινονται αυθαιρετες γενικευσεις, να φωτιζεται παντοτε η αλλη πλευρα και να μην παραβλεπονται ποτε οι ενστασεις που προβαλλει το ιστορικο υλικο πανω στα σχηματα που επιχειρουμε να θεμελιωσουμε.

    Τι παει να πει η λεξη αλλαξοπιστησε ; Δεν εγιναν απανωτες συνοδοι, με κυριοτερη αυτη της Φλωρεντιας-Φερραρας, που αποφασισανε την ενωση των εκκλησιων ; Το οτι η ενωση δεν εγινε, τελικα, και οι δυο εκκλησιες μειναν χωρισμενες, ισως αυτο μας κανει να λεμε εκ των υστερων μονο οτι οι Παλαιολογοι αλλαξοπιστησαν. Αν ειχε κατορθωσει ο Παλαιολογος να σωσει την Πολη και μακροπροθεσμα να διωξει και τους Τουρκους απο τη Μικρα Ασια και τα Βαλκανια, ποιος ξερει τι θα ειχε συμβει στην Ενδιαμεση Περιοχη οπως τη λετε, και πως θα βλεπαμε εμεις το παρελθον. Και τις συνοδους.

    Εαν παιρνετε εσεις θεση κατα της Ενωσης, τωρα, και γραφετε την ιστορια απο το δικο σας κοσμοσυστημα, καλα κανετε, ειναι σχεδον αδυνατον να το κανει κανεις διαφορετικα. Αλλα ο ιστορικος πρεπει να ειναι αντικειμενικος, εαν θελει να ειναι οπως Θουκυδιδης, ο πρωτος αντικειμενικος ιστορικος. Τι εννοω αντικειμενικος - οτι για να γραψει τη φραση ο Παλαιολογος αλλαξοπιστησε πρεπει να εχει την αποδειξη βασει μαρτυριων οτι προεβη σε επισημη αλλαγη θρησκειας η δογματος με βαση οχι την εκ των υστερων ερμηνεια της κινησης του αυτης απο τον ιστορικο, αλλα με βαση το προτερο δογμα που ειχε ασπαστει ο Παλαιολογος και στην συνεχεια εγκατελειψε. Εφοσον ο προκατοχος του Ιωαννης ειχε συγκαλεσει τη Συνοδο που προανεφερα, σε τι αλλαξοπιστησε ο διαδοχος του ; Ο γερμανικος ιστορικισμος του 19ου αιωνα εθεσε σαν αρχη η χρηση των εννοιων να μην ειναι ποτε αναδρομικη. Εχετε υποψιν σας τεκμηρια που στηριζουν τη φραση - ο Δραγασης αλλαξοπιστησε ;

    ReplyDelete
  11. "Ὁ ἐθνικομπολσεβικισμός, Ζαρατοῦστρα, δὲν εἶναι ἁπλῶς φασισμός, εἶναι ΣΥΝΘΕΣΗ φασισμοῦ καὶ κομμουνισμοῦ."

    Φυσικά καί ξέρω πώς ὁρίζετε τόν ἐθνικομπολσεβικισμό. Ἔγραψα λοιπόν ὅτι στό κατ' ἐσᾶς παράδειγμα ὅπως τό προσδιορίζετε στόν τίτλο σας, ἄν τό ΚΚΡ εἶναι ἡ κομμουνιστική συνιστῶσα κατ' ἀνάγκην ἡ φασιστική θά εἶναι ἡ ρωσική δούμα. Ἔτσι ἐτέθη τό έρώτημα...

    Τό θέμα δέν εἶναι πώς βλέπουν τόν κάθε Πούτιν οἱ φιλελεύθεροι. Δέν ἐγκλωβίζομαι σέ τέτοια... μπορῶ καί κρίνω τούς φιλελεύθερους ἀπό τά καθαυτά ἔργα τους...Τό θέμα εἶναι πώς αὐτοπροσδιορίζεται ὁ ἴδιος ὁ Πούτιν. Προσωπικά δέν τόν ἔχω ἀκούσει ποτέ μου νά δηλώνει ἐθνικομπολσεβίκος ἤ ὁλοκληρωτικός. Τόν ἔχω ὅμως ἀκούσει νά καταφέρεται κατά τοῦ φασισμοῦ...

    Ἐν τέλει θεωρῶ ὅτι οἱ ἀτομικές "ἐλευθερίες" πλήττονται πολύ περισσότερο στήν Δύση ἀπό ὅτι στήν Ρωσία...Μπορεῖ νά εἶναι τίτλος τιμῆς νά ἀποκαλεῖται κάποιος φασιστής ἀπό τούς δυτικούς ὑποκριτές παπαγάλους τῆς γηραιᾶς ἠπείρου, ὁ τίτλος ὅμως ἀπονέμεται μέ στόχο νά ἀποκρυβεῖ ἡ οὐσία καί νά παραστήσουν τούς δημοκράτες, διότι αὐτοί οἱ εὐρωπαῖοι καί τά κατά τόπους τσιράκια τους εἶναι οἱ γεννήτορες τοῦ φασισμοῦ καί σήμερα τόν ξαναβάζουν σέ πράξη μέ διάφορες βελτιωμένες μεθόδους, ξεπερνῶντας τά ξεπερασμένα καί ἀναποτελεσματικά πλέον ἐθνικά - φυλετικά καλούπια...Φράχτες, συρματοπλέγματα διότι πλέον ἡ καλοπέραση καί τό ἐπίπεδο ζωῆς τῶν εὐρωπαίων εἶναι αὐτό πού προέχει ... μέ πρόσχημα τήν προάσπιση τῶν "εὐρωπαϊκῶν ἀξιῶν".

    Δέν ὑπάρχουν πιά ἄκρα γιά νά ἑνωθοῦν. Ὁ φιλελευθερισμός τά ἔχει καπελώσει καί τά χειρίζεται κατά τό δοκοῦν. Στήν χώρα - καρικατούρα Ἑλλάδα , οἱ καρικατοῦρες τῶν πάλαι ποτέ ἄκρων ( ΣΥΡΙΖΑ, ΧΑ =χρήσιμοι ἠλίθιοι) εἶναι δεκανίκια μέ τόν τρόπο τους.

