Aug 14, 2015

226 – Δημοσθένης καὶ Ζωὴ Κωνσταντοπούλου

226 – Δημοσθένης καὶ Ζωὴ Κωνσταντοπούλου

περίοδος 2009-2015 ποὺ διανὐει Ἑλλὰς καὶ ποὺ συνεχίζεται ἐνώπιόν μας σήμερα, ὁμοιάζει ὅλο καὶ περισσότερο μὲ ἐπαναστατική, θυμίζοντας ἀκόμη καὶ τὴν γαλλικὴ ἐπαναστατικὴ περίοδο τῆς δεκαετίας 1789-1799 ποὺ κατέληξε στὸν βοναπαρτισμό. Ἄν καὶ αἷμα μέχρι στιγμῆς δὲν ἔχει χυθῆ συνεχὴς ἀντισυνταγματικότης τῆς πολιτικῆς ζωῆς μὲ ἀπανωτοὺς βιασμοὺς τοῦ Συντάγματος τῆς χώρας ποὺ ὑποχρεώνει τὸ Κοινοβούλιο νὰ διαπληκτίζεται ὑπὸ τὴν συνεχῆ ἀπειλὴ τῶν εὐρωπαϊκῶν ἀντιδραστικῶν δυνάμεων, διολίσθηση πρὸς ὅλο καὶ περισσότερες ῥιζοσπαστικὲς προτάσεις ἀπὸ πρωταγωνιστὲς μίας ἀνωμάλου πολιτικῆς ζωῆς, περνῶντας ἀπὸ τὸν Κώστα Καραμανλῆ, στὸν Γιῶργο Παπανδρέου, τὸν Βαγγέλη Βενιζέλο, τὸν Σαμαρᾶ, τὸν Τσίπρα, τὸν Βαρουφάκη, τὸν Λαφαζάνη καὶ τώρα τὴν Ζωὴ Κωνσταντοπούλου, ὅλα μὴ συνήθη πρόσωπα, τείνει ὅλο καὶ πιὸ καθαρὰ  στὴν ἐπιβολὴ  δυναμικῶν μεταξικῶν λύσεων.

Ἡ Γαλλικὴ Ἐπανάσταση ἀνέδειξε ἐν μέσῳ χάους ὑπὸ τὴν ἐπιρροὴ ἑνὸς ἀνεγκεφάλου λαοῦ ξεβράκωτων μία νέα Εὐρώπη. Σὲ κλῖμα κοινωνικῆς ἀποσυνθέσεως ὑπὸ τὴν σκιὰ ἑνὸς Ἕλληνος μονήρη Ῥουσσώ, ἡ διεφθαρμένη καὶ στὴν ἄκρη τοῦ γκρεμοῦ Ἑλλάς, ἀναπηδᾷ σὲ ἀπρόβλεπτα ὕψη ποὺ θὰ τὴν φέρουν σύντομα στὴν κορυφὴ τῆς Εὐρώπης.

Ἄν καὶ ἡ Ἐπανάσταση καταβροχθίζει τὰ παιδιά της, ἕνα ἄκρως ἀσυνήθιστο πρόσωπο προβάλλει μὲ ἐπιμονὴ γιὰ νὰ μείνῃ στὸν ἑλληνικὸ πολιτικὸ ὁρίζοντα, ἡ Ζωὴ Κωνσταντοπούλου, ἡ ὁποία ἀναδεικνύεται καταπληκτικὴ ῥήτωρ, ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ ἡ Ἑλλὰς δὲν ἐγνώρισε ἀπὸ τὴν ἐποχὴ τοῦ Δημοσθένους. Σφυροκοπῶντας ἀνελέητα τοὺς ὑπευθύνους τῶν διαδοχικῶν συνταγματικῶν πραξικοπημάτων ἀπὸ τὸ 2009 ἐνώπιον ἑνὸς ἄβουλου λαοῦ ποὺ τὰ ἔχει κυριολεκτικῶς χαμένα, μὲ περιοδικὲς κρίσεις ἀγανακτησμένων (μὲ ἦτα), ἐκπορθῶντας ἄδειες Βαστίλλες, ἡ Ζωὴ καθυποτάσσει τοὺς Λυσσασμένους  (les Enragés)  τῆς Χρυσῆς Αὐγῆς, οἱ ὁποῖοι ἀντιλαμβανόμενοι ὅτι δύναται νὰ τοὺς χρησιμοποιήσῃ στὴν ἀνάληψη τῆς ἐξουσίας, λουφάζουν τελευταῖα γινόμενοι σχεδὸν ἄφαντοι.

Ἡ Ζωὴ Κωνσταντοπούλου ἔχει ἤδη ἀποδείξει τὰ τελευταῖα χρόνια ὅτι εἶναι μία ἀρχαιοελληνικοῦ ἀναστήματος ῥήτωρ καὶ ὅτι, ὅπως ὁ Δημοσθένης, εἶναι θωρακισμένη μὲ καταπληκτικὴ ἐπιμονὴ καὶ θέληση νὰ ξεπεράσῃ τὰ ἐμπόδια ποὺ σύσσωμη ἡ πλέμπα τοῦ Κοινοβουλίου  ὑψώνει  ἐνώπιόν της. Ἑπιτυγχάνει μόνη της νὰ ξιφουλκῇ κατὰ δεκάδων κοινοβουλευτικῶν μετριοτήτων καὶ νὰ καλύπτῃ τὶς φωνασκίες τους μὲ μία κρυστάλλινη φωνή. Ὅπως καὶ ὁ Μεταξᾶς, χρησιμοποιεῖ μὲν τὸ Σύνταγμα γιὰ νὰ ἐπιβληθῇ ἀλλὰ ἀντί νὰ τὸ ἀναστείλῃ, ἀναστέλλει τὶς ἀντισυνταγματικὲς πράξεις τῶν ἀντιπάλων της καὶ ἐπιβάλλεται δικτατορικά, θωρακισμένη ἀπὸ τὰ ἄρθρα τοῦ Συντάγματος.

