Aug 30, 2014

135 - Στὸν αἰῶνα τοῦ Πούτιν ἡ χώρα μας βουλιάζει

135 - Στὸν αἰῶνα τοῦ Πούτιν ἡ χώρα μας βουλιάζει

Τὸ θέαμα εἶναι καταπληκτικὸ καὶ δὲν χρειάζονται πλέον ἀναθέματα. Στὸ ἑλληνικὸ νεκροταφεῖο κάθε κραυγὴ περιττεύει. Καταλάβετέ το ὧ Ῥωμηοί. Εἶσθε πλαγιασμένοι ὑπὸ τὴν ταφόπλακα καὶ ἐπάνω στὴν ταφόπλακα περιφέρονται φαντάσματα βρυκολάκων μὲ ὀνόματα περίεργα ἑνὸς ἄλλου κόσμου, κάποιας ἄλλης καταποντισμένης φυλῆς:  Σαμαρᾶς, Βαγγέλης, Στουρνάρας, Χαρδούβελης, Σημίτης. Βρυκόλακες σωριασμένοι ἐπάνω σας ἀπὸ τὸ 1974, ἤδη πεθαμένοι ἤ ἀκόμα ζωντανοὶ ποὺ μυρίζουν πτωματίλα. Κάποιοι ὑπέρμετρα χονδροί, σὰν τὸν Βαγγέλη ἤ τὸν Πάγκαλο, κάποιοι μονόφθαλμοι σὰν τὸν Σαμαρᾶ, κάποιοι μπιμπικάνθρωποι σὰν τὸν Σημίτη, κάποιοι αἰῶνιοι μπεμπέκοι σὰν τὸν Κώστα Καραμανλῆ, κάποιοι σκονισμένοι δημόσιοι ὑπάλληλοι ποὺ τὸ παίζουν ὑποψήφιοι πρόεδροι τῆς Δημοκρατίας σὰν τὸν Φώτη Κουβέλη, κάποιοι ταχυδρομικοὶ μὲ τσάντα στὸν ὦμο γεμάτο ἄχρηστες ἐπιστολὲς σὰν τὸν Δημήτρη Κουτσούμπα,  κάποιοι τέλος ὑπέργηροι σὰν τὸν  Κωνσταντῖνο Μητσοτάκη περιτριγυρισμένοι ἀπὸ τὰ πριγκιπάκια του,  τὸν Κυριάκο καὶ τὴν Ντόρα.

Ἡ μαύρη αὐτὴ στρατιὰ τῶν φαντασμάτων βρυκολάκων ἀνεπήδησε τὴν 17η Νοεμβρίου 1973 ἀπὸ τὰ ἕλη τοῦ ἄλλοτε φημισμένου Ἐθνικοῦ Μετσοβίου Πολυτεχνείου τοῦ Νίκου Κιτσίκη, ὁδηγημένοι ἀπὸ τὶς ὑπηρεσίες τῶν ΗΠΑ καὶ τοὺς τότε φοιτητὲς Δαμανάκη καὶ Λαλιώτη σὲ μία τρελλὴ πορεία πρὸς τὴν ὁλοκληρωτικὴ καταστροφὴ τῆς χώρας, μὲ διευθυντὴ ὀρχήστρας τὸν  Ἄνδρέα Παπανδρέου ποὺ ὡς κυβερνήτης ἄνοιξε ὅλες τὶς τρύπες τοῦ Τιτανικοῦ γιὰ νὰ ἀδειάσῃ τὸ πλοῖο ἀπὸ ἀνθρώπους καὶ ἔπιπλα.

Σήμερα, χώρα μὲ τὸ ὄνομα Ἑλλὰς δὲν ὑπάρχει πλέον. Ἕνα μεγάλο κενό, μία νέα καταποντισμένη Ἀτλαντίδα, ἔχει ἀνοιχθῆ μεταξὺ Ἰταλίας καὶ Τουρκίας, ὡς ἕνας σεισμὸς νὰ τὴν κατάπιε. Στὸν βορρᾶ ὅμως ἀναδύεται τὰ τελευταία 14 χρόνια ὁ Ῥῶσος Βοναπάρτης. Ἕνας νέος Μπετόβεν τὸν ὑμνεῖ μὲ Ἡρωϊκὴ Συμφωνία καὶ ὅταν γίνεται Ναπολέων τὸν ἀποκηρύσσει μὴ δυνάμενος ὡς διανοούμενος νὰ κατανοήσῃ τὸ πολιτικό του ἀλεξανδρινὸ μεγαλεῖο  του ποὺ μόνον ὡς μονάρχης ὁλοκληρώνεται. Ἔτσι πλησιάζει ἡ ἔλευση τῆς ἑταιρείας τῶν Πανελλήνων τοῦ Μυστρᾶ, ὡς νέα Φιλικὴ Ἑταιρεία, καὶ ἡ παρθενογέννηση τοῦ ἁγίου τοῦ ἑλληνισμοῦ Ἰωάννη Καποδίστρια.