    Τό ΚΚΕ ἐξαιρεῖται από ὅλη τήν παραπάνω ἀνάλυση, εἶναι καί αὐτό ὄμως ἀκίνδυνο γιατί ἀποτελεῖ τόν ὁρισμό τῆς πολιτικῆς ἀδράνειας.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Ζαρατοῦστρα: 1 - Τὸ ῥωσικὸ ἐθνικομπολσεβικικὸ κόμμα τῶν Ντούγκιν καὶ Λιμόνοβ, τελικὰ διελύθη ἐφ'ὅσον ὁ Πούτιν ἔπεισε τοὺς ἱδρυτές του ὅτι ἠκολούθη (χωρὶς νὰ χρησιμοποιῇ τὸν ὅρο) τοὺς στόχους τοῦ ἐθνικομπολσεβικισμοῦ. 2 - Στὶς 29-31 Μαρτίου 2014, ὁ Πούτιν συνεκάλεσε σημαντικὸ συνέδριο στὴν Ἁγία Πετρούπολη, στὸ ὁποῖο συνέπραξα ὡς ἕνας ἐκ τῶν κυρίων ὁμιλητῶν (βλέπε τὸ σχετικό βίντεο στὰ ῥωσικά, τῆς ὁμιλίας μου, στὸν ἱστότοπο τοῦ Ἱδρύματος Δημήτρη Κιτσίκη (www.idkf.gr). Ὁ τίτλος τοῦ συνεδρίου αὐτοῦ ἦταν Neo-Fascism in Europe.70 years later. Never again. Ὁ φασισμὸς ποὺ κατεδικάσθη στὸ συνέδριο αὐτὸ (καὶ ἀπὸ ἐμένα) ἦταν ἡ χιτλερικὴ ἐπίθεση τοῦ 1941 κατὰ τῆς ΕΣΣΔ, ὄχι ἡ φασιστικὴ ἰδεολογία. Δημήτρης Κιτσίκης

      Delete
    3. Πολύ σωστά! Η επίθεση του Χίτλερ κατά της Σοβιετικής Ενώσες ήταν εντελώς ανήθικη και ανόητη! Δεν πρέπει να καταδικάζουμε, όμως συλλήβδην την εθνικοσοσιαλιστική ιδεολόγία, ή οποία αποτελεί προϊόν συγκερασμού του Καπιταλισμού με τον Σοσιαλισμό, δεν εξαλλείφει εντελώς την ιδιωτική πρωτοβουλία, ενώ παράλληλα λειτουργεί με κάποιο κοινωνικό πρόσωπο.

      Delete
  12. «Ο ιστορικός πρέπει να είναι αντικειμενικός, εάν θέλει να είναι όπως Θουκυδίδης. Τι εννοώ αντικειμενικός -ότι για να γράψει τη φράση ο Παλαιολόγος αλλαξοπίστησε πρέπει να έχει την απόδειξη βάσει μαρτυριών ότι προέβη σε επίσημη αλλαγή θρησκείας ή δόγματος με βάση όχι την εκ των υστέρων ερμηνεία της κίνησης του αυτής από τον ιστορικό, αλλά με βάση το πρότερο δόγμα που είχε ασπαστεί ο Παλαιολόγος και στην συνέχεια εγκατέλειψε. Εφόσον ο προκάτοχος του Ιωάννης είχε συγκαλέσει τη Σύνοδο που προανέφερα, σε τι αλλαξοπίστησε ο διάδοχος του; Ο γερμανικός ιστορικισμός του 19ου αιώνα έθεσε σαν αρχή η χρήση των εννοιών να μην είναι ποτέ αναδρομική».

    Εύστοχες και λογικές οι επισημάνσεις του Κωνσταντή. Έχει δίκιο σε σημαντικό βαθμό (καίτοι, όχι εξ ολοκλήρου).

    Είναι γεγονός ότι ο Κωνσταντίνος ΙΑ΄ είχε προσφέρει γην και ύδωρ στον Πάπα, ελπίζοντας (εις μάτην) ότι η Δύση θα σώσει την πνέουσα τα λοίσθια Κωνσταντινούπολη. Ο Κωνσταντίνος ΙΑ΄ είχε αποδεχθεί την πλήρη (άνευ ουσιαστικών όρων και ανταλλαγμάτων) υποταγή της ορθοδόξου εκκλησίας στον Πάπα.

    Το ότι ο Κωνσταντίνος ΙΑ΄ επεχείρησε να πωλήσει την ορθοδοξία στον Πάπα έναντι πινακίου φακής και έναντι ορισμένων αορίστων (και απατηλών) υποσχέσεων για στρατιωτική βοήθεια/συνδρομή («για ένα πουκάμισο αδειανό», όπως θα έλεγε ο Γ. Σεφέρης) είναι αποδεδειγμένο.
    Ασφαλώς, η ορθοδοξία δεν είναι κτήμα κανενός μεμονωμένου ανθρώπου, οπότε στην πραγματικότητα το μόνο που πώλησε στον Πάπα ο Κωνσταντίνος ΙΑ΄ ήταν η δική του θρησκευτική πίστη και η πίστη ορισμένων αυλικών/αριστοκρατών της άρχουσας τάξεως.
    Εν ολίγοις, ο Κωνσταντίνος ΙΑ΄, ως άλλος δρ. Φάουστ, πώλησε την ψυχή του στον Πάπα/Μεφιστοφελή, και -όπως ήταν αναμενόμενο- ο Πάπας/Μεφιστοφελής δεν τήρησε το δικό του μέρος της συμφωνίας και εξαπάτησε οικτρώς τον αφελέστατο Κωνσταντίνο ΙΑ΄/Φάουστ.

    Ο βασικός υπέρμαχος της ταύτισης του μαρμαρωμένου βασιλιά με τον αυτοκράτορα της Νικαίας, Ιωάννη Γ΄ Δούκα Βατάτζη, είναι κάποιος ημιμαθής, ερασιτέχνης, Λαρισαίος ιστοριοδίφης ονόματι Γεώργιος Βαλαβάνης (http://www.marmaromenosautokratoras.gr/). Έχω διαβάσει το βιβλίο του («Ο μαρμαρωμένος αυτοκράτορας Ιωάννης Βατάτζης (1222-1254)», http://www.marmaromenosautokratoras.gr/marmaromenos_no_music.html). Πρόκειται για παντελώς ανεπέρειστη μυθιστορία (με δυσανάλογη έμφαση στο πρώτο συνθετικό -μύθος- και ελάχιστη έμφαση στο δεύτερο συνθετικό -ιστορία-). Επί της ουσίας, πρόκειται μάλλον για μυθολογία.
    Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος κύριος διαφημίζει την νέα έκδοση του βιβλίου του (Μάιος 2015) με τα εξής λόγια: «ΝΕΑ 24η έκδοση με πιο πολλές προφητείες».
    Καλά, πού τις βρίσκει ο Βαλαβάνης τις νέες προφητείες και τις προσθέτει στην 24η έκδοση του βιβλίου; Το μαρμαρωμένο άγαλμα/Βατάτζης γράφει νέες προφητείες στα υπόγεια του Ι.Ν. της Αγίας του Θεού Σοφίας και τις στέλνει στον Βαλαβάνη μέσω e-mail (σύνδεση στο internet ευγενική προσφορά της Türk Telekom);
    Έλεος…
    Και, πάλι, έλεος…

    Υ.Γ.
    Κωνσταντή, γράφεις ότι ο Θουκυδίδης υπήρξε ο πρώτος «αντικειμενικός ιστορικός».
    Κανείς ιστορικός δεν είναι 100% αντικειμενικός, ούτε ο Θουκυδίδης.
    Σε παρακαλώ διάβασε το κλασικό σύγγραμμα του Αγγέλου Βλάχου: «Μεροληψίες του Θουκυδίδη», http://www.politeianet.gr/books/blachos-s-aggelos-estia-merolipsies-tou-thoukudidi-181728.