Μία ἀμυδρὰ ἐλπίδα προβάλλει στὸν ὁρίζοντα τῶν πράξεών της: Μήπως καὶ ἐπιτύχῃ νὰ πραγματοποιήσῃ τὴν κιτσικικὴ σύνθεση τοῦ ἐθνικομπολσεβικισμοῦ, κομμουνισμοῦ καὶ φασισμοῦ. Ἐὰν τὸ ἐπιτύχῃ θὰ παραμείνῃ στὴν Ἱστορία ἡ σπουδαιότερη Ἑλληνίδα ὅλων τῶν ἐποχῶν.


Δημήτρης Κιτσίκης                                 14 Αὐγούστου 2015

4 comments:

  1. Η Ζωή Κωνσταντοπόλου είναι μία καλή πολιτικός με πολλά προσόντα και το γεγονός, ότι προσπάθησε να λειτουργήσει με περισότερη αξιοπρέπεια και δικαιοσύνη ως πρόεδρος του κονοβουλίου, συγκέντρωσε τα πυρά εγκάθετων του συστήματος, που άνανδρα ωρύονται εναντίον της. Γνωρίζουμε πολύ καλά τους λόγους αυτής της άνανδρης και μεθοδευμένης επιθέσεως εναντίον της...
    Στην ζωή μας όλα είναι μία επιλογή> Είτε θα ταυτιστούμε με αυτό αυτό το απαράδεκτο σύστημα, που κατστρέφει τα κοινωνικά δικαιώματα των πολιτών και προσβάλλει τις αξίες του έθνους μας, κερδίζοντας μόνο κάποιες εφήμερες απολαύσεις, είτε θα επιλέξουμε τον δύσκολο δρόμο της προσφοράς προς την πατρίδα και την κοινωνία. Εάν επιλέξουμε το δεύτερο, που είναι και το ηθικό, θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι να δεχτούμε και τις συνέπειες...

    ReplyDelete
  2. O αδαης, ο ασχετος, με τα λιγα που γνωριζει μπορει να φανταστει τουλαχιστον οτι στον λενινιστικο και τον σταλινικο κομμουνισμο η ηγετικη προσωπικοτητα ειναι απαραιτητη. Το ιδιο φανταζεται για τον ναζισμο και τον φασισμο, σκεφτεται Χιτλερ και Μουσσολινι. Για τον εθνικισμο, που στο μυαλο του μπλεκεται ευκολα με τον φασισμο και τον ναζισμο, επισης σκεφτεται τον Ναπολεοντα. Η τους Μαντσινι και Γκαριμπαλντι και Καβουρ. Η τον Μπισμαρκ. Τι γινεται ομως με τον φιλελευθερισμο ;

    Στο μυαλο του αδαους ο φιλελευθερισμος ειναι λιγοτερο αρχηγικο μοντελο και περισσοτερο αντι-αρχηγικο. Στο μυαλο του αδαους δεσποτικοι ηταν οι Λουδοβικοι και φιλελευθεροι οι οικονομολογοι του λαισσε-φαιρ-λαισσε πασσε, αφηστε να γινονται, αφηστε να περνανε (τα εμπορευματα). Στο μυαλο του αδαους οι φιλελευθεροι ειναι σαν τους βαρονους και τους κομητες, ενω η αρχηγικη προσωπικοτητα ειναι ποτε σαν τον βασιλια, ποτε σαν τον ηγετη του φασιστικου, ναζιστικου η και εθνικου κινηματος. Ο σκηνοθετης Αιζενσταιν γυρισε τον Ιβαν τον Τρομερο - ο τσαρος Ιβαν που μαχεται τους βογιαρους ειναι βεβαια ο Σταλιν. Συμφωνα με τις μαρτυριες, ιο Σταλιν ειχε πληρη επιγνωση των σχεδιων του Αιζενσταιν εν τηι εξελιξει τους και καπως τα επηρεασε.

    Ομως ο αδαης θυμαται που διαβασε καπου στου ιστορικου Χομπσμπαουμ οτι καθε αστος ειχε μιαν εποχη στο σαλονι του μια προτομουλα του Ναπολεοντα (και πανω στο πιανο του ενα αγαλματακι του Ναπολεοντα της μουσικης, του Μπετοβεν, θα προσεθετα). Ερωτηση 1η - επιτελους - ειναι πραγματι ο φιλελευθερισμος χωρις αρχηγο ;

    Ερωτηση 2η - ειναι ευεπιφορη η ελληνικη κοινωνια και η ηγετικη της ταξη προς το αρχηγικο μοντελο ;

    ReplyDelete
  3. Ωραίος παραλληλισμος μιας και οι δύο χαρακτηριζονται από την διαφθορά και τον αντιμακεδονισμο, με σαφέστατη εναντιωση στον πανελληνισμο.

    ReplyDelete