Ὁλόγυρα οἱ ἤπειροι φλέγονται καὶ οἱ βρυκόλακες συνεχίζουν ὡς πτερωτὰ μαῦρα ὄντα νὰ γυροφέρνουν στὸν πύρινο οὐρανό. Οἱ συνταξιοῦχοι στὰ καφενεῖα ῥοφοῦν καὶ διαβάζουν ἐφημερίδες περιμένοντας νὰ ἀποπνεύσουν στὸ κοιμητήριο. Ἀνοίγοντας τὸ ῥαδιόφωνο κάποιο γεροντάκι, ἔκπληκτο  παρατηρεῖ: «Μοῦ φάνηκε πῶς ἄκουσα κάποιον νὰ τραγουδᾷ, Ἐμπρὸς ΕΛΑΣ γιὰ τὴν Ἑλλάδα, τὸ δίκηο καὶ τὴν λευτεριά!» Τούτην τὴν φορὰ ὁ Μόσκοβος θὰ κατέβῃ στὴν Πόλη καὶ τὸν Μυστρᾶ καὶ οἱ βρυκόλακες θὰ ἐκλείψουν κάπου ἐκεῖ στὴν Ἑσπερία. Εὐλογημένος ὁ Ἐρχόμενος!

Δημήτρης Κιτσίκης                                 30 Αὐγούστου 2014




37 comments:

  1. Ὁ φίλος καὶ συνεργάτης Θεμιστοκλῆς, μὲ εὐκαιρία τὴν ἀναφορὰ ποὺ ἔκαμα στὸ ἄρθρο μου στοὺς Πανέλληνες τοῦ Μυστρᾶ μοῦ ὑπενθυμίζει τὴν δραστηριότητα τῆς Φιλικῆς Ἑταιρείας, διακόσια χρόνια πρίν. Τὸν εὐχαριστῶ.
    Δημήτρης Κιτσίκης

    ReplyDelete
  2. ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΠΙ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑΣ.

    ReplyDelete
  3. Λάθος κατάλαβες Κωσταντῆ. Τὸ ἄρθρο μου λέγει τὸ αὐτονόητο: Ὅτι εἴμεθα ὑπὸ ξένη κατοχὴ μὲ διαλυμένη τὴν χώρα. Ὅτι πρέπει νὰ πάρουμε τὰ βουνὰ μὲ τὸ καριοφίλι γιὰ νὰ ἀπελευθερώσουμε τὴν χώρα ἀπὸ τὴν δυτικὴ κατοχή. Ἡ σύγκριση μὲ τὴν ἐποχὴ τῆς Φιλικῆς Ἑταιρείας εἶναι ἱστορικοῦ περιεχομένου. Ἡ Τουρκία δὲν ἔχει καμμία σχέση.
    Δημήτρης Κιτσίκης

    ReplyDelete
  4. ΜΕ ΤΗ ΛΕΞΗ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ ΕΝΝΟΟΥΣΑ ΟΤΙ Ο ΣΟΥΛΤΑΝΟΣ ΑΛΛΑΞΕ ΕΔΡΑ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΜΕΤΑΦΕΡΘΕΙ ΣΤΗ ΔΥΣΗ, ΙΣΩΣ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ. ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΑΝ ΤΟΥΣ ΚΟΤΖΑΜΠΑΣΗΔΕΣ ΠΡΙΝ ΤΟ 21. ΑΥΤΟ ΕΞΗΓΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΥΣΙΑ ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ. ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΜΟΝΟΤΟΝΙΚΟΥ-ΠΟΛΥΤΟΝΙΚΟΥ.