    ReplyDelete
  13. βεβαιως, ειπα τι εννοω αντικειμενικος, οχι να μην εχει κοσμοθεωρηση, οπερ αδυνατον, αλλα α-ποτε να μην καταληγει σε συμπερασματα εαν αυτα δεν στηριζονται στο συνολο των διαθεσιμων πληροφοριων β-να μην κανει αναχρονισμους. Ο Θουκυδιδης ειναι γνωστος τοις πασι σαν ο πρωτος ιστορικος που εθεσε τους δυο αυτους στοχους ρητα στην εισαγωγη της ιστοριας του.

    ReplyDelete
  14. Κωνσαντή, το 1453 η Ρωμανία δυστυχώς είχε γίνει όπως και το σημερινό ελλαδικό κρατίδιο, αποικία της Δύσεως. Ο ίδιος ο Δραγάσης δεν εντύνετο Ρωμαίικα όπως τον απεικονίζει το άγαλμά του μπροστά από την Μητρόπολη στην Αθήνα, αλλά εφόρει πανοπλία και άρματα άκρως Φραγκικά, όμοια με εκείνα των Αγγλοσαξώνων ιπποτών. Οπότε ο Καθηγητής εχει απόλυτο δίκιο. Με την Άλωση η Πόλη επαναφέρθηκε στην Ενδιάμεση Περιοχή και γλύτωσε από τα νύχια της Δύσεως.

    ReplyDelete
  15. Κύριε Καθηγητά γνωρίζετε ότι ο Μωάμεθ ή ο Μεχμέτ ο Δεύτερος όπως ήτο διαφορετικώς γνωστός, υπεστήριζε πως είναι απόγονος του Ιωάννου Τσελεμπή Κομνηνού?

    ReplyDelete
  16. Ο Δραγάσης με ποιόν τρόπο αλλαξοπίστησε? Εννοώ πως ηδύνατο να γίνει τότε? Προσέφερε την κυριαρχία του στην εξουσία το Πάπα ή κανονικά επαναβαπτίσθηκε?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Τέκνον Φώτιε, πριν από δύο χρόνια (όταν ήσουν 17 ετών) διδάχθηκες βυζαντινή/ανατολικο-ρωμαϊκή ιστορία στο (πανάκριβο, ιδιωτικό) σχολείο (των βορείων προαστίων), στο οποίο φοιτούσες.
      Μέσα σε 2 χρόνια ξέχασες ό,τι είχες διδαχθεί;
      Εγώ, που είμαι κάμποσες δεκαετίες μεγαλύτερος σου, θυμάμαι ακόμη την ιστορία που είχα διδαχθεί στο γυμνάσιο/λύκειο...

      Delete
    2. Εάν ανατρέξεις στο βιβλίο Ιστορίας Γενικής Παιδείας της Β΄ Λυκείου, θα βρεις τις απαντήσεις.

      Delete
    3. Δυστυχώς αγαπητέ όπως προείπε και μάλλον δεν το πρόσεξες υπέστη ανθελληνισμό στο ιδοωτικό σχολείο. Μου λέγαν για τον μύθο του 1821 και λοιπά ρεπουσιολόγια. Η Ηρωική Θυσία του Δραγάση δεν σβηνεται με το γεγονός ότι είχε Δυτικοποιηθεί. Η Δόξα του δεν μειώνεται...

      Delete
    4. Από το σχολικό εγχειρίδιο των Ρεπούσιων, προτιμώ να πάρω απάντηση από έναν μεγάλο Καθηγητή και Σκεπτόμενο του διαμετρήματος του Δημητρίου Κιτσίκη. Το να τον εξισώνεις με ένα σχολικό εγχειρίδιο Β' Λυκείου, είναι απλώς άκρως μειωτικό προς το πρόσωπό του.

      Delete
  17. Τα παρακατω τα ξερω χοντρικα και επιφυλασσομαι για τυχον λαθη.

    Αλλαξοπιστιζω σημαινει οτι ασπαζομαι αλλο δογμα η θρησκεια με δημοσια πραξη. Ο Κωνσταντινος ΙΑ αν δεν κανω λαθος ειναι αρχηγος της εκκλησιας μεχρι το 1453 οπως και ο συνονοματος του Κωνσταντινος Α και κατα συνεπεια το οτι συγκαλει συνοδο που αναγνωριζει τα πρωτεια του Παπα δεν ειναι αλλαξοπιστια αφου τη συγκαλει ο ιδιος ως αρχηγος της εκκλησιας. Αρχηγος της εκκλησιας μετα την πτωση εγινε ο Μωαμεθ, ο οποιος, και παλι αν δεν κανω λαθος, συγκαλεσε αλλη συνοδο η οποια αναιρεσε τα ενωτικα αποτελεσματα της προηγουμενης. Ο Σουλτανος αν και μωαμεθανος κρατησε ολα τα δικαιωματα που ειχαν οι ορθοδοξοι αυτοκρατορες επι της εκκλησιας διοτι θεωρειται και θεωρει εαυτον διαδοχο του Ρωμαιου Αυτοκρατορα Αυγουστου και διατηρει καποιους απο τους τιτλους του.

    Απο μια τραβηγμενη σκοπια η επανασταση του 21 ειναι εξεγερση των Ελληνων εναντιων των Ρωμαιων.

    ReplyDelete
  18. Ο Κωνσταντίνος ΙΑ΄ συνέχισε την εξωτερική και την θρησκευτική πολιτική του προκατόχου (και αδελφού) του, Ιωάννη Η΄, πλειοδοτώντας σε υποχωρητικότητα, ενδοτισμό και ανερυθρίαστη επαιτεία έναντι του Πάπα και της Δύσεως (Ενετία, Γένουα, Αμάλφι, Πίζα, Γαλλία, Ισπανία, Ουγγαρία, κτλ).
    Ο Κωνσταντίνος ΙΑ΄ επαιτούσε για μία χείρα βοηθείας από τον Πάπα, ξεπουλώντας την ψυχή, το φιλότιμο, και την αξιοπρέπειά του. Το ίδιος ακριβώς είχε πράξει και ο προκάτοχος/αδελφός του, Ιωάννης Η΄.

    Ο Κωνσταντίνος ΙΑ΄ αλλαξοπίστησε, διότι αρνήθηκε την πίστη του Κωνσταντίνου Α΄, την πίστη που επί 1.100 χρόνια κράτησε ζωντανή και όρθια στα πόδια της την αυτοκρατορία. Ο Κωνσταντίνος ΙΑ΄ δεν ήταν διάδοχος μόνον του αδελφού του (Ιωάννη Η΄ Παλαιολόγου), ήταν διάδοχος και συνεχιστής όλων των ορθοδόξων χριστιανών αυτοκρατόρων που βασίλευσαν από τον 4ο αιώνα έως και τον 15ο αιώνα.

    Ως εκ τούτου, ο Κωνσταντίνος ΙΑ΄ δεν αλλαξοπίστησε σε σχέση με την πίστη του αδελφού του (Ιωάννη Η΄), αλλαξοπίστησε, όμως, σε σχέση με την πίστη του αυτοκράτορα πατέρα του (Μανουήλ Β΄ Παλαιολόγος) και των δεκάδων αυτοκρατόρων που κυβέρνησαν από τον 4ο αιώνα έως και τον 15ο αιώνα.

    Ο Κωνσταντίνος ΙΑ΄ δεν ήταν διάδοχος μόνον του αδελφού του, ήταν διάδοχος του ορθοδόξου πατρός του (Μανουήλ Β΄) και όλων των προηγηθέντων αυτοκρατόρων (με πρώτο τον ιδρυτή της Νέας Ρώμης, Άγιο και Ισαπόστολο Κωνσταντίνο Α΄) και έναντι όλων αυτών αλλαξοπίστησε, προδίδοντας τα ιερά νάματα της ορθοδοξίας.
    Ο Κωνσταντίνος ΙΑ΄ αλλαξοπίστησε προδίδοντας τόσο την πίστη του Κωνσταντίνου Α΄ όσο και την πιστή των ορθοδόξων γονέων του (αυτοκράτωρ Μανουήλ Β΄ και αυγούστα Ελένη). Ο Κωνσταντίνος ΙΑ΄ γεννήθηκε και βαπτίσθηκε ορθόδοξος χριστιανός και, εν συνεχεία, συναίνεσε και απεδέχθη την υποταγή της ορθοδόξου εκκλησίας στον Πάπα...

    Κωνσταντή, φαίνεται να αγνοείς ότι ο πατέρας του Κωνσταντίνου ΙΑ΄, Μανουήλ Β΄, ήταν ευλαβέστατος χριστιανός ορθόδοξος και στο τέλος της ζωής του απεσύρθη σε μοναστήρι, εκάρη μοναχός, και έλαβε το όνομα Ματθαίος.
    Η μητέρα του Κωνσταντίνου ΙΑ΄, Ελένη Δραγάση, έγινε επίσης μοναχή, έλαβε το όνομα Υπομονή, και έχει αγιοκαταταχθεί από την ορθόδοξο εκκλησία (η μνήμη της τιμάται στις 29 Μαΐου).

    ReplyDelete
  19. Ο Κωνσταντίνος ΙΑ΄ γεννήθηκε και βαπτίσθηκε ορθόδοξος χριστιανός το 1405. Αλλαξοπίστησε το 1439 (σε ηλικία 34 ετών), όταν απεδέχθη τα αποτελέσματα της αντικανονικής (ψευδο)συνόδου Φερράρας-Φλωρεντίας. Πέθανε το 1453, έχοντας αποδεχθεί όλες τις παπικές κακοδοξίες και έχοντας αναγνωρίσει το πρωτείο και το αλάθητο του Πάπα.
    Στις 29 Μαΐου 1453, ο Κωνσταντίνος ΙΑ΄ απεβίωσε όντας καθολικός (και όχι ορθόδοξος) χριστιανός, έχοντας αλλαξοπιστήσει (σε ηλικία 34 ετών), και έχοντας απαρνηθεί την πίστη των γονέων του (Μανουήλ/μοναχού Ματθαίου και Ελένης/μοναχής Υπομονής).-


    Υ.Γ.
    Θα τηρήσω την δέσμευση, που έχω αναλάβει περί μη ενεργής (πολύ σπάνιας και αραιής) συμμετοχής στον σχολιασμό. Δυστυχώς, ο χρόνος μου είναι περιορισμένος.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Με κίνδυνο να γίνω αγενής, θα πρότεινα σε Φώτιο και Κωνσταντή, να διαβάσουν λίγο περισσότερη ιστορία και να μην θέτουν απλοϊκά (απλοϊκότατα, για την ακρίβεια) ερωτήματα.

      Ώρες-ώρες, θλίβομαι βλέποντας νέα παιδιά να μην γνωρίζουν τίποτε για την ιστορία του τόπου μας.

      Delete
    2. Συγγνώμη μπαμπά Κωνσταντή που δεν ήξερα τις πολιτικές δολοπλοκίες των τελευταίων ωρών της Ρωμανίας. Τουλάχιστον εν σχέσει με την γενιά σας θα έχουμε περισσότερο μυαλό για τον τόπο τούτο. Εσείς τα κάνατε...μαντάρα!

      Delete
    3. Από το σχολικό εγχειρίδιο των Ρεπούσιων, προτιμώ να πάρω απάντηση από έναν μεγάλο Καθηγητή και Σκεπτόμενο του διαμετρήματος του Δημητρίου Κιτσίκη. Το να τον εξισώνεις με ένα σχολικό εγχειρίδιο Β' Λυκείου, είναι απλώς άκρως μειωτικό προς το πρόσωπό του.

      Τέλος παρακαλώ τους πλέον ΕΛΑΧΙΣΤΟΥΣ νεανίες που ασχολούνται με τέτοιου είδους θέματα και ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ να είναι σκεπτόμενοι, ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΣ! Τη στιγμή που καταντήσατε την νεολαία με τα αποκόμματα του κυνοβουλίου που ψηφίζατε, να ψωνίζει παπούτσια και καπέλα Obey που βλέπει στα βίντεο κλιπ, κατά 90%, το υπόλοιπο 10% σεβάσου το.