    ΕΠΙΣΗΣ ΛΕΤΕ ΟΤΙ ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΗΤΑΝ ΣΑΝ ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΕΓΧΡΩΜΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΥΠΟΚΙΝΗΜΕΝΗ ΑΠΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΤΩΝ ΗΠΑ.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Η ΡΩΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΥΠΟΚΙΝΕΙ ΤΑΡΑΧΕΣ, ΝΑ ΚΡΑΤΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ - Η ΤΟΥ ΚΚΕ - ΚΑΙ ΝΑ ΣΕ ΠΑΡΑΤΑΕΙ ΣΕΚΟ.
    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ - ΟΡΛΩΦΙΚΑ, ΕΠΑΝ. ΥΨΗΛΑΝΤΗ, ΔΕΚΕΜΒΡΙΑΝΑ, ΕΜΦΥΛΙΟΣ. ΤΩΡΑ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ ΠΗΡΕ ΠΙΣΩ ΤΗΝ ΚΡΙΜΑΙΑ ΚΑΙ ΑΦΗΝΕΙ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΣΤΕΣ ΝΑ ΣΦΑΖΟΝΤΑΙ.

    ΤΟ ΞΑΝΘΟΝ ΓΕΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ. Ο ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΩΣ ΥΠ. ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ ΗΤΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ. Η ΡΩΣΙΑ ΚΑΤΟΠΙΝ ΠΡΟΤΕΙΝΕ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ. ΤΗΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΤΕΙΝΕ Η ΑΓΓΛΙΑ. ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕ ΟΤΙ Η ΕΛΛΑΣ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΗ ΔΥΣΗ.

    ΤΟ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΑ ΟΠΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ. ΑΦΟΥ Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΚΑΙ ΙΣΟΔΥΝΑΜΕΙ ΜΕ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΧΑΡΑΤΣΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΟΙ ΚΟΤΖΑΜΠΑΣΗΔΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΘΥΜΟΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΣΤΟ ΑΚΕΡΑΙΟ ΣΗΚΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΠΟ ΤΟ ΛΑΟ.

    ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΒΟΗΘΟΥΣΕ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΕΡΙΦΡΑΧΘΕΙ ΤΟ ΕΥΡΩ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΘΕΙ ΤΟ ΧΑΡΑΤΣΙ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κωσταντή θα διαφωνήσω (ως ένα σημείο)
      Η Ρωσία ΘΕΛΕΙ, αλλά ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ να επέμβει πέρα από τα σύνορα του Βοσπόρου. Και ήθελε και ότι έκανε μπορούσε.
      Πριν το 1815 και το συνέδριο της Βιέννης όπου ο τσάρος υποστήριξε τα θέματα της Ελλάδας, είχαν κάνει τη 2η Φιλόμουσο Εταιρείας στη Βιέννη, έναντι της φιλοαγγλικής στην Αθήνα. Μετά την αυτονομία, ο επόμενος τσάρος ήταν ο μόνος που έδωσε χρήματα στον Καποδίστρια για το ελληνικό κράτος. ΟΙ Γάλλοι έστειλαν στρατό και οι Άγγλοι δάνεια (που τα χρειαζόμασταν οκ) και διχόνοια. Αν δεν ήταν και οι τεκτονικές στοές στα Επτάνησα (που από άλλους απελευθερώθηκαν) αναρωτιέμαι αν θα μας πήγαιναν και καθόλου..
      Η ανεξαρτησία που λες ήταν μετά από ρωσοτουρκικό πόλεμο, που οι Τούρκοι αναγνώρισαν την αυτονομία με άρθρο στη συνθήκη και μετά οι Άγγλοι μας έδωσαν ανεξαρτησία.
      Αυτά έχω να μοιραστώ, και δε με κάνουν τόσο αυστηρό με τους Ρώσους.

      Delete
    2. Σωστα. Δεν εννουσα οτι εχει κακες προθεσεις, παρα το οτι ακολουθει -ετσι διαβαζω τουλαχιστον στις πηγες - μια σωστη για την ιδια πολιτικη αυτοσυγκρατησης. Αν ομως τη φωνάζουνε για προστατη, δινει μια διακριτικη βοηθεια και μετα λεει, παιδια, βγαλτε τα περα μονοι σας.