      Delete
    4. Έπειτα, ,μην κρίνεις ένα άτομο από ένα και μόνον ερώτημα.

      Delete
    5. εγω συμφωνω απολυτως με τον κο FrGr η αγνοια μας ειναι απυθμενη.

      Delete
    6. Εάν είσαι μαζοχιστής εσύ μπράβο σου. Εγώ δεν αφήνω ένα άγνωστο 50άρη/40άρη να με προσβάλει μη ξέροντας τίποτε για εμένα ενώ έχω αφιερώσει αρκετές ώρες μελετώντας τις ιστορικές πτυχές του Ελληνισμού και της Ρωμηοσύνης. Να πάει αλλού να κάνει τον έξυπνο, όχι σε 19χρονους.

      Delete
    7. @ Κωνσταντής November 29, 2015 at 1:03 PM

      Με τρολλάρεις, βρε μπαγάσα, αλλά δεν πειράζει. Είσαι αξιολάτρευτος και αξιαγάπητος.

      Εκτιμώ την αίσθηση του βρετανικού χιούμορ, που σε διακατέχει.


      Υ.Γ.
      1) Κανενός η άγνοια δεν είναι απύθμενος. Πάντοτε υπάρχει πυθμήν· ακόμη και στον ερεβώδη τάρταρο των αρχαίων Ελλήνων.
      2) Κωνσταντή, φιλική νουθεσία -εάν θέλεις με ακούς, εάν θέλεις με αγνοείς-: να αφιερώνεις περισσότερο χρόνο στην μελέτη βιβλίων, και να ξοδεύεις λιγότερο χρόνο στο διαδίκτυο.

      Delete
    8. @ Φώτιος

      Be calm.
      Κανένας δεν σε προσέβαλε.
      Δεν είναι καλό πράγμα να κυνηγάς φαντάσματα και ανεμόμυλους...

      Delete
    9. Μα τί φαντάσματα και ανεμόμυλους? Έκανα μία ερώτηση και με κατηγρησες ότι δεν ξέρω τίποτα. Γνωρίζω περί της Συνοδου της Φερράρας και μετέπειτα Φλωρεντίας. Το ερώτημα μου είναι εάν θεολογικώς είναι Ρωμαιοκαθολικός επειδή ανεγνώρισε την εξουσία του Πάπα.

      Delete
    10. Δεν σε κατηγόρησα ότι δεν ξέρεις τίποτα.
      Επεσήμανα ότι τις απαντήσεις στα ερωτήματα που θέτεις, τις διδάχθηκες πριν από 2 μόλις χρόνια (στην Ιστορία Γενικής Παιδείας της Β΄ Λυκείου). Πέραν τούτου, ουδέν.

      Delete
    11. Τα βιβλία ιστορίας του Λυκείου δεν έχουν γραφεί ούτε από την Ρεπούση ούτε από τους «Ρεπούσιους» (κατά το λεμούριους), και βρίσκονται σε ικανοποιητικό και αξιοπρεπές επίπεδο.

      Μέχρι αυτήν την στιγμή, δεν έκανα τον έξυπνο (όπως αδίκως με κατηγόρησες).
      Άνοιξε το βιβλίο της Β΄ Λυκείου και θα βρεις τις απαντήσεις σε αυτά που ρωτάς.
      Εάν έκανα τον έξυπνο, θα είχα γράψει προ πολλού ότι ο Κωνσταντίνος ΙΑ΄ δεν επωνυμείτο Δραγάσης (όπως, κατ’ επανάληψιν, αναφέρεις), αλλά Παλαιολόγος [Δραγάση ήταν το επώνυμο της καταγομένης εκ Σερβίας μητρός του -Jelena Dragaš στα σερβικά-]. Ε, δεν άντεξα, να μην το πω!

      Delete
    12. Κωνσταντίνος ΙΧ Δραγάσης Παλαιολόγος

      Delete
    13. Έμεινες μετεξεταστέος: δύο λάθη σε μόλις τέσσερις λέξεις!

      Κωνσταντίνος ΙΑ΄ [λατινιστί XI, δηλαδή 11· όχι IX, δηλαδή 9] Παλαιολόγος [Παλαιολόγος σκέτο· Δραγάσης -Dragaš- ονομαζόταν ο Κράλης των Σέρβων, κόρη του οποίου ήταν η Jelena, η οποία από την στιγμή που νυμφεύθηκε τον Μανουήλ Β΄ Παλαιολόγο ονομάσθηκε Ελένη Παλαιολογίνα].

      Κατά τα λοιπά, σε παραπέμπω στο κλασικό βιβλίο του Ευαγγέλου Λεμπέση (το οποίο είμαι βέβαιος ότι δεν έχεις μελετήσει), και παύω να ασχολούμαι άλλο μαζί σου.
      Γράφε ό,τι θες.-

      Delete
    14. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΙΧ ΔΡΑΓΑΣΗΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ

      Delete
    15. Πόσο αργόσχολος πρέπει να είσαι να διορθώνεις κάποιον επειδή αντί για ΧΙ, έγραψε ΙΧ. Νομίζεις δεν το ήξερα? Θα παρατηρήσεις ότι συχνά γίνονται ορθογραφικά λάθη στα σχόλιά μου, καθώς χρησιμοποιώ πληκτρολόγιο τάμπλετ ή ταμπλετίου οπως θα ελεγε σωστά ο Καθηγητής. Όσο για το Δραγάσης, να υποθέσω ότι και ο Σπανουδάκης είναι αμόρφωτος και δεν ξέρει, το βίντεο του οποίου ανήρτησε ο Καθγητής?

      Delete
  20. Αγνοω παμπολλα πραγματα αλλα υπενθυμιζω οτι αρχηγος της εκκλησιας στη ρωμαικη αυτοκρατορια ειναι ο αυτοκρατωρ που εχει τον τιτλο του ποντιφηκα. Οποτε δεν μπορει να θεωρηθει οτι αλλαξοπιστησε ο Κωνσταντινος Δραγασης απο εναν ιστορικο, εαν δεν προεβη σε τετοια δημοσια πραξη απεδεδειγμενα και εφοσον ο ιστορικος αυτος θελει να ειναι αμεροληπτος σε θεματα δογματος. Ως αρχηγος της εκκλησιας θεωρητικα ο Κωνσταντινος ειχε το δικαιωμα να της αλλαξει προσανατολισμο εφοσον ηταν αρχηγος της. Θα ειχε αλλαξοπιστησει αν ειχε γινει μουσουλμανος κατα τη διαρκεια του βιου του αλλα και παλι θα ηταν αρχηγος της εκκλησιας αν δεν ειχε εκθρονιστει.