      Τωρα για το 21, ο Κανελλος Δεληγιαννης, προεστος ισχυρος στην εναρξη της, λέει ότι οι προεστοί το ξέρανε ότι η Φιλική Εταιρεία ήταν από ανθρώπους δευτέρας και τρίτης τάξεως και είχαν στείλει οι ίδιοι εκπροσώπους και ρωτήανε τον Καποδίστρια. Αυτός τους ειπε να κατσουνε στα αυγα τους, και μην τυχον κανουνε καμια ανοησια και παρουνε το γενος στο λαιμο τους.

      Εγω λοιπον υποψιαζοαι οτι πριν ξεκινησουνε στην Πελοποννησο ειχαν επαφες και με αλλες χωρες.

      Delete
    3. Το έγραψα χτες αυτό αν θες ρίχτου μια ματιά περί απάτης των Φιλικών.. http://cathpain.blogspot.gr/2014/08/200.html

      Delete
    4. Ολως τυχαιως του αγγλικου κομματος στην Πελοποννησο ηταν οι δυο Αντρεηδες, Ζαϊμης και Λοντος, Πατρων και Αιγιου αντιστοιχως. Μανη και Πατρα ηταν οι δυο περιοχες που επαναστατησανε πρωτες. Δεν ξερω αν το κομμα του Παπανδρεου ειναι μετεξελιξη της φατριας Ζαϊμη-Λοντου.

      Delete
    5. Το αρθρο σου φαινεται ακριβες. Να προσθεσω 1) το αρχικο σχεδιο για πυρποληση του τουρκικου στολυ και δολοφονια του Σουλτανου μεσα στην Πολη ! 2) τη δολοφονια Καμαρηνου και Γαλατη απο τα αλλα μελη της εταιριας 3) το γενικευενο μπαχαλο οπου ο ενας ορκιζε τον αλλον και οι Ελληνες θεωρησανε ως δειγμα Θειας προνοιας οτι οι Τουρκοι δεν τους ειχαν μπουζουριασει 4) την αφιξη Παπαφλεσσα στην Πελοποννησο οπου προεστοι και ιεραρχες τον κλειδωνουνε σε ενα μοναστηρι μεχρι να αρχισει ο Αγων. Πηγες τα Απομνημονευματα του Δεληγιαννη και η Ιστορια του Τρικουπη.

      Delete
    6. χαχα σωστά... απίστευτα πράγματα

      Delete
  7. Αμα δεν εχεις νυχια να ξυστεις μην περιμενεις να σε ξυσει κανενας.
    Ο Πουτιν ειναι ενας ηγετης που προσπαθει να κρατησει την χωρα του εναντια στην παγκοσμιοποιηση και γι αυτο εν δυναμει συμμαχος.
    Ακομη, σ ολη την ιστορια και σ ολες τις χωρες οι συμαχοι ειναι οι ομοροι των εχθρων σου.
    Μοναδικο φαινομενο ισως, η Ελλαδα που ειναι συμμαχος με την Τουρκια εναντιον του Ιραν, της Συριας και της Ρωσσιας. Δειχνει μαλιστα και περισσοτερη προθυμια εναντιον αυτων των χωρων απ οτι η Τουρκια που θα ειχε και λογο να τις θελει αποδυναμωμενες.
    Η πολιτικη μας και στα εξωτερικα οπως και παντου, δεν εχει σκοπο να υπερασπισει τα συμφεροντα της χωρας, αλλα τα συμφεροντα των ξενων που ελεγχουν τους αχυρανθρωπους που εχουμε για ηγετες.
    Ειναι τοσοι οι βρυκολακες που αν φτιαξουμε τα αναλογα παλουκια φοβαμαι οτι θα κατηγορηθουμε απο τις οικολογικες οργανωσεις για καταστροφη των δασων.

    ReplyDelete
  8. Κυριε Γιαγκο, μηπως ο λαος αυτους ακριβως τους ηγετες θελει ; Μεχρι ναρθει το θαυμα, ψηφιζει αυτους που του εγγυωνται οτι θα παραμεινει λαος. Δηλαδη οτι καποιος θα του λεει τι να κανει και τι οχι.

    Η εξωτερικη πολιτικη που περιγραφετε ειναι κανουμε ο,τι μας λεει το αφεντικο.

    ReplyDelete
  9. Με αλλα λογια η ηγεσια κανει ακριβως αυτο που δεν θελεις.

    ReplyDelete
  10. (ειπα ηγεσια, οχι ηγετης, σεβομενος τη γνώμη του κ. Κιτσικη)

    ReplyDelete
  11. Η καταρα του λαου ειναι οτι κανει οτι τον διδαξουν.
    Αν τον διδαξουν να ειναι ελευθερος και οτι ειναι εξευτελιστικο να περιμενει να του πουν τι θα κανει δεν ακολουθαει βρυκολακες που του λενε να ειναι δουλος, η τωρα τελευταια ακομη και να εξαφανιστει οικειοθελως, απαλασσωντας την Γη απο το βαρος του.
    Ενας φαυλος κυκλος που πρεπει να σπασει μεταξυ της σημερινης "παιδειας" με την ευρυταταη εννοια και των ηγετων. Κακοι ηγετες παρεχουν κακη παιδεια και οι κακως πεπαιδευμενοι παρεχουν ευκαιρειες σε κακους ηγετες.
    Ακομη κι αν καποιος ηγετης μας εβαζε στον σωστο δρομο εκπαιδευοντας σωστα τους πολιτες, ειναι γνωστο οτι η κατηφορα ειναι ευκολη και οι πολιτες σιγα σιγα θα τραβιωντουσαν απο τους επιτηδιους και απο τα παθη τους στην ιδια κατασταση.
    Χρειαζεται να βρεθει το σωστο πολιτευμα που οχι μονο να εκπαιδευει σωστα τους πολιτες αλλα να προστατευει τους ιδιους και τον εαυτο του απο την διαβρωση που προξενουν οσοι εχουν συμφερον απο την εξαθλιωση του λαου.
    Ενας σωστος ηγετης μπορει να ειναι ευλογια αλλα για λιγο.
    Ενας σωστος νομοθετης ειναι πολυ πιο χρησιμος και πολυ πιο δυσευρετος.
    Ο συνδιασμος νομοθετη να φτιαξει σωστο πολιτευμα και ηγετη να το επιβαλλει ειναι σπανιος.
    Η Αθηνα, η Σπαρτη, η Ρωμη η σημερα οι ΗΠΑ δεν ευτυχησαν να εχουν καλους ηγετες αλλα σωστους νομοθετες. Οι κοινωνιες βεβαια υποκεινται στον νομο της ακμης και παρακμης αλλα οι σωστοι νομοι εξασφαλιζουν την ακμη και καθυστερουν την παρακμη η οποια ερχεται διοτι τα πολιτευματα διαβρωνονται και κανενας δεν ασχολειται να τα επανορθωσει η να φτιαξει κατι καινουργιο εξισου καλο με το παλιο.

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. Λογω προδιαθεσης θα το παω αλλου, Ενας λαος δεν κρινεται μονο απο την παιδεία και το χαρακτηρα, αλλα και απο την αισθητικη. Ενας λαος που ανεχεται την ασχημια στη ζωη του θα εχει και ασχημη ηγεσια.

    Η αισθητικη δεν ειναι μονο εξωτερικο πραγμα. Ειναι συνολικο.

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  15. Η αισθητικη ειναι πολιτισμος. Ενας λαος δεν κρινεται απο τον πατριωτισμο, αλλα απο τον πολιτισμο. Ο πατριωτισμος ειναι ιδιον ενος λαου υπο διαμορφωσιν. Ενας κυριος τις προαλλες εγραφε για τη μεταφραση των Κακριδη-Καζαντζακη. Μα αυτη ειναι η καλυτερη μεταφραση της Ιλιαδας σε δημοτικη. Το προβλημα ειναι αλλου. Ειναι οτι και η μεταφραση,και ο δημοτικισμος, και ο Ομηρος στα σχολεια και τα σχολεια τα ιδια ειναι ξενο σωμα. Ο Ελληνας, ξεκινωντας απο το ονομα του, που ειναι μια αναβιωση, προσπαθει ολη του τη ζωη να αγαπησει ενα ξενο καλουπι. Ε δεν μπορει. Τη γυναικα σου η την αγαπας η δεν την αγαπας. Δεν μπορεις με το ζορι. Επειδη η πλειοψηφια των Ελληνων εχουνε παντρευτει με συνοικεσιο, δεν ξερουνε τι θα πει ερωτας, εχουνε συνοικεσιο με το ονομα τους και εχουνε συνοικεσιο με την ηγεσια τους. Η αθλιοτητα των Ελληνων ειναι το συνοικεσιο, Γι αυτο και τους φαινεται φυσικο να εχουνε κακες ηγεσιες. Ο ηγετης ειναι ο αυστηρος πατερας που θα σε παντρεψει με αυτον που πρεπει. Θα σε βαλει με τους Αμερικανους η με τους Ευρωπαιους διοτι ετσι ειναι το σωστο. Αυτο σημαινει ελλειψη πολιτισμου.