    ReplyDelete
  21. ...η παραιτηθει του θρονου.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κωνσταντή, σφάλλεις.
      Αυτό που ισχυρίζεσαι ισχύει για την φραγκική Δύση, όχι για την ορθόδοξη Ανατολή.
      Στην Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία δεν υπήρχε καισαροπαπισμός.

      Delete
    2. Μην συγχέεις την έννοια της συναλληλίας με τον καισαροπαπισμό.

      Delete
    3. Εάν καισαροπαπισμό εννοείς ότι θρησκευτική και πολιτική εξουσία ενώνονται σε ένα πρόσωπο, σφάλλεις. Ο Αυτοκράτωρ ήτο ο εν τη Γη απεσταλμένος του Θεού και συνεπώς ήταν Στρατιωτικός, πολιτικός συνάμα και θρησκευτικός ηγέτης. Αυτός διόριζε τον Πατριάρχη και όχι το αντίστροφο όπως στον Παπισμό.

      Delete
    4. Ναι μαλλον εκανα λαθος αν εγραψα οτι ειχε δικαιωμα να της αλλαξει προσανατολισμο. Παντως ειναι αρχηγος της εκκλησιας, και συγκαλει τις συνοδους, οχι ;

      Delete
    5. Εν πασει αυτες οι λεπτομερειες εχουν εξαιρετικη σημασια, ομως το χοντρικο θεμα ειναι το εξης. Η ρωμαικη αυτοκρατορια εχει δυο σκελη, το λατινοφωνο δυτικο και το ελληνοφωνο ανατολικο. Πολιτικα χωριζονται οταν η Δυση κυριαρχειται απο τους βαρβαρους, θρησκευτικα οταν ο επικεφαλης του λατινοφωνου τμηματος της εκκλησιας αναγνωριζει ως αυτοκρατορες Γερμανους ηγεμονες, π.χ. τον Καρλομαγνο και τον Οθωνα.
      Συνηθως ομως ο λατινοφωνος Παπας ως ισχυρος ηγετης αρνειται γενικως στον αυτοκρατορα, ειτε δυτικο ειτε ανατολικο, τον ρολο του αρχηγου της εκκλησιας, και μαλιστα για αυτο το ζητημα εγινε χαμος στη Δυση σε διαφορες περιοδους. Αυτος ειναι και ο λογος που εγινε το Σχισμα - ο Παπας δεν δεχοταν να κανει κουμαντο ο αυτοκρατορας της Κωνσταντινουπολης στα εκκλησιαστικα.

      Με την οθωμανικη κατακτηση η ελληνοφωνη εκκλησια αναγνωριζει τον Σουλτανο ως ρωμαιο αυτοκρατορα. Αν ο αυτοκρατορας ηταν Λατινος ενδεχομενως να τον αναγνωριζε ως αρχηγο της εκκλησιας και ας ηταν Λατινος, χωρις η ιδια να παψει να ειναι ορθοδοξη. Οταν εγινε η Α οικουμενικη συνοδος, ο Κωνσταντινος δεν ειχε ακομα βαπτιστει, παρολα αυτα ως ποντιφεξ μαξιμους συγκαλεσε τη συνοδο. Αυτο που χηρευει για τους ανατολικους πληθυσμους ειναι ο θρονος του αυτοκρατορα της Ανατολικης Ρωμαικης Αυτοκρατοριας. Και κατα καποιον τροπο χηρευει και για την ορθοδοξη εκκλησια, που εχει χασει τον αρχηγο της. Διοτι αντιθετα με την καθολικη, δεν αναγνωριζει τον Πατριαρχη ως κοσμικο ηγετη και χρειαζεται λοιπον εναν αλλον, εφοσον παραμενει κρατικος οργανισμος. Αυτο ειναι ισως μια απο τις ριζες της μονιμης εντασης που υπαρχει στην ορθοδοξη Ελλαδα. Μπορει να κανω λαθος, διοτι δεν τα ξερω καλα, οποτε συγχωρεστε με.

      Delete
    6. YΓ προς FrGr. Εγω κυριε FrGr με ολα αυτα προσπαθω να καταλαβω ποια ειναι η πνευματικη εξουσια στην οποια υπακουν οι νεωτεροι Ελληνες.

      Delete
    7. Κατανοητό.
      Σημαντικό ερώτημα υπαρξιακής σημασίας και σπουδαιότητος, στο οποίο δεν υπάρχει μονοσήμαντη απάντηση.

      Μία απορία: είναι βέβαιον ότι οι σύγχρονοι Έλληνες υπακούουν σε κάποια πνευματική εξουσία;
      Μήπως αρκετοί εξ ημών έχουν αλλοτριωθεί από τον υλισμό και έχουν εξοβελίσει κάθε έννοια πνευματικότητος; Μήπως αρκετοί νοιάζονται μόνον για την γαστέρα και όχι για το πνεύμα;

      Delete
    8. Δυστυχώς αγαπητέ φίλε fRgR έχεις δίκιο στο τελευταίο. Η έλλςιψη πνευματικότητος λόγω της φιλελεύθερης βίαιης Δυτικοποιήσεως αποτελεί μείζον πρόβλημα. Μετά απορούν κάποιοι και υβρίζουν το Ισλάμ ενώ οι κοινωνίες των πεθαίνουν από υπογεννητικότητα και εκφυλισμό.

      Delete
    9. η ελλειψη πνευματικοτητος ειναι η συγκρουση σωματος και πνευματος.

      Delete
    10. Η έλλειψη πνευματικότητος είναι η νίκη του σώματος στην σύγκρουση σώματος και πνεύματος.

      Delete
  22. Ζαρατοῦστρα: 1 - Τὸ ῥωσικὸ ἐθνικομπολσεβικικὸ κόμμα τῶν Ντούγκιν καὶ Λιμόνοβ, τελικὰ διελύθη ἐφ'ὅσον ὁ Πούτιν ἔπεισε τοὺς ἱδρυτές του ὅτι ἠκολούθη (χωρὶς νὰ χρησιμοποιῇ τὸν ὅρο) τοὺς στόχους τοῦ ἐθνικομπολσεβικισμοῦ. 2 - Στὶς 29-31 Μαρτίου 2014, ὁ Πούτιν συνεκάλεσε σημαντικὸ συνέδριο στὴν Ἁγία Πετρούπολη, στὸ ὁποῖο συνέπραξα ὡς ἕνας ἐκ τῶν κυρίων ὁμιλητῶν (βλέπε τὸ σχετικό βίντεο στὰ ῥωσικά, τῆς ὁμιλίας μου, στὸν ἱστότοπο τοῦ Ἱδρύματος Δημήτρη Κιτσίκη (www.idkf.gr). Ὁ τίτλος τοῦ συνεδρίου αὐτοῦ ἦταν Neo-Fascism in Europe.70 years later. Never again. Ὁ φασισμὸς ποὺ κατεδικάσθη στὸ συνέδριο αὐτὸ (καὶ ἀπὸ ἐμένα) ἦταν ἡ χιτλερικὴ ἐπίθεση τοῦ 1941 κατὰ τῆς ΕΣΣΔ, ὄχι ἡ φασιστικὴ ἰδεολογία. Δημήτρης Κιτσίκης

    ReplyDelete
  23. Κύριε Καθηγητά, από ότι έχω διαβάσει η Χιτλερική επίθεση ήταν θέμα επιβοώσεως για τον Χίτλερ, πέρα από τους ιδεολογικούς του λόγους εκΝορδικίσεως της Ρωσίας. Εάν δεν επιτίθετο αυτό στην ΕΣΣΔ σίγουρα θα το έκανε αυτη, καθώς λόγω των πετρελαίων της Ρουμανίας και των Βαλτικών χωρών, η ΕΣΣΔ ένιωθε ότι πιεζόταν από την Γερμανία, λόγω των πλουτοπαραγικών τους πηγών και της θέσης των παραπάνω χωρών.

    ReplyDelete
  24. Αχ, αυτός ο Ευάγγελος Λεμπέσης.

    ReplyDelete
  25. Στα συγγράματά του περί ηλιθίων να φαντασθώ ομίλει για το πρόσωπό σου?

    ReplyDelete
  26. Καλά κάνεις και ειρωνεύεσαι την νεολαία. Οι γενιές των γραικύλων θα είναι οι πρώτες που θα "φύγουν" να ξέρεις...

    ReplyDelete
  27. Να υποθέσω ότι ο χρόνος σου ο λίγος είναι λόγω φροντιστηρίων κύριε Καθηγητά Fr Gr?

    ReplyDelete
  28. 1) "Ζαρατοῦστρα: 1 - Τὸ ῥωσικὸ ἐθνικομπολσεβικικὸ κόμμα τῶν Ντούγκιν καὶ Λιμόνοβ, τελικὰ διελύθη ἐφ'ὅσον ὁ Πούτιν ἔπεισε τοὺς ἱδρυτές του ὅτι ἠκολούθη (χωρὶς νὰ χρησιμοποιῇ τὸν ὅρο) τοὺς στόχους τοῦ ἐθνικομπολσεβικισμοῦ."

    α) Αὐτό πόθεν προκύπτει; β) Ἀλλά καί νά τούς ἔπεισε δέν σημαίνει καί ὅτι ἀποδέχεται τούς στόχους τοῦ ἐθνικομπολσεβικισμοῦ. Ἄλλο τό πείθω κάποιον γιά "κάτι" καί ἄλλο τί πιστεύω ἐγώ γιά αὐτό τό "κάτι"


    2) Ἄν δεχθοῦμε ὅτι στό ἐν λόγῳ συνέδριο ὁ Πούτιν δέν κατεδίκασε τήν φασιστική ἰδεολογία ἐν γένει, ἀλλά μόνον τήν χιτλερική ἐπίθεση κατά τῆς ΕΣΣΔ, αὐτό τό γεγονός δέν σημαίνει ὅτι ἀποδέχεται τήν φασιστική ἰδεολογία ( ἔστω καί χωρίς νά χρησιμοποιεῖ τόν ὅρο...)

    Ἔχει ὁ Πούτιν καταδικάσει τήν φιλελεύθερη ἰδεολογία;

    ReplyDelete
  29. Ὁ Πούτιν ὡς αὐταρχικὸς ἡγέτης μεγάλου διαμετρήματος καὶ σπουδαῖος σκακιστὴς δὲν ἀποκαλύπτει ποτὲ τὶς ἰδεολογικὲς προτιμήσεις του καὶ δὲν δέχεται νὰ ὁμιλοῦν στὴν θέση του. Γι αὐτὸ καὶ ἀπεμάκρυνε τελευταῖα τὸν ἰδεολόγο του, τὸν Ντούγκιν. Μερικὰ ἀπὸ αὐτὰ ποὺ γνωρίζω γιὰ τὸν Πούτιν μοῦ τὰ ἐξήγησε ὁ φίλος μου ὁ Ντούγκιν, τοῦ ὁποίου ἄλλωστε ἔγραψα τὸν πρόλογο τοῦ μεταφρασμένου στὰ ἑλληνικὰ βιβλίου του περὶ τετάρτης πολιτικῆς θεωρίας.

    Ὁ Πούτιν εἶναι πανσλαυϊστής. Βασίζεται σὲ δύο σκέλη: τὴν Ὀρθοδοξία καὶ τὴν χιλιόχρονη ἱστορία τῆς Ῥωσίας σὲ μία συνεχῆ ἐξάπλωση ἀπὸ τὸ μεγάλο δουκᾶτο τῆς Μοσχοβίας μέχρι τὴν μεγάλη ἠπειρωτικὴ αὐτοκρατορία μέσῳ τῆς σημερινῆς του ἰδεολογίας τοῦ εὐρασιανισμοῦ. Ἄς ἀφήσουμε λοιπὸν τοὺς εἰδικοὺς νὰ παρακολουθοῦν τὴν πορεία του.Δημήτρης Κιτσίκης.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Ὁ Πούτιν ὡς αὐταρχικὸς ἡγέτης μεγάλου διαμετρήματος καὶ σπουδαῖος σκακιστὴς δὲν ἀποκαλύπτει ποτὲ τὶς ἰδεολογικὲς προτιμήσεις του καὶ δὲν δέχεται νὰ ὁμιλοῦν στὴν θέση του."

      Αὐτό εἶναι ἀπολύτως λογικό καί κατανοητό, καί ἄς ἀφήνει ἔτσι τό ἐλεύθερο νά χρησιμοποιεῖ ὁ καθένας τόν Πούτιν γιά λογαριασμό του. Κάποια στιγμή βέβαια ὁ Πούτιν ἔχει τή δυνατότητα νά ἀδειάσει ὅλους τούς βιαστικούς... εἰδικούς καί μή...

      Ἄσχετα ὅμως μέ τίς ἰδεολογικές του προτιμήσεις, γιά τίς ὁποῖες ὁ καθείς ἔχει τό ἐλεύθερο νά κάνει τίς ἐκτιμήσεις του, προσωπικά θά ἐπιμείνω ὅτι ἡ ἐκφρασθεῖσα θέση τῆς δούμας γιά τήν Ἁγιά Σοφιά εἶναι λάθος νά συσχετίζεται μέ τόν ἐθνικομπολσεβικισμό ( καί μέ ὁποιαδήποτε ἰδεολογία ἐξ ἄλλου). Διότι ἔτσι αὐτοακυρώνεται...