    ReplyDelete
  16. Κοιταξτε ας πουμε την πνευματικη μας ηγεσια.

    Εκεί που πρώτα εκατοικούσε ο ήλιος [πού πήγε ;
    Που με τα μάτια μιας παρθένας άνοιγε ο καιρός [σαν κονσερβα]
    Kαθώς εχιόνιζε απ’ το σκούντημα της μυγδαλιάς ο αγέρας [αναποδογύρισε την εικόνα ενός κλαριού που πέφτει το χιόνι όταν το σκουντάει ο αέρας]

    Kι άναβαν στις κορφές των χόρτων καβαλάρηδες [αντι για πυγολαμπιδες]
    Eκεί που χτύπαγεν η οπλή ενός πλάτανου λεβέντικου [τολμηρό-ο πλάτανος έχει οπλή αλλά και είναι σταθερός]
    Kαι μια σημαία πλατάγιζε ψηλά γη και νερό [αναφορα στη γαλανόλευκη]
    Που όπλο ποτέ σε πλάτη δεν εβάραινε [ούτε σε ωμοπλάτη]
    Mα όλος ο κόπος τ’ ουρανού....[Άτλας]

    Αυτό το πράγμα, ή ένα παραπλήσιο, παιζόταν από εκατοντάδες μεγάφωνα με βαρύγδουπη, στομφώδη βυζαντινή απαγγελία και το συνοδεύανε αργότερα μπουζούκια. Είναι μια απόπειρα γαλλικής ημισουρρεαλιστικής ποίησης. Ο άνθρωπος κακόπαθε στην Αλβανία αλλά ήταν Γάλλος.

    Η έλλειψη πολιτισμού είναι μια εσωτερική αναρχία, Εάν αυτός, Θεός σχωρέστον, ήταν εθνικός μας ποιητής, αυτό σημαίνει ότι αυτή η σύγχυση είναι η πατρίδα μας.Τα σκυλάδικα είναι απείρως πιο λογικά. Μιλάνε για απλές ανθρώπινς καταστάσεις. Για να περισώσουνε λοιπόν αυτό το αλαλούμ, το βαφτίζουνε εθνική ποίηση, Γι αυτό λέω ότι οπατριωτισμός είναι έλλειψη πολιτισού. Ο πολιτισμός είναι εσωτερική τάξη.

    ReplyDelete
  17. Αν θυμαμαι καλα η μεταφραση ειναι μονο του Κακριδη, γιατι ο Καζατζακης πεθανε πριν ξεκινησουν και το ονομα του μπηκε τιμης ενεκεν. Προσωπικα δεν μου αρεσει ιδιαιτερα.
    Η αισθητικη δεν ειναι ανεξαρτητη της παιδειας.
    Το σκουληκιασμενο μισοσαπισμενο κουφαρι του "αγιου" δημιουργει δεος και σιγκηνηση στον πιστο και αηδια στον απιστο.
    Η εικονα παιδιων που διαβαζουν φωναχτα το Κορανι ταλαντευομενα πισω μπρος δημιουργει αγαλλιαση στον μουσουλμανο και φρικη στον απιστο.
    Σε προηγουμενη συζητηση καποιοι θεωρουσαν την μπουργκα συμπαθητικη συνηθεια. Για τους περισσοτερους δυτικους ομως καθολου ετσι δεν ειναι.
    Οταν βλεπουμε κατι στο μυαλο μας δημιουργουνται συνειρμοι που μας το κανουν ομορφο η ασχημο.
    Νομιζω οτι σωστη αισθητικη σημαινει σωστη παιδεια.
    Οποιος μπορει να δει αμεροληπτα τα πραγματα, μπορει να δει και ωραια πραγματα που δεν εχει διδαχτει. Πραγματα απο αλλες αισθητικες που αν και δεν ταιριαζουν με την εκπαιδευση του βλεπει οτι δεν υπαρχει λογος να ειναι ασχημα.

    ReplyDelete
  18. Toτε δημιουργειται μια απορια. Πώς δημιουργείται η κακή παιδεία ; Μήπως από ανάμειξη αντιφατικών στοιχείων ; Ας πούμε, ανάμειξη Γαλλίας και Ελλάδας σε κακές αναλογίες ; Ή μήπως υπάρχει κάτι πιο ριζικό; Γιατί είπατε αν δεν κάνω λάθος πως είναι η έλλειψη καλής παιδείας που δηιουργεί τις κακές ηγεσιες και την κακή αισθητική.

    Ας πουμε η μεταφραση Κακριδη ειναι αποτι κοιταξα σωστη φιλολογικα. Αλλα ειναι μια γλωσσα τεχνητη, δεν ειναι ποιηση, Ο Κακριδης ηταν μορφωμενος ανθρωπος,αυτο ειναι βεβαιο, ασχετα απο τις θεσεις του και την επιρροη του. Και ο Ευαγγελος Βενιζελος μορφωμενος ειναι.

    ReplyDelete
  19. Η προσωπικη μου αισθηση ειναι οτι το κακο, αν το πουμε ετσι, ειναι ενα ειδος εσωτερικου συβιβασμου. Ξερεις οτι κατι ειναι λαθος και προσπαθεις να συβιβαστεις μαζι του. Αυτο νομιζω παραγει τις ηγεσιες και την κακη αισθητικη και διαστρεφει την παιδεια, η μαλλον κανει την παιδεια διαστροφη.

    ReplyDelete
  20. Θεωρῶ ἀνεπίτρεπτο νὰ ὀνομάζεται μετάφραση ἕνα κείμενο ἀρχαιοελληνικὸ ποὺ ἀποδίδεται στὴν νεοελληνική. Μετάφραση γίνεται ἀπὸ μία ξένη γλῶσσα καὶ τὰ ἑλληνικὰ εἶναι μία καὶ μοναδικὴ ἀπὸ τὸν Ὅμηρο μέχρι τὸν Ἐλύτη. Ἡ σωστὴ λέξη εἶναι "ἀπόδοση" καὶ ὄχι "μετάφραση". Καὶ στὴν περίπτωση αὐτὴ ἀντιγράφουμε δυτικὲς πρακτικὲς ποὺ εἶναι φυσικὸ νὰ θεωροῦν τὰ ἀρχαῖα ἑλληνικὰ ξένη γλῶσσα.
    Δημήτρης Κιτσίκης

    ReplyDelete
    Replies
    1. Πολυ σωστη η κατσαδα απο τον κ. Καθηγητη.

      Delete
    2. Ειχα υπ οψιν μου την λεξη "παραφραση" αλλα εκτος οτι δεν μου κτυπαγε καλα, επεσα κι εγω δυστυχως θυμα της συνηθειας.
      Αποδοση λοιπον.

      Delete
  21. Η κακη ηγεσια και αισθητικη ειναι αποτελεσμα της προσπαθειας να αποσυνδεθει η παιδεια απο την λογικη.
    Η παιδεια δεν ειναι απαραιτητο (αν και θαταν το τελειο) να βασιζεται στην λογικη αποδειξη στους μαθητες. Πρεπει ομως να ειναι αποτελεσμα λογικης επεξεργασιας απο τους διδασκοντες και οχι αποτελεσμα υπολογισμου και ναχει σκοπο την ελευθερια και την αρετη και οχι την υποταγη των πολιτων.
    Τοτε καη η κριση ειναι σωστη και η αισθητικη.

    ReplyDelete
  22. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  23. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  24. https://docs.google.com/document/d/1906NXAAKfzb0inbQYublPOZ_ExS7e9GkJWeCmvjVoFU