      Delete
  30. Κωσταντῆ, ἐπειδὴ εἶσαι γαλλικῆς κουλτούρας, νὰ διαβάσῃς τὴν παρακάτω μελέτη μου γιὰ τὴν βυζαντινὴ συναλληλία, ποὺ εἶναι ἡ βάση τοῦ βυζαντινοῦ πολιτεύματος τὸ ὁποῖο δὲν ἦταν οὔτε ὁ καισαροπαπισμός, οὔτε ὁ παποκαισαρισμός, οὔτε ἡ séparation de l'Eglise et de l'Etat. Τὴν συναλληλία (ἤ συμφωνία), τὴν ὁποία προσεπάθησα στὶς μελέτες μου νὰ ἐξηγήσω ἐπὶ χρόνια στοὺς φοιτητές μου καὶ στοὺς συναδέλφους μου στὸ Πανεπιστήμιο τῆς Ὀττάβας, ἐλάχιστα γνωρίζει ἡ δυτικὴ ἱστοριογραφία καὶ φυσικὰ οἱ περισσότεροι ἱστορικοὶ τοῦ ἑλληνικοῦ κρατιδίου οἱ ὁποῖοι ἀντιγράφουν τοὺς δυτικοὺς μέντορές τους. Βλέπε λοιπόν:

    « La structure politico-religieuse de la synallélie, en tant qu’antithèse du système occidental », στό ὑπό τήν ἐπιμέλεια τοῦ Jean-Pierre Wallot, Constructions identitaires et pratiques sociales – Ottawa, Les Presses de l’Université d’Ottawa, 2002.

    Δημήτρης Κιτσίκης

    ReplyDelete
  31. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ντροπή σας τουρκόσποροι Έλληνες. Θα πάρετε ό,τι σας αξίζει.

      Delete
    2. Ακριβώς! Τις χαμένες μας πατρίδες πίσω!

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος ήταν ενωτικός όπως άλλωστε όλοι οι τελευταίοι αυτοκράτορες. Ήθελε τη βοήθεια του Πάπα. Ο Πάπας έστειλε ένα σώμα 700 Γενουατών. Τελεία. Δεν είχε τη δυνατότητα να στείλει παραπάνω, επειδή εκείνη την εποχή η Δύση είχε εμφύλιες διαμάχες και ήταν εξαντλημένη από τις σταυροφορίες των προηγούμενων τριών αιώνων κατά της ισλαμικής λαίλαπας. Ο Παλαιλόγος έπεσε μαχόμενος. Τελεία και παύλα.

      Όλα τα άλλα είναι ψεύδη κα σ υκοφαντίες από γραικύλους τουρκοπροσκυνημένους.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. Ιωάννη ξεχνάς ότι το κύριο καρδιακό πλήγμα στην Ρωμανία το έδωσε η Δύση, κατά την 4η Σταυροφορία.

      Delete
    8. Άσχετο αυτό που λες. Το ξανασυζητήσαμε. Να μην τους έφερνες. Απλά. Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος ήταν ενωτικός, δεν έγινε καθολικός. Όποιος γνωρίζει την ιστορία της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας μετά το 1204, γνωρίζει ότι σχεδόν όλοι οι αυτοκράτορες ήταν ενωτικοί και καλά κάνανε, ώστε αν αντιμετωπιστεί η ισλαμική λαίλαπα. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και σήμερα με την προσπάθεια ένωσης της Ανατολικής και της Δυτικής Εκκλησίας.

      Όποιος γνωρίζει την ιστορία του τότε, με τις αντιδράσεις του σήμερα, κατανοεί ότι είμαστε ο ίδιος λαός.

      Delete
  32. επειδή γράφει ο καθένας την υποκειμενική το απόψη θα πω τα εξής:
    1. το Βυζάντιο ήλεγχε το δρόμο του μεταξιού- μπαχαρικών, κάτι ανάλογο με το πετρέλαιο της εποχής μας
    2. ήδη από το 1200 οι Βενετοί και όλο το παπικό συνάφι, χώρισαν την αυτοκρατορία σε κομμάτια ανάλογα με τους δρόμους του εμπορίου
    3. πιστεψε ο πάπας ότι με τους Οθωμανούς που είχαν εγκατασταθεί ήδη από το 1376 στην Ανδριανούπολη ότι θα ελέχξει πλήρως το δρόμο του εμπορίου. Δοκίμασε με τον Μωάμεθ για πέντε χρόνια μέχρι το 1449 ήδη ότι δεν μπορεί να συνενοηθεί μαζί του και σε μία νύχτα ξαναέκανε τον προηγούμενο Μωάμεθ Β Σουλτάνο αφού τον έβαλε να υποσχεθεί ότι θα διατηρήσει ανοιχτό το δρόμο του εμπορίου...
    4. φυσικά οι Οθωμανοί ως συνήθως τον πούλησαν βάζοντας φόρους στα εμπορικά πλοία του παπικού συρφετού
    5. το κενό εκμεταλεύτικαν τα ελληνικά πλοία του Αιγαίου μέχρι το 1821 όπου και ξεκίνησε η ελληνική επανάσταση
    6. Οπότε ήρθε ο μαρασμός των παπικών μετά από 100 χρόνια και από το 17 αιώνα αλλάξε ο δρόμος του εμπορίου με το δρόμο των ανατολικών ινδιών που επικράτησε μέχρι τις αρχές του 20αιν, όπου μετά άνοιξε η διώρηγα του Σουέζ
    7. Τυχερός ο Τούρκος όπου υπάρχει χάριν των Ρώσων...αν δε υπήρχε ο φόβος του μόσχοβου τότε η Τουρκία δεν θα υπήρχε σήμερα αλλά στη θέση της θα υπήρχαν πολλά μικρά κράτη
    8. ο χωρισμός της Τουρκίας θα γίνει φυσικά στις μέρες μας ...

    ReplyDelete
  33. Πολὺ εὔστοχη ἡ παρουσίαση ἀπὸ τὸν Aegean Eagle τοῦ ῥόλου τῶν ἐμπορικῶν ὁδῶν στὴν Ἀνατολικὴ Μεσόγειο τὰ τελευταῖα 700 χρόνια στὴν διαμόρφωση τῶν πολιτικῶν δομῶν. Μία ἀνάσα ἀπὸ τὴν ἐθνοκαπηλεία. Δημήτρης Κιτσίκης

    ReplyDelete