    Eδω σας εχω την αρχη της Ιλιαδας σε ολες τις ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ σε δημοτικη. Και ειναι ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ και οχι ΑΠΟΔΟΣΕΙΣ διοτι μεταφραζουνε σαν απο ξενη γλωσσα. Η αποδοση ειναι πιο δυσκολη απο τη μεταφραση διοτι θυσιαζει το γραμμα του πρωτοτυπου και κυριως προϋποθετει οτι διαβαζεις αρχαια ανετα. Το ενιαιον της ιστοριας της ελληνικης γλωσσας δεν συνεπαγεται ουτε αρχαισμο ουτε δημοτικισμο ουτε το σχημα του Παπαρρηγοπουλου. Η θεση του κου Κιτσικη ειναι σωστη, αλλα οι συνεπειες της θεσεως αυτης ειναι τεραστιες. Εμας δεν μας ενδιαφερει η πολιτικη θεση του οποιουδηποτε εαν ειναι μια ευκολη θεση υπερ του ενιαιου ή όχι του ελληνικου πολιτισμου και της ταυτοτητας ημων. Εμας μας ενδιαφερει η αληθεια, η οποια ειναι κατι το ρευστο, οπως ακριβως και η γλωσσα. Το παπαρρηγοπουλειο σχημα και ο ελληνοχριστιανικος πολιτισμος εχουν ρημαξει και αυτοι την Ελλαδα διοτι χρησιμοποιηθηκαν ως κενα συνθηματα και φτηνο τσαμπουκαλικι. Αλλα χρησιμοποιηθηκαν και για καρριερα. Ειναι δε αντανακλασεις της γερμανικης σχολης, ως επι το πλειστον. Περιμενουμε τον ηρωα φιλολογο ο οποιος θα δειξει το ενιαιον της γλωσσας οχι για να αποδειξει οτι εμεις ειμαστε σπουδαιοι επειδη ο μπαμπας μας ηταν ναυαρχος αλλα ως πραγματικοτητα αντικειμενικη. Πουντος για ;

    ReplyDelete
  25. Υ.Γ. Για παραδειγμα, το Τραγουδα Μουσα το θυμο του Αχιλλεα δεν ειναι ελληνικα, ειναι μεταφραση. Η αποδοση θα ητανε κατι σαν Κανε μουσα το θυμο του Αχιλλεα τραγουδι. δηλαδη ετσι που να βγαινει ΝΟΗΜΑ.

    ReplyDelete
  26. Υ.Γ.2 Μεταφραση εξαλλου δεν υπαρχει. Μονον αποδοση υπαρχει, ειτε απο αρχαια ελληνικα, ειτε και απο οποιαδηποτε ξενη γλωσσα, και οποιος εχει προσπαθησει να μεταφρασει το ξερει. Η μεταφραση ειναι εφευρεση των Ελληνων. Σημαινει να μεταγλωττιζεις λεξεις που δεν καταλαβαινεις σε λεξεις που δεν καταλαβαινεις. Αυτη ειναι η μεταφραση αρχαιου κειμενου που κανουμε στο σχολειο.Το γλωσσικο ζητημα προηγηθηκε της Επαναστασης του 21 και επειδη δεν ειχε λυθει μας ταλαιπωρει ακομα. Ο κος Γιαγκος το ειπε σωστα. Οταν κατι δεν το καταλαβαινω, να μην κανω πως το καταλαβαινω.

    Αυτο που αλλαζει με τα αρχαια ελληνικα ειναι οτι οποιος θελει να μαθει αρχαια, και ειναι Ελληνας στη λαλια, μπορει και δικαιουται να διαβαζει κατευθειαν απο το πρωτοτυπο. Δεν ειναι τοσο δυσκολα τα αρχαια, τελικα ! αρκει να μενεις στη ΜΟΡΦΗ, αντι να βιαζεσαι να περασεις στο περιεχομενο.

    ReplyDelete
  27. Προσπαθεια για μια αποδοση στα νεοελληνικα εχει κανει και ο Δουκας απο τις εκδοσεις Γεωργιαδη, χρησιμοποιωντας οσο το δυνατον τις ιδιες λεξεις με το πρωτοπτυπο, θελοντας να δειξει την συνεχεια της Ελληνικης γλωσσας. Το αποτελεσμα ειναι ενδιαφερον.
    Ακομη καλυτερη ειναι η αποδοση ενος Κρητικου βοσκου που χρησιμοποιει την Κρητικη ντοπιολαλια. Δυστυχως μου διαφευγει το ονομα του.
    Απο τις πιο γνωστες νομιζω οτι του Πολυλα υπερεχει.
    Οι παρατηρησεις του Κωνσταντη γινονται ολο και πιο κατανοητες και ολο και πιο σωστες.
    Οχι γιατι τις βρισκω εγω σωστες αλλα γιατι προσπαθει να τις τεκμηριωσει σωστα.
    Φαινεται οτι το πηρε αποφαση να γινει πρωτοπορος στον τομεα του.
    Αν συνεχισει ετσι σε λιγο δεν θα συζηταμε μαζι του, αλλα θα του ζηταμε συμβουλες.

    ReplyDelete
  28. Ἓν οἶδα ὅτι οὐδὲν οἶδα.

    ReplyDelete